annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe abonnement + smartphone aanpassen?

Topic gestart op: 06-05-19 11h31

Antwoorden: 2 antwoorden

avdv
Rekruut scout

Hoe abonnement + smartphone aanpassen?

OPGELOST

Ik schets even de situatie:

Ik ben nu reeds bijna 15 jaar tevreden klant bij Mobistar/Orange. Maar sinds kort merk ik toch wel wat negatieve punten op, die ik graag wil aanklagen.

Jarenlang had ik het simpel dolfijn abonnement van 15 euro, met 1.5gb mobiele data en de standaard sms'en belminuten. Echter, sinds enkele maanden, gaat mijn verbruik van mobiele data in stijgende lijn. Hierdoor was de 1.5 gb niet langer genoeg en kwam mijn maandelijks bedrag gemiddeld op 20 tot 30eu uit. Ook mijn gsm was aan vernieuwing toe, dus ging ik bij Orange op zoek naar een leuke deal.

Ik stapte een Orange shop binnen, waar een jongeman mij kwam helpen. Ik vroeg een deal waarbij ik veel mobiele data kreeg en minder gebasseerd op sms en bellen. De deal kreeg ik in de vorm van de nieuwjaarsactie: Smartphone + abonnement. Ik nam het Koala 35eu abo + de Samsung Galaxy S8 voor 50eu + een verzekering van 8eu permaand voor 6 maanden. (Ik ga vaak naar festivals dus die verzekering leek me handig). De verkoper zei me dat, op basis van mijn verbruik, de 5gb wel genoeg zou zijn, dat ik al erg mijn best zou moeten doen om 'die op te krijgen'.

Nu, een drietal maanden later, zit ik met rekeningen van 53eu, 83eu en met nog tien dagen te gaan al aan 73eu... En dat allemaal door het vebruik van mobiele data. Ik betaal dus het dubbele van het Panter 40eu abonnement met ONBEPERKT MOBIELE DATA!

De inbegrepen gsm voldoet ook he-le-maal niet aan de verwachtingen. Na drie dagen blokkeerde de camera al, de vingerafdrukscan werkt niet, op sommige apps lijkt het apparaat op steenkool te werken, soms 'bevriest' het toestel uit het niets, ... kortom, het ene na het andere probleem. Ik gebruik maximaal zo'n 10-15 apps, de standaard apps dan nog, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik had dus graag het Arend 40eu abonnement genomen en de gsm ingeruild.

Wanneer ik vorige vrijdag de klantendienst opbel, neemt er volgens mij een nieuwe collega of student van jullie op. Ik heb daar zeker respect voor, iedereen begint vanaf nul en iedereen moet leren door te doen, ik zelf ook, maar deze persoon sloeg toch alles. Hij wist de prijzen, noch de namen van de abonnementen die jullie hanteren niet, zelfs na de vierde keer Arend vernoemd te hebben zette hij me terug in wacht, hij vergat na de zevende keer alweer mijn naam, zette mij om de 30 seconden in wacht, begreep niet altijd wat ik vroeg, en sprak matig Nederlands. Na 20 minuten aan de lijn te hangen was zijn conclusie: "ofwel betaal je het ganse bedrag van de gsm ofwel neem je het Arend abonnement van 60eu."

OF IK KON DE DAG ERNA EENS NAAR EEN ORANGE SHOP GAAN WANT DAAR ZOUDEN ZE MIJ MISSCHIEN WEL KUNNEN HELPEN?!

Mijn mond viel open. Ik heb mijnheer bedankt en afgelegd.

Ik werk overdag en ben pas rond 17u thuis, waarna ik in het huishouden werk. In het weekend doe ik aan sport en ben ik lid van een supportersclub. Ik heb dus weinig tijd om een orange shop binnen te gaan.

Zou er mij langs deze weg iemand kunnen helpen?

Alvast bedankt

Andy

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@avdv blijhkbaar heeft u een beetje het verkeerde abonnement en verkeerde toestel gekregen. Ten eerste wil ik zeggen dat de klantendienst geen verkoop doet dus dat deze de prijzen niet weten ja dat zou kunnen. Dan zou u eens moeten kijken in de klantenzone en dan tariefplan. Dan ziet u of het mogelijk is om te veranderen van terief plan. Kijk ook welke formule abonnement u heeft om dat eventueel aan te passen. Als u een abonnement heeft genomen van 24 maanden dan kan u na 1 jaar naar een lager tarief plan en u kan wel naar een hoger tarief plan binnen dat jaar. Moest u helemaal willen overschakelen naar een andere gsm zal u de restwaarde betalen wat er nog is. Moesten er problemen zijn met het toestel wat u aangeeft is het beste deze binnen te brengen en op te sturen zodat men deze kan nakijken , u heeft immers een garantie van 2 jaar. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@avdv blijhkbaar heeft u een beetje het verkeerde abonnement en verkeerde toestel gekregen. Ten eerste wil ik zeggen dat de klantendienst geen verkoop doet dus dat deze de prijzen niet weten ja dat zou kunnen. Dan zou u eens moeten kijken in de klantenzone en dan tariefplan. Dan ziet u of het mogelijk is om te veranderen van terief plan. Kijk ook welke formule abonnement u heeft om dat eventueel aan te passen. Als u een abonnement heeft genomen van 24 maanden dan kan u na 1 jaar naar een lager tarief plan en u kan wel naar een hoger tarief plan binnen dat jaar. Moest u helemaal willen overschakelen naar een andere gsm zal u de restwaarde betalen wat er nog is. Moesten er problemen zijn met het toestel wat u aangeeft is het beste deze binnen te brengen en op te sturen zodat men deze kan nakijken , u heeft immers een garantie van 2 jaar. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@avdv 

Zoals @patrick2  reeds vermeldde kan je in uw klantenzone eenvoudig een hoger abonnement aangaan, dat is geen probleem.

Wat uw toestel Galaxy S8 betreft: ik bezit hetzelfde toestel en ik kan uw ervaring helemaal NIET onderschrijven. Het is een zeer degelijk en vlot toestel, nog steeds modern en krachtig.

Ook hier kan ik u dus enkel aanraden te doen wat @patrick2 u voorstelt, om eens met uw foon langs te gaan in een shop, u heeft immers garantie als er daadwerkelijk een technische fout is (camera bvb ..). Het zou echter ook kunnen zijn dat er softwarematig iets aan de hand is. Welke versie Android heeft u? Normaal gezien moet de S8 intussen de upgrade naar versie 9 (Pie) gehad hebben. Misschien is die update bij u niet helemaal goed gegaan? Je kan eens proberen om het toestel te resetten naar fabriekstoestand en helemaal opnieuw beginnen. Heeft dat niet geholpen kan u nog steeds naar de shop gaan voor een omruil of herstelling.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen