Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-12-22 16h05
Antwoorden: 10 antwoorden
Beste,
We zijn op zoek naar een andere operator voor onze zaak.
Op de website staat bij het go intense pro mobiele abonnement het volgende(zie ook screenshot bijlage):
In de EU, gebruik je je bel en surfvolume inbegrepen in je abonnement.
Buiten de EU zijn onze internationale tarieven van toepassing.
Hieruit concludeerden we dat het bellen vanuit de EU alsook het bellen naar de EU is inbegrepen in het abonnement .
Gisteren waren dit voor de zekerheid gaan verifiëren in de orange shop te Genk, waar allereerst onvriendelijk behandeld werden.
De verkoper melde dat dit niet inbegrepen was en dat hiervoor diende bijbetaald te worden.
Aangezien de oncomfortabele behandeling van de verkoper , zijn we vertrokken.
Via deze weg zouden hier duidelijkheid vragen voordat we dit officieel aangeven als misleidende reclame
Groeten
@Muffels Bellen vanuit België naar de EU is inderdaad betalend.
Je hebt wel 100% gelijk dat dit misleidende reclame is van Orange. Ik ben net eens gaan kijken op de websites van andere aanbieders en daar vermelden ze duidelijk hoe het zit.
Telenet:
De belminuten, sms’jes en mobiel internetvolume inbegrepen in het abonnement zijn enkel geldig in België en de EU-zone – met uitzondering van communicaties vanuit België naar een buitenlands nummer (ook EU-zone)
Proximus:
Onbeperkt sms'en en bellen: geldig in België en de Europese Unie, behalve voor oproepen vanuit België naar andere landen.
Base:
Dankzij onbeperkt bellen, bel je gratis...
- naar alle nummers in België.
- in de EU-zone (behalve vanuit België naar buitenlandse nummers).
Sommigen beweren hier dat het geen misleidende reclame is, maar dat is het dus zeer zeker wel. Het zou nog goed te praten zijn als het ergens gemakkelijk was terug te vinden, maar dat is het niet. Het staat wel ergens op de website bij "wat is roaming", maar ook die uitleg vind ik niet duidelijk.
Vindt er niks misleidend aan het is iets wat je weet dat het betalend is vanuit Belgie naar het buitenland. Dat is altijd al zo geweest en dat is nog altijd onveranderd.
@patrick2 Jij vind er niks misleidend aan, maar er zijn heel wat mensen die niet weten dat het betalend is.
Op de website staat duidelijk dat het inbegrepen is. Dus iemand die niet goed weet hoe het nu echt is, zoals topicstarter @Muffels , wordt hierdoor misleid. Anders zou hij toch niet speciaal naar een winkel gaan om het te vragen?
Waarom kunnen ze er niet gewoon bijzetten dat gesprekken vanuit België niet inbegrepen zijn? Ieder grote operator in België doet dit zo op hun website.
Het is eigenlijk heel eenvoudig, hetgeen @Gregory zegt:
Ben je in België (of, net buiten de grens, opletten dus, verbonden met een mast van een Belgische operator) en je belt naar een nummer in het buitenland is dat steeds apart betalend.
Ben je zelf buiten België, maar wel in de EU zone, dan zijn alle gesprekken , zowel naar gelijk wel land uit die zone als naar België, inbegrepen in uw abo.
Er zijn twee dingen waar je nog rekening mee moet houden: wanneer je belt naar een mobiel nummer word je niet verondersteld van te weten waar die persoon zich op dat moment bevindt. Het gevolg daarvan is:
Dit is allemaal natuurlijk enkel geldig voor gewone reguliere abonnementen. Er bestaan aparte optiepakketten voor wie geregeld naar het buitenland belt, zowel EU als heel de wereld.