Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-12-23 09h43
Antwoorden: 4 antwoorden
Mijn buren zijn verleden week verhuisd naar een woning drie huizen verder in de straat en op de dag van verhuis is de technieker van Orange 's morgens om 8 uur langsgekomen om de aansluiting te verwezenlijken. Na meer dan vier uur werken is hij vertrokken niettegenstaande er geen verbinding met ethernet tot stand werd gebracht.(moest nog wachten op activering verklaarde hij). Volgens mij was het niet nodig om een nieuwe modem te plaatsen met een nieuw SSID nummer, nieuw wachtwoord en ander MAC adres aangezien die mensen reeds klant waren van Orange. Is het normaal dat die mensen die technisch niet op de hoogte zijn na vier dagen nog geen internet en tv hebben? Ligt de fout bij de technieker of bij Telenet, de eigenaar van het kabelnetwerk? (door mijn tussenkomst zijn die mensen enkele jaren geleden overgestapt van een andere provider naar Orange en nu voel ik mij ook beetje verantwoordelijk voor dit ongemak).
Zijn alle klanten dan te dom om te oordelen wat ok is?
Misschien is het een policy om een nieuwe modem te plaatsen en zijn de oudere in phaseout
We waren een toch niet bij - hoe kunnen we in godsnaam oordelen zonder de oorzaak te weten
Hallo Gregory,
Uiterlijk zijn beide modems Siligence identiek, enkel SSID, Wifi wachtwoord en MAC adres zijn verschillend. De (oude) modem was slechts 10 maand in gebruik en zeker nog niet aan vernieuwing toe. Ik denk dat de fout is gebeurd bij het provisoneren van het MAC adres van de nieuwe modem en wordt de modem niet bekend bij het Telenet netwerk. Had de technieker de oorspronkelijke modem verder gebruikt dan waren er volgens mij geen problemen geweest. Nu is het aan Orange om die fout zo vlug mogelijk te herstellen door de corresponderende gegevens door te geven.
> Volgens mij was het niet nodig om een nieuwe modem te plaatsen met een nieuw SSID nummer
> Ligt de fout bij de technieker of bij Telenet, de eigenaar van het kabelnetwerk?
Daar kunnen we als (domme) klanten niet over oordelen, @jowantje