Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-05-20 13h31
Antwoorden: 4 antwoorden
In mijn laatste afrekeningen wordt vaak één eurocent bijgeteld dan in de detailfactuur vermeld wordt. Waarom dit verschil?
Het lijkt peanuts, doch deze techniek werd al eerder door fraudeurs binnen bedrijven gebruikt om zichzelf te verrijken. 1.000.000 x 0,01 = 10.000 €.
Ik zou zeker contact opnemen met de klantendienst en eens navragen of de factuur wel van hen komt. Het zou me niet verbazen als het SPAM zou zijn.
@ElkeVHorebeek schreef:
Ik zou zeker contact opnemen met de klantendienst en eens navragen of de factuur wel van hen komt. Het zou me niet verbazen als het SPAM zou zijn.
Een valse factuur, dat is geen spam meer hé, dat is phishing. Dat terzijde, denk ik niet dat dit hier het geval is. Maar je weet nooit natuurlijk.
@walter beste neem je hiervoor eens contact op met de klantendienst en dan het beste nog de facturatie dienst. Die hebben een inzicht op je facturen en ook waarom wel of niet die ene cent in rekening wordt gebracht. Wij zijn hier allemaal klant en hier is geen klantendienst ook lezen die niet mee. Wij hebben ook geen zicht in de persoonlijke zaken van klanten.
Maar het kan wel een oproep zijn aan allen: kijk uw facturen eens na of er niet telkens die ene cent verschil op zit.
Want het is correct wat @walter aanhaalt: niemand ligt wakker van één cent en de meesten zullen het zelfs niet opmerken, maar een handige "insider" kan inderdaad van elke binnenkomende betaling één cent afromen zonder dat het bedrijf dat door heeft want hun rekening klopt.
En dat is dus geen theoretische mogelijkheid, zulke feiten hebben zich inderdaad in het verleden reeds voorgedaan. Daarom niet bij Orange, maar het is dus effectief mogelijk en reeds gebeurd.