annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verschil prijssetting 'particulier' en 'zelfstandige'

Topic gestart op: 28-01-19 15h19

Antwoorden: 3 antwoorden

michielm
Aspirant verkenner

Verschil prijssetting 'particulier' en 'zelfstandige'

OPGELOST

Toch even een vraag, want het is mij op het eerste gezicht niet duidelijk.

Ik wil mij een LOVE-abonnement aanschaffen (2gsm + internet + tv + fixed phone). Ik ben zelfstandige en bereken bijgevolg de prijs op de zelfstandigen-sectie van de website.

1) het is mij niet steeds duidelijk wanneer er nu wél/géén btw inclusief is

2) deze prijzen lijken mij identiek aan die van de particulieren

Niet dat ik een andere prijs ofzo wil, maar waarin zit dan juist het verschil tussen deze 2 Orange-groepen?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@michielm het prijs verschil Is niks enkel het volgende. Op de bussines website staan de prijzen zo der btw. Omdat een zelfstandige de btw aftrekt is dat de prijs die u ziet staan op de website 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
patrick2
Wijze
Wijze

@michielm het prijs verschil Is niks enkel het volgende. Op de bussines website staan de prijzen zo der btw. Omdat een zelfstandige de btw aftrekt is dat de prijs die u ziet staan op de website 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
michielm
Aspirant verkenner

Ik had al zo'n vermoeden.

Als zelfstandige in vrij beroep heb ik geen btw-nummer (en kan dus ook geen btw recupereren), vandaar mijn vraag. Het kon zijn dat er nog andere wezenlijke verschillen waren, maar dus niet zo blijkt.

Thanks!

0 pluimen
LucifersAngel
Ervaren verkenner

Het is, afhankelijk van het soort organisatie die je runt, een must om de btw-nummer op je factuur te hebben staan om die überhaupt te kunnen gebruiken bij je boekhouding. Dus als niet btw-plichtige of éénmanszaak maakt het inderdaad niet uit of je als particulier of zelfstandige een abonnement afsluit. Voor bvba's e.d. is dit wel een vereiste omdat anders de BTW-nummer niet toegevoegd wordt 🙂 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen