annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Foutcode 28 bij SMS

Topic gestart op: 14-05-18 20h25

Antwoorden: 7 antwoorden

reporterxyz
Gewaardeerd verkenner

Foutcode 28 bij SMS

Bij het SMS-sen naar een Nederlands nummer krijg ik foutcode 28.  Andere (Belgische) SMS-sen gaan gewoon door.

Whatssappen en bellen naar dat nummer gaat wel.

 

Ik kan moeilijk testen of het naar een ander Nederlands nummer gaat, want ik heb eigenlijk geen andere buitenlandse contactpersonen.

Labels (2)
7 ANTWOORDEN 7
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@reporterxyz  schreef:

Bij het SMS-sen naar een Nederlands nummer krijg ik foutcode 28.  Andere (Belgische) SMS-sen gaan gewoon door.

Whatssappen en bellen naar dat nummer gaat wel.

 

Ik kan moeilijk testen of het naar een ander Nederlands nummer gaat, want ik heb eigenlijk geen andere buitenlandse contactpersonen.


Ugh @reporterxyz,

Is rookseinen versturen een optie? 🙂

Welgeliefde Tribe-indiaan, ik raad je aan om een (rook)seintje te versturen aan onze Orange stamleden. Zij kunnen dit onderzoeken en op zoek gaan naar een oplossing.

Ook geef ik je interessante feedback door om de verschillende foutcodes op de website van Orange te plaatsen. Je blijvende steun helpt heel de stam!

Waar rook is, is een vredespijp!

🦅 Totems Saluut 🦅

Cdt24801
Wijze
Wijze

Kijk eens in uw settings (de gegevens van uw NL contact) of daar nergens een foutje in geslopen is en of er misschien twee nummers (waarvan één foutief) onder hetzelfde contact staan. Of mss de "+" eens vervangen door "00"

Wat ook nogal eens wil helpen: contact volledig verwijderen en opnieuw ingeven.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
reporterxyz
Gewaardeerd verkenner

Dank u wel voor de info, maar het lost het probleem spijtig genoeg niet op.

Het rare is wel : ik heb mijn Nederlandse vriend gevraagd om mij eens een berichtje te sturen, en dat ontvang ik zonder problemen, maar als ik hierop gewoon wil antwoorden (dus de telefoonnummer moet zeker juist zijn) krijg ik dit foutbericht.  Trouwens, die telefoonnummer heb ik een paar keer gecheckt...

En ik denk dat je bij een onbestaand nummer code 38 krijgt (heb ik ook uitgetest...)  Van die 38 ben ik niet helemaal zeker meer, maar je krijgt alleszins een andere fout.

Spijtig genoeg vind ik op de orange website geen lijst van foutcodes, wat toch wel zou mogen zou ik denken.   Zal een probleempje voor Orange zelf worden denk ik (maar ik probeer eerst nog eens jouw oplossing hoor). 

Nog eens dank. 

PS : Herstart van telefoon (het blijft een computer) lukt ook niet.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Dat het nummer juist is als je wil antwoorden is niet helemaal zeker: als de landcode ontbreekt van de afzender bvb .... Het enige waar je zeker van bent is dat hij jouw nummer juist heeft ingegeven.

Wat je kunt proberen: wis het contact van uw vriend, ga naar zijn binnengekomen berichtje en klik dan op "contact toevoegen". Kijk dan na of de landcode er correct bij staat (NL is 31 dacht ik) en vergeet niet de voorloopnul van de zone weg te laten.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen