annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Werkt VOIP op alle netwerken

Topic gestart op: 30-01-20 18h45

Antwoorden: 29 antwoorden

thijs18
Gewaardeerd verkenner

Werkt VOIP op alle netwerken

OPGELOST

Aangezien ik in een nieuwbouwappartement woon heb ik in huis geen bereik.

Momenteel heb ik internet bij Telenet en ook daar een GSM abonnement om gebruik te kunnen maken van VOIP, dat werkt perfect.

Maar wat mijn gsm abonnement betreft ben ik niet tevreden en wil ik overstappen naar Orange.

Mijn vraag is of ik gebruik kan maken van VOIP met een orange GSM abonnement icm een Telenet internetverbinding ?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@thijs18 

Ik kan de "misschien" van @Gregory  veranderen in een "zeker en vast".

Of uw foon geschikt is voor VoWiFi en VoLTE hangt van de fabrikant en de provider af. Het is niet omdat uw foon bij Telenet over de technologie beschikt dat dit ook het geval is bij Orange. En omgekeerd. Eerst nakijken dus in de lijsten.

Maar als dat OK is, dan gaat dat inderdaad werken met gelijk welke WIFi van gelijk welke operator.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

29 ANTWOORDEN 29
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Surfer 

Ik ging eigenlijk niet meer reageren, maar ken jij toevallig een zekere @Henricus op de Netweters? Die heeft namelijk dezelfde vraag gesteld en net als jij VoWiFi verward met VOIP. Natuurlijk heeft hij antwoorden gekregen die betrekking hebben op VOIP en niet op VoWiFi.

I rest my case.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Surfer
Ervaren genezer

Er werd stevig geschreven de afgelopen uren over dit onderwerp. Iedereen bedankt voor jullie bijdrage en het is ons duidelijk geworden.

Als we dit goed begrijpen:

* VOip = bellen met je pc over internet (software op pc) en je kan een type telefoon gebruiken (vast en draagbaar). Dat gebruiken we op het werk (en wordt in veel bedrijven gebruikt).

link: https://computerworld.nl/telecom/75237-wat-is-voip

* VOWifi: Bellen via wifi met een compatibele gsm, abo en een wifiverbinding. 

Link: https://androidworld.be/providers/wat-is-volte/

Samengevat: VOIP verbruikt data voor een gesprek (internet), VoWiFi verbruikt belminuten tijdens een gesprek (via wifi en op alle WIFI netwerken).

Wij zullen dit in de praktijk uittesten, van zowel Telenet als dat van Orange. Duidelijk is wat het verschil tussen VOip en VoWifi. En ja, bij nader inzien, zag ik een foute link. Soms vergist een mens, zoals ik hier, wel eens. Ik ben ook maar een sterveling.

Bij deze is dat hopelijk rechtgezet en case is closet.

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Blijf maar rustig @Surfer . Je brengt ook niet veel aarde aan de dijk

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Surfer 

Ja, ik heb het gelezen. Waar staat dat de WiFi van Orange moet zijn? Dat staat er niet hoor ....

Het enige dat er staat van voorwaarden is dat je:

  • Een compatibele foon moet hebben; Alle compatibele merken en types staan in de lijst.
  • Een compatibel abo moet hebben: de lijst staat er, van kolibrie tot arend.

Waar zie jij staan dat het WiFi netwerk van Orange moet zijn?

Vraagje: heb jij zelf een compatibel toestel en een compatibel abo en is VoWiFi geconfigureerd en geactiveerd op uw toestel? Ga dan morgen eens bij vrienden of buren of naar een publieke plaats (station, ziekenhuis ..) waar publieke netwerken zijn. En test het zelf ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


thijs18
Gewaardeerd verkenner

@Surfer  @Cdt24801  Dank voor de reactie.

in uw link staat nergens dat het een netwerk van orange moet zijn. Er werd enkel gesproken over wifi. Vandaar ook mijn vraag om verduidelijking. Nu worden weer tegenstrijdigheden vermeld en is het me nog niet duidelijk. 

Leden met de meeste pluimen