Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 15-02-22 06h46
Antwoorden: 4 antwoorden
In de nacht van 10 naar 11 Feb is er kennelijk iets geblokkeerd waardoor ik niet meer bij een aantal remote beveiligingscamera's kan. Deze werken via P2P streaming. Dit is zowel op de internetverbinding via de kabel als via de 4G verbinding het geval. Af en toe gebeuren er hele mooie dingen s'nachts maar dit is er geen voorbeeld van.
Uiteraard even gekeken of dit bij andere providers ook het geval is en dit is kennelijk alleen het geval bij Orange (en het onderliggende netwerk...) Geen enkel probleem bij providers die geen gebruik maken van dezelfde netwerken..
Gelukkig is toegang via andere providers wel mogelijk dus ik hoop dat ik snel iets (positiefs) hoor over de case die er is aangemaakt. Ik zie die kans helaas als uitgesproken klein want toegang tot de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn of die een deftig antwoord kunnen geven krijgt men uiteraard maar zeer zelden..
Een interessant fenomeen dat recentelijk ook opdook is dat ik op regelmatige tijden in mijn logs connecties zie vanuit de guest-network (dat uitstaat!!!) range. Er is iemand, en dus niet via de wifi of de internal LAN, aan het rondsnuffelen... Indien ik de Orange router s'nachts loskoppel is dit niet het geval. Interessant he???
Zou er iets geinteresseerd zijn in onze setup? Dat zal toch niet bij een provider die privacy hoog in het vaandel heeft staan...
Een ander interessant fenomeen is dat sinds een tijdje de vaste telefoonverbinding is veranderd. De beltoon klinkt niet als beltoon, ik wordt doorverbonden als de connectie al lang en breed is gemaakt (telefoon 'gaat niet over'...) en ik hoor af en toe toch wel vreemde klikken. Zou er iemand/iets meeluisteren? Dat zal toch niet bij een provider die privacy hoog in het vaandel heeft staan...
Paranoia wellicht maar na 30 jaar in de IT wordt je dat vanzelf 🙂
Duimen maar dat ik snel weer toegang krijg tot mijn camera's via Orange. Ik zou het jammer vinden om te moeten switchen naar een andere provider want Orange heeft ook goede kanten... De mensen op de servicedesk zijn bijvoorbeeld zonder uitzondering erg vriendelijk en behulpzaam en ze hebben een uitstekende package shaper 🙂
Hey Gregory,
Een 'Ollander zou zeggen " Kraig nau Ti..." maar dit werkt inderdaad perfect voor alles via de kabel.
Voor de 4G dan voorlopig maar even een ander abbonnementje..
Enorm dank!
Misschien iets voor 4G - @SGO Re: Connexion à une application impossible via 4G - Tribe (orange.be)
@SGO Dns aanpassen voor 4G ziet er niet simpel uit
Deze gevonden, edoch niet getest
@SGO Iets gelijkaardigs recent langs op FR kant Connexion à une application impossible via 4G - Tribe (orange.be)
Een mogelijke oplossing is van DNS server veranderen - deze van Orange zou de boosdoener zijn
Heb niet jouw probleem maar heb mijn DNS al langer veranderd
Primary: 1.1.1.1
Secondary: 1.0.0.1
Success