annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe simkaart

Topic gestart op: 19-03-20 14h40

Antwoorden: 2 antwoorden

Mamavandrie
Aspirant verkenner

Nieuwe simkaart

OPGELOST

Mijn zoon heeft een iPhone gekregen en heeft dus een microsim nodig. Hoe geraken we daaraan, nu alle shops dicht zijn? En hoe worden zijn nummer en gegevens overgezet? 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Denk via de klantenzone @Mamavandrie 

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/mobiele-telefonie/mijn-simkaart-werkt-niet-me...

Je hebt eigenlijk een nano sim nodig, geen micro voor een iPhone - maar de kaart die geleverd wordt is micro en nano

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Mamavandrie  schreef:

Mijn zoon heeft een iPhone gekregen en heeft dus een microsim nodig. Hoe geraken we daaraan, nu alle shops dicht zijn? En hoe worden zijn nummer en gegevens overgezet? 


In het allerergste geval: er zijn op het internet sjablonen te vinden met de afmetingen van alle simkaart formaten. Printen, uitknippen en op uw sim plakken, de schaar, en hop. De verschillende afmetingen zitten enkel in het plastic gedeelte; de microchip zelf zal je nooit moeten bijsnijden.

Trouwens, de meeste moderne simkaarten hebben alle formaten op voorhand uitgesneden, op enkele minieme puntjes na. Je hoeft dan enkel het voor u juiste formaat eruit te klikken. Op die manier kun je van een moderne micro-sim dus gemakkelijk een nano-sim maken. En als je dat plastic kadertje bijhoudt kun het zelfs omgekeerd doen ook.

Geen behoefte dus aan een nieuwe simkaart.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Gregory
Wijze
Wijze

Denk via de klantenzone @Mamavandrie 

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/mobiele-telefonie/mijn-simkaart-werkt-niet-me...

Je hebt eigenlijk een nano sim nodig, geen micro voor een iPhone - maar de kaart die geleverd wordt is micro en nano

 

Leden met de meeste pluimen