Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-12-19 11h46
Antwoorden: 5 antwoorden
Gisteren op mijn overzicht van mijn factuur Contact Save, €0.75 gezien.
Kan iemand mij meer info hierover geven? 5000 wist zelfs niet dat dit een dienst van Orange is :-(...
Zelf kan ik me niet inbeelden dat ik een synchronisatie aangevraagd heb.
Wordt dit aangerekend als je een contactpersoon toevoegt aan je SIM kaart? Wil dit namelijk in de toekomst vermijden...
Dank u wel.
@vmortier u heeft wel iets gedaan wat geld kost en wat ook een dienst is binnen Orange. Hierbij de betreffende info :
is je gsm stuk? Of defect? Dan weet je hoe vervelend het is om al je contacten terug te krijgen, ook als de meeste smartphones het tegenwoordig mogelijk maken om back-ups op de pc of cloud te maken (Outlook, Gmail, Yahoo!).
Dankzij de "Contact Save"-functie van Mobistar wordt het een fluitje van een cent. Deze functie laat je namelijk toe tot 500 contacten te kopiëren en te bewaren op een beveiligde server. Worden je contacten gewist? Ben je je gsm kwijt? Je kan je contactenlijst meteen terugkrijgen!
In het menu van je gsm selecteer je "m-services", dan "ContactSave" en ten slotte "synchroniseren". De synchronisatie duurt een paar minuten. Wanneer je de opgeslagen contacten wilt terugkrijgen, voer je de synchronisatie opnieuw uit en klaar! Let echter op, want deze dienst is niet gratis: het kost 0,75€ per synchronisatie.
Uw contacten kan u beter synchroniseren met een Google account of een Apple ID . Op deze manier blijven uw nummers ook onthouden en bij elke gsm wissel worden na aanmelding de nummers ook op de gsm gezet .
Hallo,
dank u voor je toelichting.
Dit wil dus zeggen dat ik via M Services de synchronisatie heb aangevraagd? Wanneer ik een contactpersoon toevoeg aan mijn contactenlijst wordt dit niet aangerekend?
Groetjes
@vmortier als u een contact persoon opslaat op uw gsm of simkaart wordt dat nooit aangerekend. Wat u nu gedaan heeft is het volgende in het kort uitgelegd ,
uw contacten heeft u op een onbekende server gezet . Bij verlies van gsm of een defecte kaart of een defecte gsm kan u deze contacten altijd opvragen op een andere simkaart of gsm. Dus eigenlijk bewaart Orange nu uw contacten. Dat is waar het eigenlijk op neer komt. Het is een betalende service die ze aanbieden. Daarom ik heb een Google account en een Apple ID en al mijn nummers heb ik altijd ergens in de Cloud staan. Niet op de gsm noch op de simkaart.
Als je de tekst die @patrick2 weergegeven heeft goed leest zul je zien dat die dienst nooit vanzelf in gang schiet. Je moet dat manueel zelf in gang steken. Het toevoegen van een nieuw contact zal dus nooit tot een automatische nieuwe betalende synchronisatie zijn.
Bij ander synchro's, bvb Google account, is dat wel het geval, maar die service is kosteloos.