Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-03-20 12h23
Antwoorden: 53 antwoorden
Ik ben een paar dagen geleden overgeschakeld van Koala naar Go Plus. Sindsdien staat mijn voicemail terug actief. Ik heb een hekel aan voicemail en wil dit dus terug uitschakelen, maar op de klantendienst vertelt men mij dat dit niet meer mogelijk is met het nieuwe tariefplan?
Dit is toch belachelijk?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Anonymous schreef:
In ieder geval beweert de klantendienst dat dit onmogelijk is. Ik zal straks nog eens bellen en hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg. In callcenters werken vaak niet de meest werklustige mensen...
Probeer anders eens via messenger of twitter. Dubbel voordeel; je hoeft niet aan de lijn te blijven wachten en luisteren naar vervelende muziek, maar bovendien hebben die mensen dan de tijd om grondig onderzoek te doen en met collega's te overleggen.
Meestal zijn die antwoorden wel goed. het kan wel zijn dat je een dag of twee geduld moet hebben.
@Cederic200 dan heb je denk ik wel enig uitleg gemist want het is hier duidelijk gecommuniceerd door mij en andere Tribers maar ook door Orange zelf in de aankondiging.
Maar ik heb ook al gevraagd of de optie voicemail aan en uit zetten terug komt en ja dat komt terug. Maar men zal eerst bepaalde dingen moeten aanpassen dus heb geduld maar dat komt terug.
Hier heb je de link en begin vanaf de eerste post dus bladzijde 1. Daarin ga je zien dat het groot is aangekondigd.
Ugh iedereen!
Je zult het zeker gemerkt hebben... Alles... Of bijna alles is veranderd! Nieuwe tarieven, nieuwe optie’s en een paar verrassingen... Laten we dat ophelderen!
De nieuwe formules aangepast aan de familie’s
Onze nieuwe tariefplannen worden "GO" genoemd, ze zijn beschikbaar in 4 formules met vele voordelen. Hier is een korte samenvatting ervan:
GO Unlimited: de grootste formule voor onbeperkte mobiele data (30 Gb aan maximale snelheid), onbeperkt bellen, onbeperkt SMS/MMS, dit voor 40 €. Bovenop dit alles geniet je gratis van de Pro Inclusive diensten en de Pro Voicemail.
GO Intense: 15 Gb mobiele data, gecombineerd met onbeperkt bellen en SMS/MMS aan 30 €. Bovenop dit geniet je ook gratis van de Pro Inclusive diensten en de Pro Voicemail.
GO Plus: 5 Gb mobiele data, onbeperkte oproepen en SMS/MMS voor 20 €. Ook hier geniet je gratis van de Pro Inclusive diensten en Pro Voicemail.
GO Light: De kleine dwerg onder onze tariefplannen, die je recht geeft op 500 Mb, 90 min. beltijd (onbeperkt voor de andere Orange nummers op uw factuur) en onbeperkt SMS/MMS voor 10 €. Zelfs hier geniet je gratis van de Pro Inclusive diensten en Pro Voicemail.
Aarzel vooral niet om onze speciale webpagina te bezoeken om alle kleine details van de tariefplannen te kennen!
Profiteer van deze gezin optie’s en geniet van een korting gelijk aan het aantal abonnementen (Intense en/of Unlimited) die je neemt.
Je geniet van een vereenvoudigd en veelzijdig portfolio. Ik leg je uit waarom 🙂
De grote veranderingen zijn:
Je geniet dus van een vernieuwd portfolio, die je zal aanspreken! Je zal later ook andere verrassingen ontdekken! Aarzel niet om ons te vertellen wat je ervan denkt. 🙂
Moge de geest van De Stam je vergezellen,
Totem
Second call, Conference call, Call forward en Pro Voice Mail zijn nieuw in de GO abonnementen.
Je kan een tweede oproep ontvangen terwijl je aan het bellen bent, zelf een oproep maken met meerdere mensen tegelijk, je oproepen doorschakelen naar een ander nummer.dan voicemail, en de voicemail heeft iets uitgebreideren mogelijkheden. De eerste twee zijn dingen die ik zelf graag wou hebben en daarvoor ben ik naar Go overgestapt.
Voicemail uitzetten is gesneuveld als 'optie'.
Eerder werd gezegd dat operatoren geen winst maken aan een dergelijke verandering maar dat klopt volgens mij niet. Er bestaat zoiets als 'terminatietarieven'. De operator op wiens netwerk een oproep terecht komt die beantwoord wordt, krijgt daarvoor geld van de operator van de oproeper.
Als het niet moedwillig eruit is gehaald heeft het vast te maken met software sinds de GO is ingevoerd. En dat kan even duren voor het herschreven is. Jammer genoeg in dit geval : zeer lang.
Ook niet meer 'part of the deal' : cloud en coyote. Dat zit niet meer in de GO abonnementen.
@haelewyn vroeger werd er goed verdient op een call maar tegenwoordig heeft iedereen alles ( lees bijna alles ) onbeperkt om te gebruiken. Dus een call naar een voicemail brengt niks op voor geen enkele operator omdat je onbeperkt bellen hebt.
In dit geval is het gewoon iets wat terug aangepast dient te worden softwarematig om het terug te zetten in de klantenzone en de My Orange app. Dit zal ook gebeuren want heb het nagevraagd maar door de Corona uitbraak die er toen is geweest was er dus veel uitgesteld. Ik heb onlangs pas de optie gekregen om visual voicemail aan en uit te zetten iets wat in de oudere app en klantenzone wel actief was. Maar ook bij aanpassing toen hiervan heb ik bericht gedaan en is het terug recht gezet na een aantal tijd. Ik was denk 1 van de eerste die een Go genomen heeft toen ze gelanceerd zijn. Heb toen ook alle ' foute ' dingen door gegeven wat we daarvoor wel hadden.
Coyote is het contract stop gezet dus ook voor de oude abonnementen gaat het stoppen. En de cloud was gewoon iets extra's van Orange zelf daar konden ze niks aan verdienen. Weet ook dat second call niet actief was op de oude abonnementen daar moest je voor bij betalen in die tijd. Maar elke andere provider had dit wel dat was gratis en dan kan Orange niet achter blijven door het niet te geven.
Ik ga er niet echt over discussiëren wat een call die op een voicemail terecht komt nu oplevert.
Zelfs toen ik nog voor een operator werkte was dat niet iets dat openbaar gemaakt werd voor alle personeelsleden.
Het zijn ongetwijfeld kleine bedragen per call maar het gaat over duizenden oproepen.
Als er, theoretisch, 5000 klanten van Orange op de vm belanden bij Proximus en evenveel klanten van P bij O zal er niets moeten betaald worden vermoed ik.
Operatoren stellen niet voor niks een abonnement of prepaid kaart standaard in op 15 of 20 seconden vooraleer het naar de voicemail gaat. Er wordt wel eens gezegd bij die andere operator dat de klanten dat zo willen maar zelf ontmoette ik enkel klanten die de telefoon langer wilden laten bellen. Nooit korter.
Visual voicemail had ik eerst toegevoegd, softwarematig via de website. Dat ging in het begin wel..
Omdat het niet goed werkte (ik kreeg geen berichten binnen op de telefoon) heb ik het uitgevinkt om te resetten , als het ware.
Later wou ik het terug aanvinken maar het was verdwenen.
De helpdesk heeft dat voor mij in orde gebracht.
Nu staat er 'visual voicemail android' bij mijn opties en het werkt redelijk goed.
@haelewyn klopt nu heb je inderdaad visual voicemail voor android of Iphone. Dat staat er letterlijk bij . Heb jaren bij telenet gewerkt maar daar is nooit zoiets van de vloer gekomen voor visual voicemail.
Maar jij hebt voor een operator gewerkt dus we hebben een kenner erbij dat is al goed te weten ligt er aan welke kennis je hebt opgedaan he. Ik heb bussines gedaan bij Telenet en daar nog eens backoffice bij dus dat doet al een hoop.
Geen discussie voor die kosten maar dat je een rinkel tijd instelt daar begrijp ik vandaag de dag nog niks van. Ja begrijp wel dat je voicemail een keer aan moet gaan natuurlijk maar tegen de tijd dat ik er ben zijn die 20 seconden door. Limiet een minuut of een minuut en een half is goed.