annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan niet bellen vanuit de VS na aankoop Best Destinations Pass

Topic gestart op: 07-06-23 21h51

Antwoorden: 4 antwoorden

G_papoose
Gewaardeerd verkenner

Kan niet bellen vanuit de VS na aankoop Best Destinations Pass

OPGELOST

Hallo,

 

Ik kocht net een Best Destinations Pass om te kunnen surfen en bellen vanuit de VS. Nu blijkt dat ik wel kan surfen, maar niet bellen. Ik heb proberen bellen naar nummers in België en de VS (uiteraard in de internationale notatie met een + of 00), maar het gesprek wordt telkens beëndigd nog voor het gestart is.

 

Ik heb mijn toestel al herstart, maar dat helpt niet.

 

Iemand nog een suggestie. Gezien ik niet kan bellen, kan ik ook de helpdesk niet bereiken.

 

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
G_papoose
Gewaardeerd verkenner

Puntjes 1, 2 en 3 waren al behandeld in de vorige reacties.

Ik ben bij een AT&T winkel binnen geweest en ze zeggen dat het ligt aan de omschakeling maar 4G. Dan wat verder onderzoek gedaan en dat lijkt een deel van de waarheid te zijn. Meer bepaald heeft AT&T 2G en 3G afgeschakeld. Normaal wordt er op 4G overgegaan op VoLTE, maar daarvoor moet een afzonderlijke roamingovereenkomst gesloten worden met de nationale provider (Orange in dit geval). 

Allicht dat Orange wel de euros wil opstrijken voor de data pass, maar het niet nodig vindt om AT&T te betalen voor de VoLTE-connectie. Gezien VoLTE over 4G gaat, verliest AT&T immers de ontvangsten van de binnenkomende oproepen die ze vroeger wel hadden. 

Wie naar de VS gaat, kan dus best gewoon een lokale SIM kopen en de data pass van Orange vergeten. Tenzij je natuurlijk enkel data wil. Let wel op dat het noodnummer 911 zo goed als zeker ook niet werkt dan!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
G_papoose
Gewaardeerd verkenner

Puntjes 1, 2 en 3 waren al behandeld in de vorige reacties.

Ik ben bij een AT&T winkel binnen geweest en ze zeggen dat het ligt aan de omschakeling maar 4G. Dan wat verder onderzoek gedaan en dat lijkt een deel van de waarheid te zijn. Meer bepaald heeft AT&T 2G en 3G afgeschakeld. Normaal wordt er op 4G overgegaan op VoLTE, maar daarvoor moet een afzonderlijke roamingovereenkomst gesloten worden met de nationale provider (Orange in dit geval). 

Allicht dat Orange wel de euros wil opstrijken voor de data pass, maar het niet nodig vindt om AT&T te betalen voor de VoLTE-connectie. Gezien VoLTE over 4G gaat, verliest AT&T immers de ontvangsten van de binnenkomende oproepen die ze vroeger wel hadden. 

Wie naar de VS gaat, kan dus best gewoon een lokale SIM kopen en de data pass van Orange vergeten. Tenzij je natuurlijk enkel data wil. Let wel op dat het noodnummer 911 zo goed als zeker ook niet werkt dan!

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@G_papoose goedemorgen,

heb je deze pagina al eens nagelezen?

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/internationaal-roaming/roaming-opties

Scroll een beetje naar beneden.

Of doe een bericht via FB-Messenger https://www.orange.be/nl/contact

Succes.

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
G_papoose
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de suggesties.

Bellen via WiFi had ik al aan- en afgezet. Dat maakt geen verschil. 

Ik heb een SMS gekregen dat de Pass actief is. Ik trouwens ook SMSjes versturen.

De enige provider waar ik handmatig succesvol op kan connecteren is AT&T. Maar dat is allicht dezelfde als de automatische selectie. Ik kan er niet mee bellen.

Messenger is geen optie en als het zo lang duurt, ben ik al bijna terug in België.

  

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Geen idee wat het zou kunnen zijn maar er zijn een paar dingen waar ik aan denk:

1. Lig bellen via Wifi (VoWifi) aan? Of bellen via 4G/LTE/VoLTE? Misschien dat dit een probleem geeft vermits je in een ander continent zit...

2. Heb je al een bevestiging ontvangen via mail dat je Best Destinations reeds geactiveerd is?

3. Eventueel een andere provider handmatig selecteren ipv de gsm automatisch de provider laten kiezen.

Je kan via Messenger een bericht sturen naar de klantendienst maar het kan even duren voor er reactie op komt (tot 48u in het slechtste geval).


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen