Packs
Ben jij een Love-klant of wil je er graag één worden? Deel naar hartelust jouw ervaring of stel hier al je prangende vragen.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Gewaardeerd verkenner

Problemen : nummeroverdracht nog niet gebeurd en haperende internet


1. Hoe moeilijk kan het zijn om een nr overdracht van proximus op een "love abonnement" (dus volledig pakket) te doen voor een dienst gespecialiseerd in telecommunicatie?? Tenslotte een dienst aangeboden door de provider. O even ter info : aanvraag gebeurde op 19 juni, is nog steeds niet in orde
2. Hoe moeilijk kan het zijn om een 4g die tijdens de blijkbaar heel moeilijke procedure cfr punt 1 ergens op niet-werkend gezet is terug de activeren. Dit overigens niet van het over te zetten nr maar een ander nr behorend tot het pakket!

3. Hoe van thuis uit werken met een steeds haperende internet!?!!? 

Bij #orange is het ook niet moeilijk als medewerker om, indien je het zelf niet meer weet, de klant af te wimpelen. Zie hier enkele vb van de, o zo inventieve medewerker :
* ik zet u ff op wacht...en na een paar ' wordt de tel toegelegd
* mevr, er is net een update van onze computers, ik zet u ff op wacht
* mevr, er is een update, ik moet 1st terug inloggen en bel u terug, ja natuurlijk kunt u er op rekenen
* mevr, ik schakel u door... mevr, u bent verkeerd doorgeschakeld
Ondertss hebben wij al 2 dossiers open staan bij orange... Denk niet dat we de volgende zullen afwachten!!
Alles samen opgeteld, heb ik al 3u verloren aan gesprekken!!!

Labels (1)
8 ANTWOORDEN 8
Ervaren verkenner

Ook bij ons moeilijke start bij overschakeling naar love trio. 3 dagen uren mee bezig geweest.  Wel hulp ingeroepen van Tribe

volgens de installateur deed Telenet, vorige provider moeilijk met sommige klanten. Hij vertrok zonder dat internet ging, controleerde niet alle posten zou dan gemerkt hebben dat coax kabel niet goed aangesloten was,  koppeling app lukte 2 dagen niet ondanks er een code gegenereerd werd, binnen geraken  bij orange diensten ook heel veel minuten kwijt en chats via messenger na een dag pas beantwoord. Voetbalapp niet via tv kunnen activeren. Opnieuw 40 minuten aan de lijn gehangen. 

En nu net een mail waarbij ik alle gegevens moet invullen om de installatie te bevestigen zodat ze de installatie kunnen uitvoeren.????
Jammer dat Telenet pas vorige week ook toestemming kreeg om het voetbal uit te zenden. Was anders niet veranderd.

 

Grote Wijze
Grote Wijze


@Ya280700  schreef:


1. Hoe moeilijk kan het zijn om een nr overdracht van proximus op een "love abonnement" (dus volledig pakket) te doen voor een dienst gespecialiseerd in telecommunicatie?? Tenslotte een dienst aangeboden door de provider. O even ter info : aanvraag gebeurde op 19 juni, is nog steeds niet in orde
2. Hoe moeilijk kan het zijn om een 4g die tijdens de blijkbaar heel moeilijke procedure cfr punt 1 ergens op niet-werkend gezet is terug de activeren. Dit overigens niet van het over te zetten nr maar een ander nr behorend tot het pakket!

3. Hoe van thuis uit werken met een steeds haperende internet!?!!? 

Bij #orange is het ook niet moeilijk als medewerker om, indien je het zelf niet meer weet, de klant af te wimpelen. Zie hier enkele vb van de, o zo inventieve medewerker :
* ik zet u ff op wacht...en na een paar ' wordt de tel toegelegd
* mevr, er is net een update van onze computers, ik zet u ff op wacht
* mevr, er is een update, ik moet 1st terug inloggen en bel u terug, ja natuurlijk kunt u er op rekenen
* mevr, ik schakel u door... mevr, u bent verkeerd doorgeschakeld
Ondertss hebben wij al 2 dossiers open staan bij orange... Denk niet dat we de volgende zullen afwachten!!
Alles samen opgeteld, heb ik al 3u verloren aan gesprekken!!!


Ugh @Ya280700 en @Helsnan30,

Totem wordt droevig om dit te lezen ! Aarzel zeker niet om contact op te nemen met de webcare tribe op sociale media (Twitter en facebook) zodat ze je dossier opnieuw analyseren en een feedback hierover geven.

Totem's groetjes,

Totem

Leidende sjamaan

@Ya280700  het is jammer te lezen dat het een moeilijke opstart is maar toch wil er een kleine toelichting op geven. 

** Voor een nummeroverdracht zijn twee providers nodig die alle twee hun medewerking verlenen. Het is niet altijd simpel om een goede nummeroverdracht te hebben en te krijgen. Als er dingen verkeerd staan bij Proximus zal je overdracht niet lukken. Het enige wat er gebeurd is dat Orange een aanvraag doet en dan is het aan Proximus die overdracht uit te voeren , een MNP ook wel genoemd. Als Proximus het nummer niet in vrijgave heeft staan zal je dus keer op keer een melding krijgen dat de overdracht is mislukt. Moest er een factuur open staan bij Proximus zal de overdracht ook geweigerd worden en als een klantnummer of simkaart nummer niet correct doorgevoerd wordt zal de overdracht ook mislukken. Kijk ook zeker na dat je je nummer niet hebt opgezegd of stop gezet bij Proximus. Als dat namelijk gebeurd kan je ook geen nummeroverdracht doen. Heb ook al meegemaakt dat Proximus zelf de nummers stop zette omdat een klant weg ging bij Proximus en dan is het een heel gedoe het weer in orde te krijgen. Dan zal je Proximus moeten vragen het nummer te heractiveren en op een herlaadkaart te zetten bij Proximus om dan eventueel een overdracht op te starten. Ook technisch gezien kan er iets fout lopen maar daar ga ik niet over uitwijken. Het is dus niet met de vinger gewezen dat het ook bij Orange ligt die fout want Proximus kan ook in fout zijn. Dus volg @Totem  zijn raad op om het webcare tribe team in te schakelen. 

** Over je internet kan ik wat minder zeggen. Het kunnen daar verschillende oorzaken zijn , je kabels , je modem , je aansluiting buiten ( de tap ) of de paddestoel aan de straat. Maar ook je versterker , de NIU , kan de oorzaak zijn. Hier zal je beste een technieker voor laten komen om het een en ander te laten doen. Wel natuurlijk een technieker van Orange die dit komt doen. Je kabels kan je zelf altijd eens controleren dat is een kleine moeite lijkt mij. En als het daarmee je probleem oplost heb je ook geen technieker nodig. Moest het zijn dat Telenet de oorzaak is  , want Orange huurt die kabel en Telenet is nog altijd verantwoordelijk er voor , dan zal Orange Telenet moeten aanspreken om dit op te lossen. De techniekers mogen al meer doen aan die aansluitingen maar niet alles jammer genoeg. 

** Betreft je 4 G kan ik niks over zeggen dat zal intern bekeken dienen te worden bij Orange. 

Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Ik kan je probleem er niet direct mee oplossen maar je wel informeren hierover wat er fout kan zijn en gaan. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Beste,

1. Bij proximus is alles correct verlopen. Dus neem de moeite niet om het op een andere provider te steken. Mijn vriend heeft een orange simkaart gekregen en de proximus kaart is niet meer actief! Wel staat zijn nr nog steeds niet in mijn love pakket.

2. Over mijn 4g heb ik al vanalles geprobeerd (door uw 10tallen medewerkers aangeraden) ged 2 dagen. Als thuisvpk heb ik mijn 4g nodig.

3. Mijn bekabeling, modem,...zijn recent daar ik nog niet lang internet bij jullie heb

Van medewerkers kreeg ik volgende dossier nummers 50557207 en 50572945. Wat ben ik met dossiernrs indien men niet men een oplossing komt. 

Nu, ik maak er mij niet meer druk in. Vlg week stappen wij over naar een andere provider waar wij voor meer diensten zelfs €25/maand minder zullen betalen. Ik heb mijn dochter alvast afgeraden om Orange te nemen in haar nieuwe woning, coll en patiënten zullen mijn slechte ervaring met jullie helpdesk ook wel te weten komen. 

 

0 pluimen
Ervaren sjamaan


@Ya280700  schreef:

Beste,

1. Bij proximus is alles correct verlopen. Dus neem de moeite niet om het op een andere provider te steken. Mijn vriend heeft een orange simkaart gekregen en de proximus kaart is niet meer actief! Wel staat zijn nr nog steeds niet in mijn love pakket.

2. Over mijn 4g heb ik al vanalles geprobeerd (door uw 10tallen medewerkers aangeraden) ged 2 dagen. Als thuisvpk heb ik mijn 4g nodig.

3. Mijn bekabeling, modem,...zijn recent daar ik nog niet lang internet bij jullie heb

Van medewerkers kreeg ik volgende dossier nummers 50557207 en 50572945. Wat ben ik met dossiernrs indien men niet men een oplossing komt. 

Nu, ik maak er mij niet meer druk in. Vlg week stappen wij over naar een andere provider waar wij voor meer diensten zelfs €25/maand minder zullen betalen. Ik heb mijn dochter alvast afgeraden om Orange te nemen in haar nieuwe woning, coll en patiënten zullen mijn slechte ervaring met jullie helpdesk ook wel te weten komen. 

 




@Ya280700 Wij zijn allemaal klanten hier, ook @patrick2 Het zijn dus 'onze' medewerkers on 'onze' helpdesk niet.

En ik kan in je reactie inkomen.  Success

Gewaardeerd verkenner

Haha, ok dan. Ik gelukkig voor niet lang meer. Mss solliciteren bij Orange, jullie kennen er blijkbaar meer v dan de medewerkers of denken dit. 

0 pluimen
Ervaren sjamaan


@Ya280700  schreef:

Haha, ok dan. Ik gelukkig voor niet lang meer. Mss solliciteren bij Orange, jullie kennen er blijkbaar meer v dan de medewerkers of denken dit. 


Wel, @Ya280700   @patrick2 heeft nog bij telenet en proximus gewerkt.  Hij is technisch goed op de hoogte en weet hoe vele dingen werken.

Voor de rest is dit een forum waar de klanten de klanten helpen.  Zo moet Orange dat veel minder doen.  Een forum is niet nieuw, andere providers hebben dit ook.  Microsoft en zo ook

Vele vragen keren terug maar aan een situatie als de jouwe kunnen we hier weinig doen.  Je zal maar pech hebben.

Voor de rest, veel geluk bij je nieuwe provider

Leidende sjamaan

@Ya280700  ik heb inderdaad voor Proximus en Telenet gewerkt en ben heel goed op de hoogte van deze technische dingen dat wat @Gregory  zegt is correct. En voor de rest ben ik ook maar gewoon een klant zoals iedereen die op de forum actief is. 

Ik heb je geprobeerd te helpen en steek het niet op een andere provider maar ik weet dat met de vinger wijzen niet veel zin heeft. Het kan ook enkel bij Orange liggen dat weet ik niet daarom wijs ik niet met de vinger. Het moet uitgezocht worden waar de fout ligt en dat kan je enkel doen via Orange zelf. 

IK probeer het alleen wat meer te verduidelijken wat er allemaal wel of niet fout kan gaan en waar men dient te zoeken naar die fout. Dat is wat ik doe op dit forum de problemen proberen op te lossen maar jammer genoeg gaat dat niet altijd. 

Succes met de volgende stappen. En hopelijk is het als nog snel opgelost. 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Leden met de meeste pluimen