Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 26-11-19 22h51
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik verwijs even naar bijlage waarin je een screenshot treft van mijn verbruik.
Ik heb gekozen voor een Love Pack Trio Koala.
Ik heb mijn factuur pas betaald en merk op dat er extra kosten aangerekend worden. Ik begrijp deze kosten niet.
Ik heb weinig sms verzonden/ tel (niets naar of van buitenland) heb mijn GB nog niet verbruikt.
Hoe kan ik nu een extra kost gecreëerd hebben?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
In ieder geval heel vreemd ...
Misschien eens terugbellen, de kans bestaat dat je iemand anders aan de lijn krijgt die uw vraag WEL wil / kan beantwoorden ... Zonder iemand te willen schofferen is het wel een feit dat niet alle helpdeskmedewerkers even onderlegd zijn ....
Vandaag weder telefonisch contact opgenomen met Orange met dat mijn buiten abbonement kosten weer gestegen waren.
Dit keer wel geruststellend verder geholpen.
De buiten abbonement kosten zijn het aantal verbruikte data. Maar met dat ik nog voldoende data heb, zullen ze de buiten abbonement kosten niet aanrekenen. Dat wordt bij de volgende factuur verwerkt.
Als ik zo'n hoge factuur heb, dan bel ik naar 5000 (Orange klantendienst) / facebook of twitter ik hen. Ik leg mijn geval helemaal uit (misschien met bewijzen) en vraag het volgende:
* Is het mogelijk dat u een herberekening kan maken? Kan u dit even nakijken? Kan u mij via mail een nieuw document doorzenden? Is er toch ergens geen fout gebeurt? Waar ligt de fout dan?
* Als het aan mij ligt, hoe kan ik deze fout voorkomen?
* Hartelijk dank voor uw medewerking!
Als dit zo kan gaan, dan verdient Orange klantendienst een pluin!
De meeste kosten buiten abonnement die je niet verwacht komen van smsjes die je verstuurd hebt naar nummers waarvoor je altijd extra moet betalen, ongeacht uw abo. En dat is niet altijd op voorhand duidelijk.
Ik had er onlangs ook zo eentje: een nieuwe bankkaart besteld en gekregen. Maar er zat vanuit de bank reeds een code op, en niet mijn oude (zoals dat vroeger wel het geval was). In de begeleidende brief stond een nummer waarnaar ik een sms moest sturen met mijn geboortedatum en een code. Ik kreeg dan een sms terug met de code (die ik uiteraard nadien aan een automaat kon veranderen). Welnu, dat smsje dat ik naar de bank moest sturen was extra betalend, niks aan te doen. Weliswaar slechts 15 cent, maar toch ....
Of heb je misschien een busticket of een parkeerautomaat betaald via sms? Dat is ook altijd extra te betalen ...
Ik net even nagekeken en de meeste smsjes waarvoor je moet bijbetalen zijn van die verkorte nummers van 4 cijfers (maar zulke nummers zijn dan ook weer niet altijd extra betalend ... lekker verwarrend). Ik heb zo ook eens 75 cent moeten bijbetalen omdat ik naar 1919 gebeld had, en dat ondanks dat ik een stem te horen kreeg die vertelde dat deze dienst niet meer in gebruik is ... Proper vond ik dat ....
Goedemorgen
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik ben wel overtuigd dat ik geen handelingen heb doorgevoerd dat me geld zou kosten buiten mijn abonnement.
Ik bel orange vandaag.