annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met prepaidkaart, na 4 dagen nog geen oplossing

Topic gestart op: 28-08-20 17h20

Antwoorden: 9 antwoorden

Rlardi
Gewaardeerd verkenner

Probleem met prepaidkaart, na 4 dagen nog geen oplossing

Technisch probleem met prepaidkaart. Oplossing is zeer eenvoudig: Orange bezorgt ons een nieuwe kaart. Maar wachttijd kan blijkbaar tot 10 dagen bedragen!? 

Graag asap oplossing. Dossiernr 50653368

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Rlardi
Gewaardeerd verkenner

@TomB @haelewyn 

Nu ik erbij nadenk: bij een simswap behoud je wellicht je tel, terwijl dat tel nu net vervangen dient te worden, want - hoe raar het ook klinkt - dat nummer is reeds in gebruik door iemand anders. Een simswap zou dus geen soelaas brengen. 

Me een ander prepaid kaart lijkt me nochtans ook niet zo'n tijdrovende oplossing. Nochtans wacht ik al bijna een week, vruchteloos...

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

"""Technisch probleem met prepaidkaart. Oplossing is zeer eenvoudig: Orange bezorgt ons een nieuwe kaart."""

De simkaart is een stukje electronica, gedrukte schakeling, ... een klein processortje.
Die dingen zijn goedkoop en gemaakt op plastic. Geen leven beschoren van vele jaren.
Vaak gaan die lang mee, soms korter.
Beschadigingen kunnen optreden, zo werd vroeger toch aangenomen, door de kaart in en uit de sleuf te nemen waar ze thuishoort. Daar sleept ze tegen metaal en dat is soms nefast.
Er wordt tijdens het gebruik in de telefoon ook stroom doorgejaagd. Weliswaar een klein voltage maar ooit, op een dag, is het de laatste dag geweest voor zo'n simkaart.

Als je simkaart defect is (dagelijkse kost), krijg je gewoon een nieuwe kaart om in je telefoon te stoppen.
Je telefoonnummer blijft hetzelfde.
Technisch komt het er op neer dat in de systemen van Orange jouw nieuw simkaartnummer wordt verbonden met je gsm nummer en klaar is kees reeds.

Voor zover ik wist was dat altijd mogelijk in een shop maar ik twijfelde even.. Er kan altijd vanalles veranderen. Ook omdat de helpdesk het je niet voorstelde, wou ik toch nog even dubbelchecken bij TomB.
Waarom ze het niet voorgesteld hebben op de helpdesk : soms nemen klanten het kwaad of negatief op als je hen vraagt om naar een shop te gaan. Dan moeten ze hun achterwerk opheffen en benzine opgebruiken, snap je ?
Daarom is het vaak iets commercieel meer netjes om te zeggen : we sturen je dat op.

Voor zover ik weet worden die klussen niet meer gedaan door de operatoren zelf maar neemt men overal een andere dienstverlener daarvoor onder de arm.
Door een weekend ertussen etc etc kan dat soms wat langer uitlopen. Of verloren geraken in de post.

Als ik zelf morgen een sim heb die niet meer werkt ga ik gewoon naar een shop. Dat kost me het minste tijd en ik kan vijf minuten nadien (of bij het buitenkomen al) weer bellen.
De programmatie gebeurt over het algemeen 'instant'. Op return drukken en de swap is daadwerkelijk uitgevoerd.

Je zegt dat 'het nummer in gebruik is' door iemand anders.
In je openingspost praatte je over een technisch defect .. vandaar dat ik de simkaartswap in gedachten had.
Als je een simkaart verwacht met een nieuw gsm nummer is dat eigenlijk maar heel lichtjes iets anders.
Ook voor zoiets kan je terecht in een shop. Maar ondertussen zal de postbode wel bijna aan je deur staan vermoed ik.

 

0 pluimen
Rlardi
Gewaardeerd verkenner

@haelewyn voor ik de helpdesk contacteerde, ben ik wel degelijk in de shop geweest. Ik heb er nl. geen probleem mee om mijn achterwerk op te heffen en op mijn fiets te springen. Alleen begreep men daar blijkbaar niet wat er aan de hand is. Enkele helpdeskmedewerkers begrepen het trouwens ook niet, of geloofden het niet. 

Verder dan de toezegging van 1 helpdeskmedewerker dat ik een nieuw tel zou krijgen, ben ik inmiddels niet geraakt. Terwijl heel duidelijk is wat er aan de hand is. Ik vind het bizar dat er zo veel tijd en moeite overheen moet gaan voor een zo simpele oplossing.Dat daarvoor een beroep gedaan moet worden op een andere dienstverlener zal mij als klant eerlijk gezegd worst wezen.

Ik verwacht gebruik te kunnen maken van de diensten waarvoor ik betaal en als dat niet het geval is, verwacht ik een goede service. Daaronder versta ik niet een bezoek aan de shop, plus urenlang aan de lijn hangen, je verhaal telkens opnieuw moeten doen, afwachten of vage beloftes waargemaakt worden en intussen nog steeds niet naar behoren gebruik kunnen maken van je gsm  

 

 

haelewyn
Leidende verkenner

Ik vertel alleen hoe het in zijn werk gaat. Dat is alles wat ik als klant en ex werknemer van een andere operator kan proberen te doen.

Hier zitten klanten die elkaar helpen. Geen Orange personeel over het algemeen. Dit is een forum, niet de helpdesk van Orange.

Of het jou worst is of salami : het gaat daarmee niet sneller natuurlijk. Ik kan daar niets aan veranderen.

Ik zeg niet dat jij een verplaatsing naar de shop te moeilijk vindt maar er zijn mensen die daar zo over denken. En dat is de reden waarom kaarten worden opgestuurd vaak. En waarom niet iedereen naar een shop wordt gestuurd, in  goed vertrouwen dat het vlot genoeg loopt.

Ook omdat de shop bij de meeste operatoren een verkoopskanaal is en niet per se een servicekanaal.

Eens verzonden zit er nog de post tussen die het bij jou moet brengen en die zijn ook niet feilloos.

Je vraag is niet om je te helpen met een probleem, zo heb ik de indruk, maar je wil eerder je frustratie te kennen geven over de manier waarop jouw vraag werd behandeld. Dat is bij deze dan ook gebeurd.

Ik hoop dat je probleem snel opgelost wordt en dat er eerstdaags wat in je bus valt. Daar ga je vast gelukkiger van worden.

0 pluimen
Rlardi
Gewaardeerd verkenner

Vreemd dat niemand van de zes (!) Helpdeskmedewerkers die ik intussen over dit probleem gesproken heb me deze oplossing voorstelde. Graag wat meer info over wat een simswap inhoudt. Of beter nog: kan jij dit in gang zetten @Tomb

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen