annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Foutcode 2 bij verzenden SMS

Topic gestart op: 04-10-22 13h41

Antwoorden: 6 antwoorden

CDeloof
Aspirant verkenner

Foutcode 2 bij verzenden SMS

Beste,

 

Bij het verzenden van een SMS naar een nummer dat niet tussen mijn contactpersonen staat, wordt er een foutmelding gegeven dat dit niet lukt met het netwerk Orange B + foutcode 2.

Indien ik dit nummer dan toevoeg aan mijn contactpersonen, dan lukt dit wel. 

Kan ik ergens instellingen aanpassen zodat ik niet telkens een nummer als contactpersoon moet opslaan en er toch een SMS naar toe kan verzenden?

Alvast bedank.

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@CDeloof 

Bij je foutcode komt er nog een cijfer achter die 2 want foutcode 2 bestaat niet. Het is foutcode 28 of foutcode 21 of iets in die aard. 

Daarnaast hoe verstuur je de sms , je maakt dus je bericht op wat logisch is maar het nummer wat je in geeft geef je dat in als 04 XX XX XX XX ? Of geef je dat in als +32 4 XX XX XX XX ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
CDeloof
Aspirant verkenner

Vandaag nog eens bij een ander nummer (dat niet tussen mijn contacten staat) geprobeerd en opnieuw dezelfde foutcode en wel degelijk foutcode 2.

Ik heb dan een 2de maal geprobeerd, ditmaal met +32 ervoor en dit werkte wel. Zelfs indien ik dan nog een bericht naar het nummer verzond terug zonder de +32 kwam er geen foutmelding meer. 

Rare situatie, maar bedankt voor de tip!

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@CDeloof  goedemiddag,

misschien heeft hij dat uitgeschakeld omdat dit nu

betalend geworden is.

Lees hier maar eens klik op de blauwe hier.

Succes.

Welkom.png

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
CDeloof
Aspirant verkenner

En het probleem betreft SMS, het gaat niet over MMS. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen