annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Extreem hoog dataverbruik flybox

Topic gestart op: 21-07-22 02h09

Antwoorden: 10 antwoorden

Primus
Aspirant verkenner

Extreem hoog dataverbruik flybox

Afgelopen weken ervaar ik een extreem hoog dataverbruik via mijn flybox. Ongeveer 30 tot 50 keer het normale. De klantendienst van Orange negeert het probleem en zegt simpelweg dat het verbruik klopt. Ondertussen heb ik alles geprobeerd en monitor het verbruik op de voet. Verschillende browsers geprobeerd, nieuwe windows installatie, paswoorden veranderd, wifi uit, modem uit wanneer niet nodig etc. Niets helpt. Wanneer ik nogmaals 10GB extra laad is deze op een uurtje of 2 internetten terug verdwenen. Een bodemloze put. Heeft iemand dezelfde ervaring? Sta nu op het punt om Orange diensten op te zeggen en klacht in te dienen bij de ombudsdienst. Internet is simpelweg onbruikbaar geworden en daar wens ik dus ook niet voor te betalen.

Labels (2)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
patrick2
Wijze
Wijze

@Primus 

Daar waar jij noemt dat ze je verbruik negeren geef ik ze wel gelijk en hebben ze ook gelijk. Het verbruik wat je hebt is aan je zelf en daar kan Orange niet tussen komen jammer maar helaas. Jij bent verantwoordelijk voor jou data die je krijgt om het op te maken en hoe te gebruiken. En ja dan krijg je dat ze dus zeggen je verbruik klopt wij kunnen niks daaraan doen. 

Hoe je dit zelf kan oplossen is al eens door dingen na te gaan zoals wie heeft jou paswoord en je login om ook eventueel op jou wifi te surfen. Als je dat hebt gegeven aan iemand dan kan dat perfect zijn dat die iemand ook op je wifi zit , of weer iemand die je niet kent. 

Check ook dat je geen updates doet automatisch via andere toestellen of dat je op andere toestellen apps op de achtergrond mee laat draaien. Al die dingen komen ook aan je verbruik. En wat dacht je van Netflix of ander streaming gebruik telt allemaal mee in je gebruik. 

Als je al je diensten op zegt en je besluit naar een andere provider te gaan die hebben enkel vast internet dus geen formule van de Flybox. Ook een klacht bij de ombudsdienst zal niet veel gaan helpen want het is je eigen verbruik en daar kan de ombudsdienst niet veel mee en tegen doen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Primus
Aspirant verkenner

Orange is mijn provider en simpelweg zeggen dat is je verbruik zonder verdere toelichting of hulp is  verre van gepast. Telefoon gewoon inleggen nog minder. Blijkbaar mijn text nt goed gelezen. Al het mogelijke gedaan. Paswoorden vervangen en login veranderd, updates en achtergrond apps staan af. Wifi? Die staat gewoon af. Zelfs nieuwe installatie windows helpt niet. Netflix?, zulke zaken gebruik ik niet (dan heb ik mss 5 minuten voor mijn data op is). en laatste weken kan ik de box niet insteken of verbruik gaat door het dak. Aan je antwoord te horen ben je gewoon een medewerker van orange. Een antwoord waar ik me dom bij moet voelen? Alsof ik nooit eerder internet heb gebruikt. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Primus 

Nee ik werk niet voor Orange maar ik heb wel ooit voor een provider gewerkt. Daarnaast is het gebruik en verbruik die een klant heeft zelf voor eigen rekening daar kan je provider niks aan doen. Dat je verbruik in eens van niks naar heel veel gaat daar kan je provider gewoon weg niks aan doen. Dan zouden ze bij iedereen die in eens heel veel verbruikt moeten gaan compenseren of alles terug op nul gaan zetten. 

Achterliggend gaat men ook niet kunnen en mogen zien waar dit allemaal naar toe gaat daar heeft Orange in dit geval niks mee te maken. Is trouwens ook schending in de privacy als ze jou verbruik zouden kunnen zien wat je doet op het internet. 

Als je alles gedaan hebt wat je schrijft dan blijft er niet veel over natuurlijk. Dan zijn er geen verdere stappen te ondernemen. Dat ze je lijn inleggen is niet gepast daar ben ik het met je eens dat is niet netjes van de klantendienst. Als je een vraag stelt en ze weten geen antwoord en ze gooien de haak erin dat kan niet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Primus
Aspirant verkenner

Zal uiteindelijk gewoon wifi delen met gsm worden. Verbruik is dan normaal. Zoals gezegd, internet via flybox is simpelweg onbruikbaar geworden.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen