annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met versturen e-mail

Topic gestart op: 29-08-18 13h23

Antwoorden: 24 antwoorden

Rob
Gewaardeerd verkenner

Problemen met versturen e-mail

OPGELOST

Heb herlaadkaart van Orange van 15 euro en het lukt me niet om de mail in te stellen in de app op de gsm Huawei p20 lite , zegt steeds kan geen verbinding maken.

Op andere gsm P10 met orange abo dolfijn werkt het wel.

Daar werkt het via ....

instellingen inkomende mail

POP3

in.telenet.be

beveiliging   SSL / TLS

poort   995

nooit verwijderen van server

instellingen uitgaande mail :

SMTP server

gprsmail.mobistar.be

beveiliging    >  geen

poort    25

geen vinkje aan inloggen verplicht

 

Heb al alle instellingen geprobeerd die te vinden zijn op internet via POP3 en IMAP maar telkens krijg ik melding , kan geen verbinding maken met server.

 

Hoe kan ik de mail wel laten werken ?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Rob
Gewaardeerd verkenner

Via uit.orange  uit. telenet ... lukt het toch niet  account in te stellen via 4G data.

 

Via onderstaande kan ik wel mails verzenden op 4G netwerk

instellingen uitgaande mail :

SMTP server

gprsmail.mobistar.be

beveiliging    >  geen

poort    25

geen vinkje aan inloggen verplicht

 

Zo stond het ook al jaren ingesteld op men P10 en op men samsung S4 vroeger, daarom dat ik het vreemd vond dat de P20 zelfde instelling niet aannam en telkens zei kan geen verbinding met server maken, en uiteindelijk toch wel gelukt met deze instelling.

Belangrijkste is dat het werkt nu.

 

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

24 ANTWOORDEN 24
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik kan hier toch niet helemaal volgen ....

SMTP is voor het versturen van mails

POP3 is net als IMAP voor het ontvangen van mails. Bij POP3 haal je de mails van de server af naar je eigen toestel, bij IMAP maak je een copie van de mails op je eigen machine en blijven ze op de server staan.

Maar dus noch POP3 noch IMAP hebben iets te maken met het verzenden van mails. Daarvoor is het de SMTP server die verantwoordelijk is..

De namen van de servers zelf kunnen anders zijn, bvb IN. XXXXX en UIT. XXXX waarbij UIT dus steeds een alias is voor een SMTP server.

Dus, de zin "na 10 keer proberen wel gelukt via POP3", dat slaagt nergens op , net als "Werkt ook niet via smtp" of het moet hier telkens gaan om een typo ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Rob
Gewaardeerd verkenner

Via uit.orange  uit. telenet ... lukt het toch niet  account in te stellen via 4G data.

 

Via onderstaande kan ik wel mails verzenden op 4G netwerk

instellingen uitgaande mail :

SMTP server

gprsmail.mobistar.be

beveiliging    >  geen

poort    25

geen vinkje aan inloggen verplicht

 

Zo stond het ook al jaren ingesteld op men P10 en op men samsung S4 vroeger, daarom dat ik het vreemd vond dat de P20 zelfde instelling niet aannam en telkens zei kan geen verbinding met server maken, en uiteindelijk toch wel gelukt met deze instelling.

Belangrijkste is dat het werkt nu.

 

 

 

jeanmarchand
Gewaardeerd verkenner

Soms kan ik verzenden, dikwijls krijg ik foutmelding 554 van server?

NelsonM
Orange-werknemer

@jeanmarchand  schreef:

Soms kan ik verzenden, dikwijls krijg ik foutmelding 554 van server?

Hallo @jeanmarchand,
Aarzel zeker niet om het antwoord van @Cdt24801 te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen ! 🙂

Het helpt ook de community !
Groetjes,
Nelson 

Cdt24801
Wijze
Wijze


@jeanmarchand  schreef:

Soms kan ik verzenden, dikwijls krijg ik foutmelding 554 van server?


Dit heb ik gevonden:

SMTP error 554 is one of the more vague error codes, but is typically caused by the receiving server seeing something in the From or To headers that it doesn't like. This can be caused by a spam trap identifying your machine as a relay, or as a machine not trusted to send mail from your domain.

Is op zich ook wat vaag, maar er zal nog wel meer info te vinden zijn. Ik kijk ook nog verder

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen