annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Herlaadkaart met €75 tegoed

Topic gestart op: 24-09-18 20h22

Antwoorden: 7 antwoorden

Sjappert
Gewaardeerd verkenner

Herlaadkaart met €75 tegoed

OPGELOST

Het is voor een buitenlander (Nederland) onmogelijk om een abonnement af te sluiten in België, ook is het onmogelijk om online een herlaadkaart op te waarderen. 

De komende paar maanden heb ik voor werkzaamheden in België een lokale simkaart nodig, enkel om data te gebruiken, niet om te bellen en te smsen.

Mijn idee is dus om een herlaadkaart te kopen bij een Orange Shop, dat moet wel kunnen met een EU ID-kaart. De site is alleen heel erg onduidelijk hoe het tarief van een herlaadkaart werkt?

Om te voorkomen dat ik elke week naar zo'n shop moet (online herladen kan óók al niet met een rekening of CC die niet in België is geregistreerd), wil ik er direct een flink tegoed op laden.

- Als ik het goed begrijp, is tegoed gewoon een jaar geldig. Is dat correct?

- Ik begrijp niet hoe de tegoeden werken. Deze pagina (https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten) toont 3 verschillende herlaadkaarten die met hetzelfde tegoed extreem uiteenlopende dingen bieden. Hoe kan €10 nou zowel maar "150 mb of 150 sms of 150 belminuten" zijn, óf maar liefst 4000 mb? Mij duizelt het.

Mijn vraag aan de kenners is dus:

- Als ik een herlaadkaart koop in de shop en daar €75 tegoed op zet om een half jaar lang alleen data te gebruiken. Hoeveel MB kan ik dan gebruiken?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cleopatra
Veteraan verkenner

Hallo Sjappert,

Ik raad je de Tempo Giga aan: Voor 15 euro krijg je 4GB + 4000 sms'en
En je 15 euro komt overeen met 50 min beltegoed.

Je koopt dit best in de shop, aangezien je leveringsadres in België dient te zijn. De identificatie kan met een Europse id-kaart.

De sms’en en surfvolume zijn 31 dagen geldig naar alle Belgische netwerken (behalve naar speciale nummers). Deze voordelen zijn toegekend bij elke herlaadbeurt van minimum 10 €, ongeacht het moment waarop je herlaadt.

Je kan eventueel verschillende herlaadtickets kopen in de shop, en telkens 1 gebruiken als je data op is

Trouwens je kan je belwaarde omzetten in data:

Hoe belwaarde omzetten in data?

 
Via de My Orange-app, onder "Tarief en opties", kies "Optie toevoegen".
 
Op je toestel: geef #123*44# in, gevolgd door de beltoets
  • Selecteer optie 1 voor 1,5 GB
  • Selecteer optie 2 voor 1 GB

Capture.PNG

Greetz

CLEO

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Cleopatra
Veteraan verkenner

Hallo Sjappert,

Ik raad je de Tempo Giga aan: Voor 15 euro krijg je 4GB + 4000 sms'en
En je 15 euro komt overeen met 50 min beltegoed.

Je koopt dit best in de shop, aangezien je leveringsadres in België dient te zijn. De identificatie kan met een Europse id-kaart.

De sms’en en surfvolume zijn 31 dagen geldig naar alle Belgische netwerken (behalve naar speciale nummers). Deze voordelen zijn toegekend bij elke herlaadbeurt van minimum 10 €, ongeacht het moment waarop je herlaadt.

Je kan eventueel verschillende herlaadtickets kopen in de shop, en telkens 1 gebruiken als je data op is

Trouwens je kan je belwaarde omzetten in data:

Hoe belwaarde omzetten in data?

 
Via de My Orange-app, onder "Tarief en opties", kies "Optie toevoegen".
 
Op je toestel: geef #123*44# in, gevolgd door de beltoets
  • Selecteer optie 1 voor 1,5 GB
  • Selecteer optie 2 voor 1 GB

Capture.PNG

Greetz

CLEO

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Sjappert zoals ik het begrijp uit uw posts kan u een herlaadkaart kopen met Gb en smsen. U betaald 10 euro en u krijgt voor 15 euro waarde op uw kaart. Zoals ik in uw tweede post heb gelezen het artikel kan u dus meer data erop zetten maar tot een totaal van 12 GB in 1 herlaad beurt.

Betreft uw betaling mastercard en creditcard: heeft niks te maken met centen zoals al eerder aangeven door @Cdt24801 . Het probleem is dat er sinds bepaalde gebeurtenissen hier de regels heel erg verstrengd zijn naar de providers toe. zo kan men geen gebruik maken van buitenlandse credietkaarten en is men verplicht zijne ID te gebruiken voor een herlaadkaart. U kan wel met een gewone betaling doen via uw bankkaart . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Sjappert
Gewaardeerd verkenner

"U kan wel met een gewone betaling doen via uw bankkaart"

In een Orange Shop, ja, klopt. Niet online, want België werkt alleen met het lokale bancontact

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Sjappert u kan altijd aan iemand vragen die voor u deze betaling online doet . Mocht dat niet gaan moet idd bij een shop tegoed erop zetten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen