Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-11-22 20h28
Antwoorden: 13 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb een abonnement (pack) afgesloten bij ORANGE voor 96,00€ per maand?
op 30 september hebben ze alles aangesloten, dus nu een maand later krijg ik een factuur van 188,47€ en nog eens apart een factuur (die ik na vijf dagen al kreeg voorgeschoteld) van 66,00€
Dus na & maand krijg ik hier een factuur te betalen van 254,47€
Ik denk er niet aan dit te betalen! wat een bedriegers zeg!
De service trekt ook op niets, op mails berichten of chats geven ze met een beetje geluk twee weken later een antwoord!
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Je gaat na deze factuur ook per maand betalen dat veranderd niet. Als ik een aanpassing doe aan mijn pakket dan betaal ik ook het verschil meer of ik krijg terug , afhankelijk van het geen wat er aangepast wordt. Als voorbeeld kan ik er een gsm abonnement erbij nemen , dan zal ik op mijn factuur een verschil zien en betaal ik meer want er wordt pro rata aangerekend. Zou ik besluiten om een abonnement weg te doen dan zie ik op mijn factuur minder staan aangezien er een opzegging gedaan is. Maar dit is niet gezegd dat het ook direct de maand zelf is kan ook de maand er achter zijn. Opzeggen halverwege een maand is ook betalen voor de gebruikte diensten.
Zoals hier ook al aangegeven is elke provider rekent dit aan elke provider rekent een pro rata aan. Dit is niks nieuw en is altijd al zo geweest. Dan zeg je dus ook eigenlijk dat elke provider een 'bedrieger' is omdat ze dit allemaal aanrekenen.
De keus dat je niet gaat betalen is aan jezelf daar kan ik of iemand hier niet over beslissen , het is jou beslissing om dit niet te betalen. Enkel door niet te betalen haal je natuurlijk meer problemen op je nek die nergens voor nodig zijn. Je zal zien dat je volgende factuur weer normaal gaat zijn dat geen waar je voor getekend hebt want die pro rata is maar eenmalig.
Dag LH1,
Dit lijkt me eerder een zaak van "ik begrijp niet wat er gaande is". Niet alle medewerkers gaan voluit de pro rata berekening gaan uitleggen, dewelke bij iedere provider hetzelfde is by the way.
Mocht je nu terug omschakelen naar je oude provider, dan zul je daar identiek hetzelfde tegenkomen 😉. Het is namelijk zo dat ALLE providers werken met een "voorschotfactuur". Controleer maar eens je oude facturen. Daarop zul je ook zien dat je telkens een factuur kreeg voor een periode die nog moest komen (de volgende maand dus).
Zonder de 2 facturen te zien is het moeilijk om 100% correcte info te geven maar LEES uw factuur en de datums die erbij staan, dan zul je zien dat je niet teveel hebt betaald maar telkens vanaf de datums waarop de diensten actief werden tot de facturatiedatum + 1 komende maand. Mocht dit niet zo zijn wegens een fout, dan zullen ze dit bij Orange met alle plezier aanpassen na contact met de klantendienst.
Naar dienstverlening toe: mails en sms berichten -> daar zal nooit op geregeerd worden vermits deze via een automatisch systeem wordt verzonden.
Chat: werk je via Messenger/Facebook, dan kan het inderdaad een dag, max 2 dagen duren voor je antwoord krijgt, afhankelijk van de drukte. Je kan na deze periode altijd eens een extra bericht sturen via dezelfde weg om ze eens "wakker" te schudden.
Ik zeg altijd, een beller is sneller. Neem uw telefoon, bel naar de klantendienst (5000) en wacht tot je iemand aan de lijn krijgt. Zet uw GSM op luidspreker tijdens het wachten en spreek vooral GEEN bericht in, effectief wachten tot je iemand aan de lijn krijgt. Je kan tijdens het wachten wat TV kijken, zo lijkt het minder lang.
Succes verder 😊
Weet niet of je je gedetailleerde factuur hebt bekeken maar dat je eerste factuur hoger is dan normaal is ook normaal. Je krijgt altijd een pro rata aangerekend + die van de volgende maand er bij.
Je kan hier alles eens nalezen over je eerste factuur.
Ik betaal per maand, dat is zo afgesproken, dus op mijn maandfactuur wil ik een afrekening voor de gebruikte maand, en geen maand op voorhand betalen!
Bij de eerste kennismaking worden er veel beloftes gemaakt maar daar komt niets van !
Echt degoutant hoe Orange zijn "dienstverlening" regelt! als die er al überhaupt is!
Echt zo teleur gesteld!
Je gaat na deze factuur ook per maand betalen dat veranderd niet. Als ik een aanpassing doe aan mijn pakket dan betaal ik ook het verschil meer of ik krijg terug , afhankelijk van het geen wat er aangepast wordt. Als voorbeeld kan ik er een gsm abonnement erbij nemen , dan zal ik op mijn factuur een verschil zien en betaal ik meer want er wordt pro rata aangerekend. Zou ik besluiten om een abonnement weg te doen dan zie ik op mijn factuur minder staan aangezien er een opzegging gedaan is. Maar dit is niet gezegd dat het ook direct de maand zelf is kan ook de maand er achter zijn. Opzeggen halverwege een maand is ook betalen voor de gebruikte diensten.
Zoals hier ook al aangegeven is elke provider rekent dit aan elke provider rekent een pro rata aan. Dit is niks nieuw en is altijd al zo geweest. Dan zeg je dus ook eigenlijk dat elke provider een 'bedrieger' is omdat ze dit allemaal aanrekenen.
De keus dat je niet gaat betalen is aan jezelf daar kan ik of iemand hier niet over beslissen , het is jou beslissing om dit niet te betalen. Enkel door niet te betalen haal je natuurlijk meer problemen op je nek die nergens voor nodig zijn. Je zal zien dat je volgende factuur weer normaal gaat zijn dat geen waar je voor getekend hebt want die pro rata is maar eenmalig.