annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ongewild Playwing abonnement

Topic gestart op: 06-06-23 11h50

Antwoorden: 9 antwoorden

Brentsc19
Aspirant verkenner

Ongewild Playwing abonnement

Vanaf 2023 zag ik dat er elke week 10 euro aan een playwing abonnement wordt aangerekend aan mijn telefoonabonnement. Ik heb hier nooit naar gevraagd of dit geactiveerd. Is er een mogelijkheid om dit abonnement te stoppen?

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Brentsc19 ,

Het is een plaag (sedert Corona)! Veel mensen worden geabonneerd zonder ze van iets weten. Soms door hun eigen doen (app installeren en klikken om iets te kunnen spelen/downloaden) en soms omdat iemand anders hun inschrijft... Het is een terugkerend probleem die zich voordoet bij zowel Orange/Proximus als Telenet-klanten. Nu, om er vanaf te geraken:

Ten eerste moet je het woordje "STOP" sms'en naar het verkorte nummer die op je factuur staat.
BVB STOP naar 3350 sms'en. Je krijgt dan een bevestiging dat de dienst werd stopgezet.

Eens dit is stopgezet raad ik aan om "multimedia sms'en" te blokkeren in de Orange app om dit in de toekomst te vermijden. Opgelet, wanneer je dit blokkeert zul je ook geen gebruik meer kunnen maken van sms parkeren of De Lijn tickets kunnen bestellen via de gsm.

Kun je me zeggen over welk verkort nummer het gaat. Ik kan dan eventueel eens kijken of ik meer info terug kan vinden. Soms kun je het bedrijf contacteren om je nummer te laten "blacklisten" en eventueel kosten terug te krijgen.

0 pluimen
Brentsc19
Aspirant verkenner

Hey

Waar kan ik het verkorte nummer ergens vinden op mijn factuur?

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Je kan dit terugvinden op je detailfactuur. Je ontvangt een algemene factuur via mail maar als je naar de website van Orange gaat kun je een login maken om in te loggen op de klantenzone. Daar kun je dan je facturen raadplegen, zowel de algemene factuur als de detailfactuur met alle nummers en sms'en die verzonden zijn geweest.

Je kan dit ook opvragen via de Orange app op je gsm.
Ga naar je facturen en klik dan op het pijltje naar beneden helemaal rechts. Kies dan voor gedetailleerde factuur openen. Eens je de factuur hebt geopend begin je te zoeken achter de schuldige... 

0 pluimen
Brentsc19
Aspirant verkenner

Waar kan ik dit precies vinden op de detailfactuur? Ik heb overal gekeken maar nergens gevonden. Ik weet niet waar ik in de factuur moet kijke.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen