annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Buiten abbonement kosten

Topic gestart op: 26-11-19 22h51

Antwoorden: 9 antwoorden

LisaJacobs
Gewaardeerd verkenner

Buiten abbonement kosten

OPGELOST

Ik verwijs even naar bijlage waarin je een screenshot treft van mijn verbruik. 

Ik heb gekozen voor een Love Pack Trio Koala. 

Ik heb mijn factuur pas betaald en merk op dat er extra kosten aangerekend worden. Ik begrijp deze kosten niet. 

Ik heb weinig sms verzonden/ tel (niets naar of van buitenland) heb mijn GB nog niet verbruikt. 

Hoe kan ik nu een extra kost gecreëerd hebben?

Labels (1)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Cdt24801
Wijze
Wijze

@LisaJacobs 

In ieder geval heel vreemd ...

Misschien eens terugbellen, de kans bestaat dat je iemand anders aan de lijn krijgt die uw vraag WEL wil / kan beantwoorden ... Zonder iemand te willen schofferen is het wel een feit dat niet alle helpdeskmedewerkers even onderlegd zijn .... Gefrustreerde smiley

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

LisaJacobs
Gewaardeerd verkenner

Vandaag weder telefonisch contact opgenomen met Orange met dat mijn buiten abbonement kosten weer gestegen waren.

Dit keer wel geruststellend verder geholpen.

De buiten abbonement kosten zijn het aantal verbruikte data. Maar met dat ik nog voldoende data heb, zullen ze de buiten abbonement kosten niet aanrekenen. Dat wordt bij de volgende factuur verwerkt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Surfer
Ervaren genezer

Als ik zo'n hoge factuur heb, dan bel ik naar 5000 (Orange klantendienst) / facebook of twitter ik hen. Ik leg mijn geval helemaal uit (misschien met bewijzen) en vraag het volgende:

* Is het mogelijk dat u een herberekening kan maken? Kan u dit even nakijken? Kan u mij via mail een nieuw document doorzenden? Is er toch ergens geen fout gebeurt? Waar ligt de fout dan?

* Als het aan mij ligt, hoe kan ik deze fout voorkomen?

* Hartelijk dank voor uw medewerking!

Als dit zo kan gaan, dan verdient Orange klantendienst een pluin!

Cdt24801
Wijze
Wijze

@LisaJacobs 

De meeste kosten buiten abonnement die je niet verwacht komen van smsjes die je verstuurd hebt naar nummers waarvoor je altijd extra moet betalen, ongeacht uw abo. En dat is niet altijd op voorhand duidelijk.

Ik had er onlangs ook zo eentje: een nieuwe bankkaart besteld en gekregen. Maar er zat vanuit de bank reeds een code op, en niet mijn oude (zoals dat vroeger wel het geval was). In de begeleidende brief stond een nummer waarnaar ik een sms moest sturen met mijn geboortedatum en een code. Ik kreeg dan een sms terug met de code (die ik uiteraard nadien aan een automaat kon veranderen). Welnu, dat smsje dat ik naar de bank moest sturen was extra betalend, niks aan te doen. Weliswaar slechts 15 cent, maar toch ....

Of heb je misschien een busticket of een parkeerautomaat betaald via sms? Dat is ook altijd extra te betalen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@LisaJacobs 

Ik net even nagekeken en de meeste smsjes waarvoor je moet bijbetalen zijn van die verkorte nummers van 4 cijfers (maar zulke nummers zijn dan ook weer niet altijd extra betalend ... lekker verwarrend). Ik heb zo ook eens 75 cent moeten bijbetalen omdat ik naar 1919 gebeld had, en dat ondanks dat ik een stem te horen kreeg die vertelde dat deze dienst niet meer in gebruik is ... Proper vond ik dat .... Gefrustreerde smiley

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


LisaJacobs
Gewaardeerd verkenner

Goedemorgen

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik ben wel overtuigd dat ik geen handelingen heb doorgevoerd dat me geld zou kosten buiten mijn abonnement.

Ik bel orange vandaag.

Leden met de meeste pluimen