Orange Thank You
Deel je mening over ons Orange Thank You-programma en ontdek meer over de badges en missies.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Jorinde
Ervaren verkenner

Thank you badge "data lover 500 GB"

Een van de thank you badges die we kunnen verdienen zijn de data badges, met o.m. de "minste" de "data lover 500GB."

Hoe kom ik eigenlijk te weten of ik al in de buurt kom om die badge te (kunnen) krijgen? Alle facturen doornemen en telkens opschrijven hoeveel mobile data ik gebruikt heb? 
Is er een eenvoudige manier dan die die ik net beschreef? 

Labels (1)
12 ANTWOORDEN 12
bigMODDER
Gewaardeerde genezer

U heeft inderdaad maar 1GB 699MB verbruikt (dat is 1699MB) , ja er is nog beetje werkt aan de winkel dan om je badge te bekomen , succes.

Groeten,

bigM

0 pluimen

@Jorinde 

Het spel van bits en bytes is met de tijd geëvolueerd. Het is namelijk zo dat de uitdrukkingen, kilo, mega en giga in den beginne verkeerd werden gebruikt in de informatica wereld.

De standaard zegt namelijk dat kilo maal duizend is, ( hetzelfde voor mega en giga), maar in de informatica werd dat dus gebruikt voor 1024. Dit omdat één byte 8 bit groot is, en niet 10.

Vandaar dat 1024 byte één kilobyte was. En 1024 kilobyte één megabyte. En 1024 megabyte één gigabyte. Herinner u de diskettes van 720 kB of 1,44 MB. Allemaal mooi deelbaar door 8.

Ik zei dus: was.

Tegenwoordig zijn de grootheden gebaseerd op 1024 uitgedrukt in kibi (ipv kilo), mebi, gibi, tebi en ga zo maar verder.

De kilobyte, megabyte enz bestaan ook nog, maar zijn dus nu gebaseerd op veelvouden van 1000. Hierdoor is het wel onpraktisch om kleiner dan de byte te gaan rekenen vermits die grootheden niet meer deelbaar zijn door 8.

Een megabyte (1000 byte) is dus kleiner dan een mebibyte (1024 byte). Belangrijk als je specificaties van opslagmedia vergelijkt: opgelet dat men u niets voorgoochelt door veelvouden van 1000 te gebruiken en laten uitschijnen in veelvouden van 1024 te praten (door de verkeerde afkortingen te gebruiken)

O ja, voor ik het vergeet: een bit wordt afgekort met een kleine "b" en een byte met een hoofdletter "B".

Eén GB is dus 1000 MB oftewel één miljoen bytes.

Als je hier meer over wil lezen: ziehier een interessante link.

Leuze van de dag | Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Jorinde
Ervaren verkenner

Beste sjamaan!

Wat een deskundige, expertenuitleg allemaal! 

Van alles wat na het vette woordje "was" komt, had ik geen flauw idee. 

Ik heb gisteren nog een tandje bij gestoken qua mobiel verbruik - veel youtube e.d. - en heb nu nog maar 425 MB over. 

Als ik een abonnement met meer GB mobiel internet had gehad, zou het sneller gaan, maar toen wij eind vorig jaar overstapten naar Orange, leek het "go light" abonnement ons ruim voldoende. Totnogtoe hebben we niet meer nodig dan dat. 

0 pluimen
Cdt24801
Leidende sjamaan

@Jorinde 

Als je met uw Light abo voldoende hebt dan is er geen reden om over te stappen of zomaar meer te gaan verbruiken, simpelweg om die badge te verdienen.

En het is niet omdat je een abo hebt met veel data, dat je daarom ook veel data verbruikt. Mijn madam bvb, heeft een GO plus omdat zij heel veel gewoon belt, en dat is in de Plus onbeperkt. Ze heeft dus ook 10 GB data per maand, maar daar verbruikt ze amper iets van. Terugvallen op een Light zou heel duur uitvallen vermits zij dus heel veel gewoon belt. Al die GB data, ja, die zijn gewoon foetsie ...

Sowieso, in het algemeen, die badges, dat is leuk, maar om nu uw gedrag en/of gewoontes aan te passen om meer of sneller badges te verdienen ... Orange zal er blij mee zijn, maar uw portemonnee iets minder denk ik ...

Leuze van de dag | Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Leden met de meeste pluimen