annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SMS van Bpost dat er een pakket is? Oplichting?

Topic gestart op: 25-10-20 18h41

Antwoorden: 6 antwoorden

Timm1983
Ervaren verkenner

SMS van Bpost dat er een pakket is? Oplichting?

OPGELOST

Hallo allemaal,
Vanmiddag zag ik op mijn gsm een sms van waarschijnlijk een Orange gsmnr. want het begint met 0491, dat er voor mij een pakket is binnengekomen bij bpost op het sorteercentrum, met een link bij: https://bit.do/Bpost-Sorteercentrum. Als ik deze site open in mijn browser dan zie ik misleidende site dus het zal wel weer oplichting zijn zeker? Ik heb bij mijn weten nergens iets besteld, ofwel is dit een zet om zo aan gegevens te komen van mij.
Ik heb gelukkig nog niet gereageerd op deze sms, zijn er nog leden die dit berichtje gekregen hebben van Bpost? Misschien best het 0491 nr. blokkeren?
Timm1983

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Timm1983  niet op reageren dat is misleiding. Beste kan je het nummer en of email adres door geven aan pishing@orange.be

Dan kunnen ze het bekijken en eventueel blokkeren. Ik heb laatst nog een sms gehad met een link . Er stond in het frans in dat ik mijn factuur dubbel betaald had en Orange zou mijn geld terug geven als ik op die link zou drukken. Maar ik betaal per domiciliering en heb niks te veel betaald want het juiste bedrag was betaald. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Timm1983
Ervaren verkenner

@patrick2 
Ik zal dit melden op het emailadres pishing@orange.be.
Bedankt voor de info!
Timm1983

Josette
Wijze
Wijze

@Timm1983  goedemorgen,

goed van je om te hier neer te pennen en

ook door te geven. 

Nooit op die dingen reageren, en dadelijk blokkeren.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen