annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Emoji's gratis zijn!

Topic gestart op: 29-07-22 15h34

Antwoorden: 8 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Emoji's gratis zijn!

Ugh aan iedereen!

Totem heeft gemerkt dat er een nieuw onderwerp op het web is verschenen, namelijk dat van de emoji's.

Ja, we hebben het over die kleine emoji's die we graag met onze sms'jes meesturen 😊.

Totem wil je aandacht vestigen op het feit dat deze emoji's nooit betalend zijn geworden!

Niet te verwarren met MMS, die sinds 01/07/2022 in rekening worden gebracht.

Totem_0-1659101476397.jpeg

Een SMS kan een MMS worden als hij te lang is, afhankelijk van het type toestel dat je hebt.

Een emoji wordt gemaakt door een combinatie van verschillende tekens, dus als je er veel gebruikt in je bericht, kan je sms in een mms veranderen.

Maar Totem houdt vol dat emoji's gratis zijn!

Ga hierheen voor meer informatie over MMS 😊.

 

Totem en de geesten waken over de stam !

 

Totem

Labels (1)
8 ANTWOORDEN 8
Cdt24801
Wijze
Wijze

@one2valerie 

Als je goed leest heb je gezien dat ik in mijn laatste reactie mijn antwoord bijgeschaafd heb: eigenlijk verstuur ik geen gewone sms of mms meer sedert ik "google LLC berichten" geïnstalleerd heb. Beide bestaan nog wel maar worden puur als data verstuurd en niet meer als sms of mms herkend door Orange. Bij de ontvangers uiteraard wel, die krijgen nog steeds een sms of mms binnen van mij.

Op mijn factuur zijn geen sms of mms meer te bespeuren, hoewel ik er volop verstuurd heb, met de nodige smileys erin.

Ik kan dus enkel maar mijn vorige advies herhalen: installeer "google LLC berichten" en je stuurt vanaf dan zoveel sms en mms als je wil, ze zullen niet meer aangerekend worden. En wees gerust, zelfs iemand met een gewone oude gsm zal uw berichten correct ontvangen. En vice versa.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Ja en neen 😉

 

Op zich is de opmerking zeker correct, echter, wel opgelet geblazen.

Standaard emoji's worden inderdaad opgebouwd uit tekens (en je smartphone toont ze als een afbeelding).  Echter, er zijn emoji-appjes die wel als image worden verstuurd.  Zo heb je bijvoorbeeld Bitmoji of andere die je extra via een appje toevoegt.  Voor de zekerheid schakel je best het verzenden van MMS uit, zo kom je niet voor verrassingen te staan 🙂

one2valerie
Aspirant verkenner

MMS is bij mij uitgeschakeld.

Voor zover ik weet heb ik ook geen emoji-app geïnstalleerd (tenzij het ergens automatisch werd geïntegreerd).

Tom, jij als Orange medewerker, bevestig je nu dat er sinds juni iets veranderd is op niveau van de smileys?

Zo ja, graag duidelijk uitleg wat en voor wie (misschien ook verschillend naar gelang abonnement/prepaid?).

Zo nee, waarom kreeg ik die informatie van de Orange klantendienst?

Het mysterie is nog niet opgelost... 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Correct 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen