annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

App niet veilig

Topic gestart op: 29-10-22 20h59

Antwoorden: 4 antwoorden

deheugden
Ervaren verkenner

App niet veilig

Ik heb geconstateerd dat mijn kinderen de Orange app kunnen installeren en na het aanmelden de abonnements en betalingsgegevens zien van mijn account. Ook kunnen zij aanpassingen doen aan het abonnement. Dit is niet "handig" . Ook krijgen mjjn kinderen een sms wanneer de betaling van  de factuur gedaan  moet worden. weet iemand een oplossing ? Dank

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Gregory
Wijze
Wijze

Die sms kun je afzetten in je klantenzone @deheugden 

patrick2
Wijze
Wijze

@deheugden 

Er is geen andere oplossing voor aangezien jullie allemaal onder dezelfde factuur staan. Dus ja dan kan iedereen die app downloaden en gebruiken en de gegevens zien. Moesten je kinderen een eigen abonnement hebben ( waar ze te jong denk ik voor zijn ) dan heb je dit niet dan hebben die een eigen account. 

Nee er is dus geen oplossing voor tenzij je hun de app laat weg doen en dus niet meer in zien. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@deheugden 

Misschien een klein detail , maar de titel van je topic zou ik zo niet willen interpreteren als de app is niet veilig. Want dat heeft daar niks mee te maken. 

Beter was geweest de titel te maken , My Orange app toepassingen zichtbaar voor elke gebruiker. Nu laat je eigenlijk uitschijnen dat de app zeer onbetrouwbaar is terwijl dit niet het geval is. Maar het is maar een detail natuurlijk waar ik nu op terug val. 

@Totem hier wordt natuurlijk wel een punt gesteld. Als er meerdere gebruikers zijn op één en dezelfde factuur dan heb je idd dit 'probleem' dat alles in de app zichtbaar is. Zou het niet beter zijn dat de gebruikers , naast de hoofd gebruiker , enkel inzicht heeft in zijn of haar verbruik ? Zou je niet via de klantenzone kunnen aangeven wie dat er de subgebruikers zijn ? Og eigenlijk nog beter dat het systeem automatisch al herkend wie dat er een gebruiker is en wie dat er de hoofdgebruiker is ? 

Het is maar een detail natuurlijk maar denk wel dat dit dit soort 'frustraties' kan weg nemen. Op die manier kunnen de andere toch hun verbruik raad plegen maar zonder eventuele aankopen te doen , opties toe te passen , facturen in te zien en dat soort zaken waar enkel de hoofdgebruiker , de betaler , inzicht in heeft.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Mattie
Aspirant genezer

Dat is inderdaad niet handig, dan kunnen ze ook multimedia aankopen ed aanzetten... dat kan wel eens fout aflopen.

Wel een goed voorstel met die hoofdgebruiker/subgebruiker.

Een andere optie is natuurlijk een parent control op de gsm zetten, dan kan je zelf bepalen welke apps... of apps ervanaf zwieren. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen