Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-11-23 13h54
Antwoorden: 2 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Over 14 dagen verhuizen wij naar een nieuwbouwappartement. Ik ben 100% zeker dat de bekabeling van Telenet doorgetrokken is tot in het appartement, de “kastjes” van Telenet en Proximus hangen er en er is mij verzekerd dat alles klaar is om aan te sluiten. Bij Orange echter hebben zij nog geen mogelijkheid tot aansluiting op dit adres bevestigd gekregen, ik veronderstel dat Telenet eerst moet bevestigen dat alles inderdaad klaar ligt.
ik heb nu reeds 2x gebeld en sta nog even ver: “aansluiting is onmogelijk”…
zijn er stappen die ik kan ondernemen om alles toch wat vooruit te laten gaan? Helpt het als ik zelf contact opneem met Telenet? (Nee zeker? 😒)
Heeft er iemand ervaring hiermee? (Met hopelijk goede en snelle afloop🙏)
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Dag @Margo1964 ,
Iedere internet/TV aansluiting op het coax netwerk heeft een "location-ID". Dit kun je vergelijk met een adres van een woning.
Nu waarom vertel ik dit? In geval van een nieuwbouw, als het gaat om een renovatie, woning platgooien en nieuwe plaatsen, dan bestaat de "ID" reeds van de "oude" woning. In dit geval kan Orange direct een aansluiting voorzien (als de kabel er ligt naar de nieuwbouw tenminste 😅).
Het probleem stelt zich meestal voor bij nieuwe verkavelingen of bij het bouwen van meerdere woningen/appartementen waar ooit 1 woning stond. Hier is geen "ID" aanwezig of er is maar 1 "ID" voor meerdere appartementen/woningen. In dit geval moeten er nieuwe "ID's" aangemaakt worden.
Wanneer je Orange klant wenst te worden in dit geval, dan zal het Orange systeem geen "ID" terug vinden en zeggen dat er geen aansluiting mogelijk is. Je kan een dossier laten opmaken bij Orange zodat Orange een aanvraag start bij Telenet om dit in orde te brengen. Echter, en ik spreek over meerdere ervaringen, is dit een lange lijdensweg.
De location-ID's worden beheerd door Telenet vermits zij beheerder zijn van het coax netwerk in Vlaanderen. Orange huurt dit netwerk en is dus in sommige gevallen nog afhankelijk van Telenet.
De makkelijkste en snelste oplossing is Telenet contacteren, vragen om klant te worden op het adres van de nieuwbouw en eens je de eerste Telenetfactuur hebt ontvangen, terug omschakelen naar Orange.
Opletten hiermee: neem geen "promo" pakket met "gratis tv" of "gratis GSM" want dan hang je vast voor 1à2 jaar.
Dit is info uit ervaringen. Indien er dingen niet kloppen, mijn excuses, maar dit is wat ik geleerd heb van meerdere gelijkaardige gevallen bij vrienden/collega's.
Dag @Margo1964 ,
Iedere internet/TV aansluiting op het coax netwerk heeft een "location-ID". Dit kun je vergelijk met een adres van een woning.
Nu waarom vertel ik dit? In geval van een nieuwbouw, als het gaat om een renovatie, woning platgooien en nieuwe plaatsen, dan bestaat de "ID" reeds van de "oude" woning. In dit geval kan Orange direct een aansluiting voorzien (als de kabel er ligt naar de nieuwbouw tenminste 😅).
Het probleem stelt zich meestal voor bij nieuwe verkavelingen of bij het bouwen van meerdere woningen/appartementen waar ooit 1 woning stond. Hier is geen "ID" aanwezig of er is maar 1 "ID" voor meerdere appartementen/woningen. In dit geval moeten er nieuwe "ID's" aangemaakt worden.
Wanneer je Orange klant wenst te worden in dit geval, dan zal het Orange systeem geen "ID" terug vinden en zeggen dat er geen aansluiting mogelijk is. Je kan een dossier laten opmaken bij Orange zodat Orange een aanvraag start bij Telenet om dit in orde te brengen. Echter, en ik spreek over meerdere ervaringen, is dit een lange lijdensweg.
De location-ID's worden beheerd door Telenet vermits zij beheerder zijn van het coax netwerk in Vlaanderen. Orange huurt dit netwerk en is dus in sommige gevallen nog afhankelijk van Telenet.
De makkelijkste en snelste oplossing is Telenet contacteren, vragen om klant te worden op het adres van de nieuwbouw en eens je de eerste Telenetfactuur hebt ontvangen, terug omschakelen naar Orange.
Opletten hiermee: neem geen "promo" pakket met "gratis tv" of "gratis GSM" want dan hang je vast voor 1à2 jaar.
Dit is info uit ervaringen. Indien er dingen niet kloppen, mijn excuses, maar dit is wat ik geleerd heb van meerdere gelijkaardige gevallen bij vrienden/collega's.
Hoi Pletse, bedankt voor uw antwoord. Dit is me gisteren aan de telefoon nog als “oplossing” geopperd. Ik begin te vrezen dat dat de enige mogelijkheid zal zijn, maar het is wel een gedoe hè. Ik ga het in overweging nemen.