annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange Cloud app neemt veel ruimte in op toestel

Topic gestart op: 08-06-20 06h52

Antwoorden: 21 antwoorden

TomDR
Gewaardeerd verkenner

Orange Cloud app neemt veel ruimte in op toestel

OPGELOST

Hallo, 

weet iemand waarom de Orange Cloud app toch 10 GB inneemt op mijn Samsung smartphone, ondanks dat alle foto's toch in de cloud zouden moeten staan?

 

Alvast dank,

 

Mvg,

Tom

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomDR
Gewaardeerd verkenner

@patrick2Patrick,

 

OK, kan ik mijn eigen antwoord als oplossing aanduiden??

Want geloof het of niet, ik heb het gevonden: herinstallatie van de app! Ik heb de app dus verwijderd (= 10 GB er opnieuw bij) en opnieuw geinstalleerd (= voorlopig "Gegevens" slechts 2 MB)!

Dus beste Orange Cloud gebruikers, als je merkt dat de app héél véél lokale ruimte inneemt, zeker eens de app verwijderen en opnieuw installeren (wel wat rompslomp om terug in te loggen) en hoppa, terug veel ruimte beschikbaar op je smartphone!

Ik hou iedereen wel op de hoogte als de komende tijd de app weer meer ruimte begint in te nemen.

Mvg,

Tom

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

21 ANTWOORDEN 21
TomDR
Gewaardeerd verkenner

Dag Patrick,

Wat je zegt klopt niet hoor. Ik heb net de test gedaan: ik heb de Orange Cloud app verwijderd en hop ik heb er 10 GB bij! Die "Gegevens" slaan wel degelijk op lokale data, niet alleen op wat ik in de cloud heb opgeslagen! Ik had al weken het probleem dat mijn 32 GB van mijn toestel vol waren en ik verstond niet waarom... Blijkbaar de Orange Cloud app die een of andere lokale kopie bijhoudt van de cloudgegevens, jammer genoeg.

Mvg,

Tom

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@TomDR  dat is dan heel eigenaardig. Want eigenlijk wat je doet is je slaat de app op , op je toestel en de gegevens in die app komen dus niet op je toestel. Daar is het Cloud opslag voor je slaat al die gegevens ergens op ergens een server die jou gegevens bijhoud. Dat je app dan in eens 10 GB aan ruimte in neemt op je toestel klopt niet. Of wel sla je die gegevens ook op op je toestel dus de inhoud en alles of er is ergens iets verkeerds ingesteld. Maar met een Cloud applicatie kan die niet gebeuren en ik heb twee Cloud applicaties op mijn gsm staan en beide hebben nemen deze maar een XXX aantal MB in beslag.

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TomDR
Gewaardeerd verkenner

Patrick,

het is inderdaad heel eigenaardig, vandaar net mijn vraag op dit forum.

Ik zit zelf in de IT, dus ik begrijp heel goed hoe een Cloud app zou moeten werken. Van mijn Google Foto's ben ik heel tevreden en die neemt heel weinig plaats in, net omdat inderdaad alles in de cloud staat.

Nu, ik heb eindelijk terug 10 GB bij, ik ga het even zo laten en de Orange cloud app niet meer installeren. Ik kan nog altijd aan mijn foto's via het web en in mijn Google Foto's.

groeten,

Tom

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@TomDR  ok dus je hebt al voor een soort back-up oplossing gezorgd dat is al goed want zo doe ik het ook. Ik gebruik niet meer de Orange Cloud omdat ik een Go Formule heb maar Google Photo's houd ik ook altijd als Back-up extra want ben daar erg tevreden over. En de andere Cloud app's die ik heb zijn gelinkt aan mijn NAS dus heb de touwtjes in eigen handen. 

Vergeet je niet de oplossing aan te duiden die je het meest geholpen heeft zodat we andere Tribers ook verder kunnen helpen. Weet dat er geen echte oplossing is maar dan hebben ze wel een indicatie.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TomDR
Gewaardeerd verkenner

@patrick2Patrick,

 

OK, kan ik mijn eigen antwoord als oplossing aanduiden??

Want geloof het of niet, ik heb het gevonden: herinstallatie van de app! Ik heb de app dus verwijderd (= 10 GB er opnieuw bij) en opnieuw geinstalleerd (= voorlopig "Gegevens" slechts 2 MB)!

Dus beste Orange Cloud gebruikers, als je merkt dat de app héél véél lokale ruimte inneemt, zeker eens de app verwijderen en opnieuw installeren (wel wat rompslomp om terug in te loggen) en hoppa, terug veel ruimte beschikbaar op je smartphone!

Ik hou iedereen wel op de hoogte als de komende tijd de app weer meer ruimte begint in te nemen.

Mvg,

Tom

 

Leden met de meeste pluimen