annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

P2P en beveiligingscamera's recentelijk geblokkeerd op zowel kabel als mobiel

Topic gestart op: 15-02-22 06h46

Antwoorden: 4 antwoorden

SGO
Aspirant verkenner

P2P en beveiligingscamera's recentelijk geblokkeerd op zowel kabel als mobiel

In de nacht van 10 naar 11 Feb is er kennelijk iets geblokkeerd waardoor ik niet meer bij een aantal remote beveiligingscamera's kan. Deze werken via P2P streaming. Dit is zowel op de internetverbinding via de kabel als via de 4G verbinding het geval. Af en toe gebeuren er hele mooie dingen s'nachts maar dit is er geen voorbeeld van.

Uiteraard even gekeken of dit bij andere providers ook het geval is en dit is kennelijk alleen het geval bij Orange (en het onderliggende netwerk...) Geen enkel probleem bij providers die geen gebruik maken van dezelfde netwerken..

Gelukkig is toegang via andere providers wel mogelijk dus ik hoop dat ik snel iets (positiefs) hoor over de case die er is aangemaakt. Ik zie die kans helaas als uitgesproken klein want toegang tot de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn of die een deftig antwoord kunnen geven krijgt men uiteraard maar zeer zelden..

Een interessant fenomeen dat recentelijk ook opdook is dat ik op regelmatige tijden in mijn logs connecties zie vanuit de guest-network (dat uitstaat!!!) range. Er is iemand, en dus niet via de wifi of de internal LAN, aan het rondsnuffelen... Indien ik de Orange router s'nachts loskoppel is dit niet het geval. Interessant he???

Zou er iets geinteresseerd zijn in onze setup? Dat zal toch niet bij een provider die privacy hoog in het vaandel heeft staan...

Een ander interessant fenomeen is dat sinds een tijdje de vaste telefoonverbinding is veranderd. De beltoon klinkt niet als beltoon, ik wordt doorverbonden als de connectie al lang en breed is gemaakt (telefoon 'gaat niet over'...) en ik hoor af en toe toch wel vreemde klikken. Zou er iemand/iets meeluisteren? Dat zal toch niet bij een provider die privacy hoog in het vaandel heeft staan...

Paranoia wellicht maar na 30 jaar in de IT wordt je dat vanzelf 🙂

Duimen maar dat ik snel weer toegang krijg tot mijn camera's via Orange. Ik zou het jammer vinden om te moeten switchen naar een andere provider want Orange heeft ook goede kanten... De mensen op de servicedesk zijn bijvoorbeeld zonder uitzondering erg vriendelijk en behulpzaam en ze hebben een uitstekende package shaper 🙂

Labels (1)
4 ANTWOORDEN 4
SGO
Aspirant verkenner

Hey Gregory,

Een 'Ollander zou zeggen " Kraig nau Ti..." maar dit werkt inderdaad perfect voor alles via de kabel.

OrangeBoxAdvancedDNS.jpg

Voor de 4G dan voorlopig maar even een ander abbonnementje..

Enorm dank!

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@SGO Dns aanpassen voor 4G ziet er niet simpel uit

Deze gevonden, edoch niet getest

 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@SGO Iets gelijkaardigs recent langs op FR kant Connexion à une application impossible via 4G - Tribe (orange.be)

Een mogelijke oplossing is van DNS server veranderen - deze van Orange zou de boosdoener zijn

Heb niet jouw probleem maar heb mijn DNS al langer veranderd

Primary: 1.1.1.1

Secondary: 1.0.0.1

Success

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen