Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-02-25 14h09
Antwoorden: 5 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb een tweeledige vraag:
1. Waarom is mijn factuurbedrag 69,01 EUR als de detailonderdelen op de factuur 49,00 en 20,00 bedragen?
Volgens een medewerker van de klantendienst (telefonisch) is dit omdat het tarief van het TV abonnement 20,001 EUR bedraagt.
2. Wat is het maandelijks tarief voor Orange TV?
Volgens de Orange website en het detail op mijn factuur is dit 20,00 EUR?
Graag een streepje advies
PS: ik heb ondertussen de 69,01 EUR al betaald; ik kan me alleen niet van de indruk ontdoen dat er iets niet klopt.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Omdat ze maatstaf van heffing (bedrag zonder btw) berekenen en afronden. Op dit afgerond bedrag wordt de 21% btw berekend en afgerond. Daarna tellen ze de twee bedragen samen.
Af en toe zit er dan een verschil van 0.01 EUR op
Eigenlijk berekenen ze het niet goed
Bedrag incl btw delen door 1.21 en afronden wordt bedrag zonder btw
btw = Bedrag incl btw min bedrag zonder btw
zo klopt het altijd
TV is 20 EUR
Je moet eens de berekening bezien
Bedrag zonder btw + btw . Daar zit een afrondingsverschil op in sommige gevallen
bedragen op factuur zijn btw inclusief: 49,00 en 20,00
Ondertussen ook de "gedetailleerde factuur" bekeken (default open je blijkbaar het "facturatie overzicht"); daarin:
[+] Onder de titel "Overzicht per abonnement": 49,00 en 20,00
[+] Onder de titlel "Details van verbruik": 49,00 en 20,0011
Beide specifIêren als periode 04/02 tot 03/03 (2025), verder geen informatie.
Blijft bizar: als het abonnement 20,00 is en er geen extra kosten worden genoemnd, waarom is het dan volgens de ene rubriek 20,00 en volgens de andere 20,0011?
Omdat ze maatstaf van heffing (bedrag zonder btw) berekenen en afronden. Op dit afgerond bedrag wordt de 21% btw berekend en afgerond. Daarna tellen ze de twee bedragen samen.
Af en toe zit er dan een verschil van 0.01 EUR op
Eigenlijk berekenen ze het niet goed
Bedrag incl btw delen door 1.21 en afronden wordt bedrag zonder btw
btw = Bedrag incl btw min bedrag zonder btw
zo klopt het altijd
Thx!
Hopelijk leest Orange mee, en dan vooral de CIO en de product owner en wordt het toegevoegd aan een volgende iteratie of sprint ter continue verbetering van de (IT) administratie.
Lijkt misschien weinig kosten-baten efficiënt op eerste zicht, maar zou wel groot verschil maken productiviteit van ondersteunende diensten en ook in klantentevredenheid en -retentie.
Cheers 🙂