annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

€40 belwaarden verdwenen

Topic gestart op: 01-07-24 08h59

Antwoorden: 4 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

€40 belwaarden verdwenen

Context: ben een kleine gebruiker die over de jaren heen ongeveer €40 belwaarden heeft opgespaart met het jaarlijkse bedrag zodat men sim niet vervalt.

 

Probleem: Heb van €40 belwaarden in mei, nog €0.16 over.

 

Mogelijke oorzaken: 

1) heb 4 keer naar onbekende nummers gebelt? Kan me dit niet herinneren. Men gsm is niet gestolen/op een publieke plaats geweest waar iemand anders hen kon bellen (aangezien eentje om 21u was, vorige donderdag en ik weet dat men gsm toen gewoon thuis lag en ik ook thuis was). Elk gesprek was minder dan een minuut naar een belgische nummer en het zijn verdachten nummers die steeds incrementen met 1 (zie bijlage). Gsm gehacked? Shared sim kaart? 

 

2) had 4gb gratis voor een maand en kon het op de laatste dag gebruiken, was 500mb in totaal dus waarschijnlijk niet automatisch aangekocht (zou veel cheaper zijn denk ik?)

 

3) voor de rest 1 sms, 1 keer gebelt en paar keer voice mails beluisterd.

 

Vraag: ik begrijp als ik deze belwaarden niet terug kan krijgen maar zou er een oplossing zijn dat ik dit probleem niet tegen kom in de toekomst?

 

Bijlages: men huidig belkrediet, men promo van 4g, de verdachte nummers.

 

Alvast bedankt! 🙂

 

 

1000001666.jpg

1000001664.jpg

1000001663.jpg

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Anonymous
Niet van toepassing

Die nummes zijn voice mails, dus het zal die 4g zijn en die 500mb preview dat het zei als ik naar onder scroll zal in werkelijkheid veel meer zijn. Dus kan ik automatisch aankoop hiervan uit zetten?

Bijlagen: die preview waar eerst 500mb stond (reset elke maand?)

 

1000001667.jpg

0 pluimen
tempo66
Rekruut scout

Dit is me nu ook al twee keer overkomen, en het is inderdaad omdat je je surfvolume hebt overschreden.  Onlangs heeft Orange zijn gebruiksvoorwaarden aangepast die automatisch je belkrediet gaan gebruiken om je te laten verder surfen.  Zogezegd als 'service', maar het is duidelijk een manier om je belkrediet te roven als je niet oplet, ook gezien het ridicule tarief dat men vraagt onder die omstandigheden.  Je kunt makkelijk op een paar uur 40 euro opgebruiken.  Als het echt een service was dan zou je een manier moeten hebben om dit af te zetten, maar dat gaat niet.  En ook daar is men niet transparant in, ik ben dit enkel te weten gekomen na bellen van de helpdesk.  Wat het nog ergelijker maakt is dat je vroeger een sms ontving als je surfkrediet bijna op was, maar ook dat is gewijzigd, je krijgt die sms enkel nog als je een abonnement hebt, niet als je werkt via herlaadbeurten (tempo abonnement).  Het is maw wel heel duidelijk wat de bedoeling is hier..

 

0 pluimen
Sam95
Gewaardeerd verkenner

Ik heb hetzelfde probleem vanmorgen had ik 19,50 als belkrediet over, gezien mijn mb nogal laag (300) was dacht ik 5 euro extra mb te kopen. Ik klik daar op aannvaard het en het is goed, tot ik een sms krijg dat ik onvoldoende krediet heb... Opeens heb ik (dit is binnen de 5 min) 0,00 euro krediet en zelfs geen mb over. Ik heb nog geen sms ontvangen dat 80%  of 100% is verbruikt, online staat dat je een limiet kan stellen of automatisch gebruik kunt afzeggen, dat zie ik ook nergens. Ik heb nu bericht gestuurd via facebook, met de eis dat ik mijn geld terug krijg! Hoe kan ik nu over mijn limiet gaan als die hele app niet eens life time weergeeft (wat ze juist ook zeggen dat ze doen...)

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Anonymous 

Ik moet u even corrigeren, die nummers zijn geen voice mails van Orange

Er is maar één nummer dat naar de Orange voice mail connecteert en dat is

+32 495 95 55 53

Al de rest zijn nummers die redelijk dikwijls gebruikt worden om geld af te troggelen omdat het betaalnummers zijn die door malafide mensen gebruikt worden. Juist omdat ze, zeker voor de niet goed oplettende, heel sterk gelijken op het legitieme Orange nummer.

Goed kijken is dus steeds de boodschap. En ben je in BE, gebruik dan 5555, en nooit het volledige nummer, zo kan je niet missen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen