annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting op kabelnetwerk

Topic gestart op: 25-09-19 15h45

Antwoorden: 7 antwoorden

den_beno
Aspirant verkenner

Aansluiting op kabelnetwerk

Hallo iedereen

Momenteel zijn wij klant bij Proximus. Wij overwegen een overstap naar Orange. Maar wij zijn niet aangesloten op het kabelnetwerk. Dit zal dus eerst moeten gebeuren. Daarover enkele vragen:

- Ik neem aan dat de aansluiting op het kabelnetwerk door Telenet wordt uitgevoerd?
- Kan ik alles via Orange regelen of moet ik daarvoor rechtstreeks contact opnemen met Telenet?
- Werkt Easy Switch ook voor dit soort scenario's?
- Brengt de aansluiting op het kabelnetwerk kosten met zich mee?
- Zijn er ergens instructies te vinden wat ik zelf moet voorzien alvorens dit hele proces in gang te zetten? Bijvoorbeeld, kabel buiten leggen?
- Wie werkt de installatie binnen af? Is dit Telenet of doet Orange dit?

Alvast bedankt voor de informatie!

Labels (1)
7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

@den_beno  Is je probleem inmiddels al opgelost? Je kan altijd de oplossing markeren die je het beste geholpen heeft.
Op die manier help je andere tribers ook.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@den_beno  daar kan ik u wel een paar antwoorden op geven.

Als u een overstap wil maken en er is geen kabel aanwezig is het beste dat u deze zelf neer legt. De kosten bij Telenet zijn een beetje te hoog voor de aanleg ervan te laten doen. Wat u doet is als eerste kijken waar de buiten aansluiting zit. Vandaaruit meet u recht naar binnen toe de afstand van uw aansluiting , dus waar u wil dat de kabel binnen komt voor de NIU aan te sluiten. Die afstand meet u precies recht en doet er ongeveer een tweetal meter bij , zodat de kabel op de juiste manier ingekort kan worden. De kabel die u legt, ligt aan de afstand , 0- 30 meter is een PE 6 kabel en 30-60 meter een PE 11 kabel allemaal dubbel wandig. Moest er een langere afstand zijn komt er een speciale kabel te liggen . Deze legt u in een wachtbuis 60 cm onder de grond. Dan is uw werk klaar. Dan kan u bij Orange een aanvraag doen voor aansluiting en uw producten bestellen maar eerst gaan hun naar Telenet een aanvraag doen om uw kabel aansluiting in orde te maken. Dat is niet in een dag gebeurd daar bedoel ik mee dat u moet wachten op Telenet en jammer genoeg kan dit wel eens lang duren , meer dan twee weken of drie weken. U kan natuurlijk altijd Proximus gebruiken zolang er niks is aangesloten. Zodra Telenet er een signaal opgezet heeft koppelen ze dat terug aan Orange en deze zal dan een tweede afspraak maken voor een technieker voor binnen alles aan te sluiten. De aanvraag gaat niet per easy switch hiervoor dient men echt telefonisch contact op te nemen dat het in orde gaat komen. Hopende u een beetje op weg te hebben geholpen anders vraagt u maar 🙂 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Elinedr
Aspirant verkenner

Beste

Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem. Maandenlang problemen met internet bij telenet. Na 8 maand zeiden ze dat de dropkabel kapot was. Na wekenlang te bellen, zeiden ze “sorry wij kunnen u niet helpen, graaf ze zelf maar in” dus zijn wij naar Orange gegaan. Die beloofde 8 augustus dat alles in orde zou geraken en dat zij vanaf 12 augustus een contract zouden hebben met telenet zodat zij (orange) de kabel zelf zouden mogen ingraven. Technieker ging rond 20 aug komen ingraven (wij hebben intussen de kabel in onze voortuin ingegraven tot aan de rode lijn van het voetpad, de paddenstoel staat tussen mijn volgende twee buren aan het voetpad). Technieker bleek iemand voor binnenaansluiting te zijn... 10 sept nieuwe afspraak, niemand gezien. Orange uitleg “er heeft iem intern de afspraak gecanceld en op maandag gezet”, wisten wij niets van maar ok. Maandag komt iemand van integan een tussenstuk aansluiten tussen die kabel rol die wij hebben klaargelegd en de paddenstoel. Dinsdag wordt binnen alles aangesloten. U wordt gecontacteerd voor de ingraving zeiden ze. Niemand gehoord, zelf 20 keer gebeld over een tijdspanne van 6 weken, elke keer moesten ze naar de achterliggende dienst bellen en zouden ze mij terug bellen... nooit gebeurd. We zouden zelf naar telenet moeten bellen maar die doet natuurlijk niets aangezien wij geen klant zijn bij hun. Dan weer technieker gestuurd, weer niet een die kan ingraven. Terug gebeld op 22/10, de uitleg: sorry wij kunnen niets doen tot u ons 1000€ betaald voor de ingraving WTF? Geen idee wat wij nu nog moeten doen om die domme kabel in de grond te krijgen???

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@den_beno 

Ziet ge wel, ik wist het dat @patrick2 u ging kunnen verderhelpen Man Erg vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen