annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Emoji's gratis zijn!

Topic gestart op: 29-07-22 15h34

Antwoorden: 8 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Emoji's gratis zijn!

Ugh aan iedereen!

Totem heeft gemerkt dat er een nieuw onderwerp op het web is verschenen, namelijk dat van de emoji's.

Ja, we hebben het over die kleine emoji's die we graag met onze sms'jes meesturen 😊.

Totem wil je aandacht vestigen op het feit dat deze emoji's nooit betalend zijn geworden!

Niet te verwarren met MMS, die sinds 01/07/2022 in rekening worden gebracht.

Totem_0-1659101476397.jpeg

Een SMS kan een MMS worden als hij te lang is, afhankelijk van het type toestel dat je hebt.

Een emoji wordt gemaakt door een combinatie van verschillende tekens, dus als je er veel gebruikt in je bericht, kan je sms in een mms veranderen.

Maar Totem houdt vol dat emoji's gratis zijn!

Ga hierheen voor meer informatie over MMS 😊.

 

Totem en de geesten waken over de stam !

 

Totem

Labels (1)
8 ANTWOORDEN 8
one2valerie
Aspirant verkenner

🛑ONJUIST!  
Emoji is betalend!

Emoji's zijn wel degelijk betalend.

Zonet mijn factuur gekregen en voor een kort sms'je (4 woorden) met emoji betaalde ik 0,2401 cent.

De klantendienst van Orange bevestigde:


"Sinds juni 2022 wordt een sms met een emoji aangerekend als MMS"

one2valerie_0-1666867464599.png

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@one2valerie 

Ik moet mijn antwoord een beetje verduidelijken: ik heb nog iets veranderd op mijn foon: mijn standaard "berichten" app, die dus de smsjes verstuurt, heb ik vervangen door "Google LLC Berichten". Compatibel met elke gewone sms en elke foon, zelfs een klassieke oude gsm, maar waar mogelijk worden de smsjes als data verstuurd, dus zijn het eigenlijk geen smsjes meer.

Het installeren van Google LLC Berichten heeft verder geen nadeel, in tegendeel. In feite kan je een smsje dan vergelijken met een berichtje via whatsapp. Moet je ook niet extra betalen.

EDIT: ik heb er even mijn geschiedenis en de factuur bijgehaald om dit te checken (eigenlijk nog nooit eerder gedaan). En inderdaad, mijn smsjes (die ik in mijn historiek op de foon kan zien) staan nergens meer op de factuur. En ik verzeker u dat er volop emojis instonden. Ze zijn dus gewoon als "data verbruik" aangerekend. Inbegrepen in het forfait dus, geen extra kosten.

Ik kan u dus enkel maar aanraden: installeer google LLC berichten. Je zal nooit meer een smsje als mms moeten betalen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@one2valerie 

Daar moet ik u dan weer op tegenspreken. Ik verstuur regelmatig al eens een smsje met een emoji, en die zijn nooit extra betalend. Zolang er niet teveel emojies instaan zodat het een mms wordt, worden er geen kosten aangerekend.

Ik heb trouwens in de settings van mijn foon alles wat met mms te maken heeft uitgezet of geblokkeerd. Moest ik dus per ongeluk toch een smsje wat te lang maken of er teveel emojis inzetten dan vertrekt mijn aldus gevormde mms dus niet.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
one2valerie
Aspirant verkenner

Bewijs kan je niet tegenspreken...

Bewijs van de verstuurde sms + facturatie...
Komt nog eens de bevestiging van Orange zelf dat ze sinds juni betalend zijn.

Als je idd je smileys niet betaalt, dan gaf de klantendienst van Orange mij verkeerde informatie.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen