Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-01-20 14h54
Antwoorden: 12 antwoorden
Goeiemiddag
Graag willen we overschakelen van Telenet naar Orange. Nu vroegen we ons af of we rekening moeten houden met de datum wanneer we de overschakeling doen. Onze huidige factuurperiodes lopen namelijk van ongeveer de 20ste van de maand tot de 20ste van de volgende maand.
Indien we in het begin van een maand overschakelen, zullen we dan een volledige maand moeten uitbetalen aan Telenet of enkel de periode dat we nog bij hen van hun abonnement hebben genoten?
we willen graag kiezen voor het Love trio (Koala) nemen. Op dit moment zit internet en tv bij Telenet en mobiel bij Mobile Vikings. We willen dus internet en tv omschakelen via easy switch ID, maar willen graag het gsmnummer behouden waarmee we nu aangesloten zijn bij Mobile vikings en dit mee opnemen in het love trio abonnement. is dit mogelijk en hoe moeten we dit praktisch aanpakken?
Hoe lang duurt deze overschakeling van het gsmabonnement?
hoe lang duurt de overschakeling met het easy switch ID?
alvast bedankt!
gr
Bjorn
Zoals gezegd is easyswitch niet echt betrouwbaar
Best in een shop doen zoals @patrick2 zegt. Heb het ook zo gedaan. Je krijgt direct een installatiedatum
Ze zullen ook vragen welke aansluiting je hebt ( paddstoel in de straat, ...)
De dag van de telenet installatie of de dag erop, als alles werkt, naar telenet bellen nr 0800 66 350 om telefonisch de diensten op te zeggen, zo ben je zeker.
Het kan zijn dat ze het nr van je identiteitskaart vragen om zeker te zijn ze de goede persoon hebben
Bij mij is alles zo verlopen - telenet doet de opzeg correct. Je krijgt wel nog een eindfactuur voor een stuk van een periode, vb 21/01 tot 10/02
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/telenet-abonnement-opzeggen
Je krijgt ook een bericht dat je de digicorder moet binnen brengen in een telenet shop. Daar geven ze je een bewijs van ontvangst. Ik heb ook de modem binnen gedaan. Normaal hoeft de modem niet, maar ik wou hem hier niet laten
en zie ook even telenet : ik zeg op, wat nu ?
@Bjornnouwen als u een overstap gaat doen van Telenet naar Orange en van Mobile vikings naar Orange zou ik geen rekening houden met de facturatie periode. Dit is iets wat moeilijk te bepalen is namelijk omdat er eerst een installatie dient te gebeuren door een technieker. Pas op het moment dat alles werkt zou ik het internet pas laten stop zetten. Het is natuurlijk wel zo dat als u een volledige maand betaald zou hebben er ook weer geld terug komt , dus u heeft dan zogezegd een tegoed.Uit ervaring weet ik dat u bij Telenet een maand vooruit betaald dus dat maakt het ook niet simpel om dan precies op te zeggen. Als u wil overschakelen gewoon doen en de factuur komt in orde.
Betreft een gsm nummer overzetten gaat dat redelijk snel. Op een nummer overdracht staat minimaal 48 uur maar dat kan ook langer zijn , afhankelijk van het aantal aanvragen op dat moment.
Als tip wil ik mee geven NIET de easy switch te gebruiken want de ervaring daarmee zijn heel slecht. Dat is niet enkel bij Orange maar bij elke provider staat dit niet op punt. Beste is gewoon Telenet bellen en alles op te zeggen , mobile vikings NIET bellen. Een nummer overdracht zal namelijk Orange regelen dus daar zit geen opzeg bij want als u het wel opzegt is uw nummer verloren.
De opzeg bij Telenet ook pas doen op het moment dat Orange geinstalleerd is en alles werkt niet eerder. Moest er namelijk iets zijn dan heeft u altijd nog tv en internet tot uw beschikking.
Beste raad ik u aan dit alles te regelen in een shop. Daar maken ze de gehele aanvraag in orde en u krijgt direct uw simkaarten mee naar huis. De Orange shop zal de kaarten ook direct activeren als ook de nummer overdracht aanvragen. Ook zal de shop met u direct een afspraak inboeken voor een technieker die langs komt om alles te installeren.
Mijn man is bij Telenet voor zijn gsm abonnement. Hij zou graag overschakelen naar Orange.
Aangezien er geen winkels open zijn, hoe kan ik dit best regelen? Via mijn klantenzone?