annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Brief Deurwaarder voor het niet terugsturen van Modem en Decoder

Topic gestart op: 07-12-20 13h49

Antwoorden: 9 antwoorden

Crecce
Gewaardeerd verkenner

Brief Deurwaarder voor het niet terugsturen van Modem en Decoder

Geachte Community,

Vorige week heb ik van een Deurwaarderskantoor een schrijven ontvangen omdat ik de Modem en Decoder niet terug aan Orange zou bezorgd hebben.  Volgens de brief zou het om een soort minnelijke schikking gaan en nog niet om een strafrechterlijke vordering.  Ik heb 15 dagen de tijd om een bedrag van +/- 260 te betalen om deze vordering te voorkomen.

Ik heb effectief een paar E-Mails van Orange ontvangen met de vraag om het materiaal binnen te leveren en met de nodige instructies.  Op zaterdag 3/10/2020 heb ik de modem (inclusief stroomadaptor en L-vormige muurbevestiging) alsook de decoder (inclusief stroomkabel, HDMI kabel en afstandsbediening) in de originele dozen verpakt en binnengebracht bij een krantenwinkel in mijn buurt hetgeen een officieel BPOST punt is.  Hiervan heb ik een soort van officieel BPOST ticket ontvangen met vermelding van twee verzendnummers.  Dit moest ik volgens de winkeluitbater zeer goed bewaren wat ik ook gedaan heb.

Gedurende  een tijdje heb ik van Orange niets vernomen dus dacht ik dat alles in kannen en kruiken was.  Ik had nog wel een mail zien voorbijflitsen dat ze mij de modem en decoder alsnog wenste aan te rekenen.  Door het feit dat ik fulltime van kantoor werk en na mijn werkuren het gros van mijn vrije tijd besteed aan de verzorging van mijn 88 jarige moeder is dat eerlijk gezegd uit mijn gedacht gegaan.

In de loop van vorige week heb ik dan de brief van het Deurwaarderskantoor ontvangen.  Uiteraard kan ik dit kantoor aanschrijven vergezeld van het bewijs dat ik in mijn bezit heb maar gaat dit op zich wel voldoende zijn?  Moet ik misschien een klacht bij BPOST neerleggen en mogelijk ook een Advocatenkantoor onder de arm nemen?  Ik ga toch iets moeten doen om erger te voorkomen.

Enig advies zou zeer welkom zijn want ik betaal niet graag iets wat ik niet meer in mijn bezit heb en dat weldegelijk terug verstuurd werd volgens de instructies van Orange.

Met vriendelijke groet,

 

 

 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Crecce
Gewaardeerd verkenner

Van de Deurwaarder mocht ik nog geen reactie ontvangen op mijn E-Mail.  Ik heb wel een no reply E-Mail ontvangen van de Orange klantendienst dat ze de modem en decoder goed ontvangen hebben.  Deze mail heb ik eveneens naar het Deurwaarderskantoor doorgestuurd.  Volgens hun bericht kan ik mij mogelijk nog aan een factuur verwachten voor de stopzetting.  Ik zou niet weten waarom gezien voor zover ik weet alles betaald werd???  Wil Orange toch nog geld uit mij persen?  

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Crecce  het kan een slot factuur zijn als je hebt opgezegd. Zijn standaard emails dus daar moet je niet te veel waarde aan hechten. 

Hoop dat het enkel nu allemaal in orde is en je probleem ook geheel opgelost is. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Crecce
Gewaardeerd verkenner

Vandaag reactie gehad van de Deurwaarder via E-Mail.  Hij gaat navraag doen en mij zo spoedig mogelijk berichten.

Crecce
Gewaardeerd verkenner

Ik heb maandag nog een E-Mail ontvangen van het Deurwaarderskantoor.  Dit was gewoon een soort kopie van de brief die ik vorige week donderdag reeds ontvangen heb.  Op deze E-Mail heb ik geantwoord met het BPOST ticket als bewijs.  Ik heb ook het advies van Patrick gevolgd en datzelfde bewijs verstuurd via het formulier.  Hiervan heb ik een soort van automatische bevestiging gekregen dat Orange dit ontvangen heeft en dat de klantendienst dit verder zal afhandelen.  Het is nu koffiedik kijken en afwachten...  Als ik beide track en trace codes op de website van BPOST ingeef in combinatie met mijn postcode kan ik zien dat de twee originele dozen (modem en TV decoder) op 05/10/2020 om 14:34 uur afgeleverd werden op de Koningin Astridlaan 24 te 2830 Willebroek of met andere woorden het depot dat deze retours in opdracht van Orange beheerd.  Ik geeft Joery_dw en Cdt24801 gelijk dat het een pak makkelijker zou zijn als mensen hun materiaal in een Orange shop zouden mogen binnenleveren.  Er is bovendien zo'n shop in de gemeente waar ik woon.  Mja waarom het makkelijk maken als het moeilijk kan... Ik kan enkel hopen dat dit dossier vlug opgelost zal raken....

Leden met de meeste pluimen