Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-12-19 17h34
Antwoorden: 2 antwoorden
We hebben deze maand onze facturen gekregen van Orange, van de diensten waarop we ons geabonneerd zijn.
We hebben hier een vreemd gevoel aan over van de telefoon die we hebben gepleegd met de klantendienst van Orange.
Kort: We hebben vorige maand teveel betaald voor onze abo op het internet en we stonden in plus (wil zeggen: dat we terug krijgen). Op de nieuwe factuur staat nergens vermeld van het teveel betaalde bedrag van nov. 19). De nieuwste factuur staat het abonnementsbedrag, maar helaas was nergens het tegoed bedrag vermeld.
3 keren een belleke gedaan, eer je binnen was bij de klantendienst en direct gevraagd naar de dienst facturatie en alles uitgelegd.
+ punten: het is in orde gekomen en het overschot zal op de rekening gestort worden.
- punten: elke keer wordt de klant in wacht gezet en je bent zo 2 lange minuten kwijt. Dat zijn zeer lange secondes. Ze moeten eens leren om de klant even niet in de steek te laten, maar meer de lijn open houden. Een ander minpuntje is, dat je als klant weer op je geld moet wachten.
Wat kan Orange klantendienst leren: direct een correcte factuur maken en vermelden dat het teveel dat je betaald hebt, op des betreffende datum dat het wordt terug betaalt.
Sorry, maar Telenet was daar correcter in en ik moest (in maart 19) niet bellen, want het teveel betaalde bedrag, was al op de rekening gestort. Je kon het allemaal in je klantenzone volgen en het klopte. Telenet mag wat duurder zijn, maar de service is toch wat beter dan Orange. Daarvan kunnen ze wat van leren...
Dit moest even uit de pen...
@Surfer ik ben het bijna volledig mee eens wat u zegt. Orange is soms wat lakser met te crediteren facturen is hetzelfde als bij Proximus. Aangezien ik weet hoe de facturatie werkt zal ik u uitleggen hoe dit komt.
Het is bij Telenet zo als u belt met een teveel betaald bedrag dat deze dat direct op correctie zetten maar het is wel op de maand erachter. Zo werkt het ook bij Orange. Een correctie wordt gemaakt maar met een domiciliering wordt het pas nog eens de maand erachter uitgevoerd. Moest men de factuur handmatig betalen kan u het bedrag betalen min de correctie en is er niks aan de hand. Ik heb ook nu pas een correctie gehad van Telenet van iets maar zie dat nu pas op mijn tweede maand staan en is het verschil eraf gehaald. Maar het ligt er een beetje aan hoe u de factuur betaald.
Zo heb ik ook weer bij geleerd ☺