annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

€ 60 buiten bundel maar heb nog 3 gb over?

Topic gestart op: 09-02-22 16h53

Antwoorden: 7 antwoorden

Oolongtea
Aspirant verkenner

€ 60 buiten bundel maar heb nog 3 gb over?

OPGELOST

De real-time opvolging van mijn dataverbruik in de Orange app lijkt me volledig waardeloos.

Ik ontvang vandaag (09/02/2022) om 10:18 een bericht dat ik € 50,- buiten bundel ben.

Ik check mijn Orange app en blijkbaar zit ik al aan € 60 buiten bundel - ik heb geen idee vanwaar dit vandaan komt want er resteert mij nog 3 gb data volgens de App.

Om 14:47 vandaag ontvang ik een bericht dat 80% van mijn surfvolume is verbruikt en dat ik wordt verwittigd zodra mijn volume bijna volledig gebruikt is.

Ik kijk steevast mijn verbruik na op de Orange App, en er staat dat ik nog 2.99 gb resterende data heb van mijn oorspronkelijke 15 gb bundel. De laatste update is vandaag 09/02 16:29.

Gebeld naar de klantendienst, en nu blijkt dat ik al aan een verbruikvolume zit van 16 GB!

Hoe kan dit nu?!

Kan het zomaar dat zowel de app als hun berichtenservice mij vertellen dat ik nog minstens 3 gb data over heb, en dat in werkelijkheid ze mij al 1 gb surplus aanrekenen??

 

Dit is nu de 2de keer dat dit gebeurt. De laatste keer was de factuur van December 2021 waar ik ook ineens € 70 buiten bundel ben gevallen desondanks dat ik nog data ter beschikking had volgens de App. 

 

Kan ik hier iets aan doen? 

Bij de klantendienst geraakte ik al niet verder.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Oolongtea
Aspirant verkenner

In de App staat er inderdaad ook dat het dataverbruik in real-time werkt. Dus dat zou toch zo moeten zijn.

 

In ieder geval heb ik contact opgenomen via Facebook en werd ik goed verder geholpen. Ze hebben bevestigd dat ik nog 3 GB data heb, dus wat ze me aan de telefoon hebben verteld klopt dus niet. Ze hebben een dossier opgestart, en zullen kijken waar het aan ligt. Mogelijks werden bepaalde verbindingen aangerekend die eigenlijk binnen mijn bundel vallen - en zullen ze nog verdwijnen in de volgende dag. Maar hier moet ik dan maar even wachten, helaas.

 

Wel heel vriendelijk daar op Facebook! En toch plezanter dan via telefoon en maar wachten aan de beltoon.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

@Oolongtea 

Ik zou ook zeggen dat het real time is maar goed zoals ik al zei ben niet zeker. Je zou het kunnen vergelijken met je klantenzone wat daarin staat. Weet nu niet of je een update hebt gehad van de app misschien dat er daar ergens iets mis gegaan is. 

Maar idd stel je vraag eens via Messenger met de sreenshots. En laat maar iets weten wat ze hebben gezegd tegen je. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Oolongtea
Aspirant verkenner

In de App staat er inderdaad ook dat het dataverbruik in real-time werkt. Dus dat zou toch zo moeten zijn.

 

In ieder geval heb ik contact opgenomen via Facebook en werd ik goed verder geholpen. Ze hebben bevestigd dat ik nog 3 GB data heb, dus wat ze me aan de telefoon hebben verteld klopt dus niet. Ze hebben een dossier opgestart, en zullen kijken waar het aan ligt. Mogelijks werden bepaalde verbindingen aangerekend die eigenlijk binnen mijn bundel vallen - en zullen ze nog verdwijnen in de volgende dag. Maar hier moet ik dan maar even wachten, helaas.

 

Wel heel vriendelijk daar op Facebook! En toch plezanter dan via telefoon en maar wachten aan de beltoon.

patrick2
Wijze
Wijze

@Oolongtea 

Het is ook het meest gegeven advies hier , neem contact op met ze via Messenger. Je moet niet wachten aan de lijn , ze antwoorden wel als het gaat en je kan direct voorbeelden sturen als je ze hebt. Het zal niet altijd direct zijn dat ze kunnen antwoorden maar je krijgt wel antwoord en ze gaan er mee aan de slag. 

Dus je hebt dan toch een oplossing en blijkbaar een fout bij Orange zelf. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen