Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 08-11-22 13h12
Antwoorden: 4 antwoorden
Hallo,
Op 13 oktober vroegen wij om klant te worden voor een Love pack. We vroegen om beide gsm-nummers van proximus naar Orange over te dragen. Geen probleem, zei men. Twee sim kaarten werden kort daarop opgestuurd maar naar ons nieuwe adres (verhuis). Wij kregen de sleutel van deze nieuwe woning op 18 oktober waar inderdaad twee enveloppen met sim's klaar lagen.
Ondanks meerdere pogingen kregen wij deze kaarten echter niet geactiveerd via orange.be/activeren. Steeds dezelfde fout:
"Sorry, we konden je simkaart niet activeren. Kan je bovenstaande informatie nog even nakijken?"
De technieker voor tv en vast internet is dan langs geweest op 31 oktober en dat werkt allemaal prima.
Voor het probleem met de simkaarten hebben wij sinds 24 oktober al zeer vaak gebeld naar de helpdesk. We kregen daarbij telkens een andere (vaak vage) uitleg. Korte bloemlezing:
- "waarom heeft u de simkaarten niet geactiveerd voor de technieker langskwam?"
- "u moet uw simkaart in het toestel stoppen". Ik: "maar dan kan ik niet meer bellen, ik bel nu gelukkig nog steeds op proximus, anders had ik geen telefoon meer." Trouwens, normaal moet men na activeren wachten tot het signaal van de vorige provider wegvalt, dus dat klopt niet.
- "u moet daarvoor het hulpnummer 5000 bellen." Ik: "maar dat is niet toegankelijk via mijn proximus nummer." Helpdesk: "Jawel, dat is gewoon een openbaar nummer". Niet dus.
Gelukkig kreeg ik kort daarop een 02-nummer voor niet-Orange nummers. Daar vertelde men mij donderdag 3 november: "er is een dossier opgemaakt, wordt opgevolgd. U gaat een sms ontvangen en vanaf dan kan u activeren". Nog steeds geen sms gehad.
Gisteren, maandag 7 november opnieuw gebeld om het dossier op te volgen. Daar plots de uitleg "ja, mijnheer er is een probleem met de activering van simkaarten, er wordt aan gewerkt."
Vandaag, dinsdag 8 november nog steeds geen stap verder. Met alle respect, maar ik begin te begrijpen waarom Orange zo goedkoop is. Blijkbaar is het de klantenservice waarop wordt bespaard? Tot nu toe is het een erg hobbelige start van het verhaal, en al zeker geen "Easy Switch" 😞
Conclusie: wegens stopzetting proximus zit ik ondertussen al 10 EUR buiten proximus pack te bellen. We zouden dus erg graag de Orange simkaarten kunnen gebruiken. Maar hoe, o hoe?
Vandaag - het heeft nog lang geduurd - zijn naar verwachting onze oude Poximus sims gedeactiveerd. Mijn aanvraag van een Love pack dateert dan ook al van een maand geleden! Vanaf vandaag dus gewoon botweg zonder telefoon. Vandaag maandag zou een sms'je worden gestuurd. Noppes, nada. Klantendienst 5000 of die andere 02 nr. kan ik dus niet meer bellen. Chat via messenger (facebookpagina) wordt niet beantwoord.
Ik heb ondertussen dik spijt van mijn beslissing om voor Orange te klezen. Klantenservice is werkelijk be-ne-den alle peil. Ik geef nog 48 uur alvorens ik mijn boeltje opzeg en naar (het veel te dure) Telenet ga. Moegetergd ben ik bereid meer te betalen om tenminste geholpen te worden. Orange is zo'n typisch bedrijf met de filosofie "telecombedrijfje beginnen? Ja, leuk! Alleen jammer van die vervelende klanten..."
Meuh!
Nagekeken, geen 'easy switch' gebruikt. Ondertussen weeral 4 dagen verder, nog steeds geen geactiveerde sim. Wel een waslijst aan telefoontjes naar de 02 745 95 00 (5000 kan ik niet bellen, zonder nummeroverdracht). Telkens een ander verhaal, vaak met achterliggend gevoel van "de agent weet het niet, zegt zomaar wat." Sinds dinsdag ineens het verhaal dat er "algemene storingen" zijn in de nummeroverdracht van andere providers en/of activeren van simkaarten. Men zou eerder binnen twee dagen een sms sturen en dan zou alles in orde zijn. Niet dus. Er is een "dossier opgemaakt" en vandaag heeft de agent me gezegd dat dit "de hoogste prioriteit" krijgt. Wat ik verder moet doen? Wachten.
Heb ondertussen stilaan spijt van mijn keuze voor Orange. Klantendienst beneden alle peil. Aanvraag overdracht gsm nummers loopt al van 13 oktober. Binnenkort een maand! Is dat nog normaal??!!
Euh, ik heb zoveel aan mijn kop gehad met onze verhuis dat ik dat eigenlijk niet meer weet. Kan nog inloggen als klant bij proximus, maar daar zie ik niets staan. Waar kan ik dat achterhalen, denk je?
Heb je "easy switch" gebruikt? Dat wordt ten stelligste afgeraden omdat daar veel problemen mee zijn, dat loopt heel dikwijls fout. En dat op zich heeft dus niks met Orange te maken, easy switch is universeel.
Maar ja, eenmaal met de gebakken peren is het niet voor de hand liggend om het op te lossen ... 🤔