annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox - piekuur verbruik

Topic gestart op: 03-10-20 12h46

Antwoorden: 4 antwoorden

Wookie
Gewaardeerd verkenner

Flybox - piekuur verbruik

 

 

Wij hebben sinds 2 maand een flybox in huis gehaald met 150 Gb voor 20 euro/ maand.

Het piekuur volume van 35 Gb hebben we al verbruikt met nog 10 dagen te gaan tot het eind van de maand.

Hierna daalde onze internet snelheid enorm.

Het was eerst zoeken waarom het internet al gethrottled wordt , zeker omdat er in ons daluur volume nog 25 gb overblijft van 100 Gb volume. 

Na zoeken op de product info pagina vonden we dat er inderdaad een 256 kbs snelheid wordt ingesteld als de 35 gb verbruikt is, zelfs als er nog dal volume overblijft.

Om de 10 dagen te overbruggen hebben we 10 euro voor 10 gb top-up toegevoegd.

Mijn vraag: kan deze top up gebruikt worden om het dal volume terug vrij te geven?

In dat geval wordt ons theoretisch volume terug 10+ 25 gb .

Of wordt onze internet terug gethrottled wanneer we 10 gb hebben verbruikt?

Extra vraag: waarom wordt ons resterend dal volume ingehouden?

 

TL;DR waarom wordt het dal volume geblokkeerd

 

4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Wookie  misschien eens de voorwaarden lezen die erbij staan :

Flybox 150 GB komt overeen met Flybox 15 GB (Easy Internet @Home) + de optie Data Boost

Met de optie Data Boost krijg je een extra nationaal surfvolume van 35 GB per maand, en 100 GB surfvolume per maand tijdens de daluren (dit is tussen 18.00 uur en 6.00 uur en tijdens de weekends) en haal je een maximum downloadsnelheid van 225 Mbps. Indien je de maandelijkse optie wenst te deactiveren, kan dit pas na 30 dagen. De optie is enkel compatibel met de aanbieding Flybox 15 GB (Easy Internet @Home).

Voorwaarden voor gratis surfen in de daluren

Het surfvolume dat tijdens de daluren, m.a.w. tussen 18.00 uur en 6.00 uur, wordt verbruikt, wordt niet afgehouden van het surfvolume van het abonnement Flybox 15 GB (Easy Internet @Home) of van de optie Data Boost in piekuren (35 GB). Wanneer je meer dan 100 GB verbruikt in de daluren, word je verwittigd via sms en begin je je surfvolume van de piekuren te gebruiken.

Zodra je de 15 GB surfvolume van je abonnement Flybox 15 GB (Easy Internet @Home) en de 35 GB surfvolume van de piekuren van de optie Data Boost helemaal hebt opgebruikt, wordt je surfsnelheid in piek- en daluren verlaagd naar 256 kbps, zelfs al heb je de 100 GB van de daluren niet helemaal opgebruikt. Je kan weer tegen de normale snelheid surfen als je een surfherlaadbeurt koopt.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Wookie
Gewaardeerd verkenner

Klopt, maar het zijn juist die voorwaarden die zo verwarrend zijn want in de laatste paragraaf staat inderdaad: 

"

Zodra je de 15 GB surfvolume van je abonnement Flybox 15 GB (Easy Internet @Home) en de 35 GB surfvolume van de piekuren van de optie Data Boost helemaal hebt opgebruikt, wordt je surfsnelheid in piek- en daluren verlaagd naar 256 kbps, zelfs al heb je de 100 GB van de daluren niet helemaal opgebruikt. Je kan weer tegen de normale snelheid surfen als je een surfherlaadbeurt koopt.

"

Ik heb in mijn geval geen 100 gb verbruikt en herladen. Ik surf nu terug tegen normale snelheden, maar voor hoelang? Als ik surf op daluren wordt er dan terug afgehouden van mijn resterende 25 gb (dalvolume)? Van de 10 gb? Wat gebeurt juist met de die 25 gb resterend volume?

 

Bedankt om te antwoorden.

Mvg

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

@Wookie Als je in je klantenzone inlogt, moet je eens kijken naar je surfvolume (15GB), Data boost piek (35gb) en Data boost dal (100gb). Als je data boost piek opgebruikt hebt, dan gaat het systeem automatisch over naar je surfvolume, als je in de week tijdens de piek surft.

Het daarom zeer belangrijk om je surfvolume in 't oog te houden en liefst zoveel mogelijk gespreid te gebruiken. als je enkel je mail en wat surft, dan neemt het veel minder gb in beslag. Met download of een video afspelen, dat neemt meer gb. En soms kan het idd zeer snel gaan.

Eénmaal je surfvolume op is, kan je niet meer surfen aan volle snelheid en dan ben je je data boost piek kwijt. Tenzij je extra gb erbij koopt en geloof me, dat is heel duur!

Ik zou zeggen, probeer 's avonds zoveel mogelijk te surfen en gespreid overdag. Maar houd je verbruik goed in 't oog. 

Flybox is bedoelt voor mensen die weinig surfen of alleen 's avonds. En 50gb delen door 30 dagen, is 1.6gb. Dus, je kan elle piekmoment maar 1.5gb gebruiken en meestal zit je daar over.

https://www.orange.be/nl/e-services/login

 

Wookie
Gewaardeerd verkenner

Ik begrijp de maandelijkse quotas en het ideale dagelijkse verbruik om die quotas niet te overschrijden. Niettemin heb ik die 125 gb verbruikt en betaalde ik een top up.

Opnieuw, ik betwist niet wat er in de voorwaarden staan. Het is alleen niet duidelijk waarom ik mijn resterende 25 gb niet kan opnemen maw waarom orange mij een restrictie oplegt enkel en alleen omdat een buffer van 35 gb is opgebruikt.

Ik verwachtte dat er met een top-up gewoon terug 10 gb naar mijn piek volume zou stromen en er bijgevolg ook terug 25 gb gedownload kan worden in de daluren. 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen