annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe komt het dat de prijzen stijgen van orange?

Topic gestart op: 03-05-22 16h09

Antwoorden: 6 antwoorden

Imi_baka
Aspirant verkenner

Hoe komt het dat de prijzen stijgen van orange?

OPGELOST
 
Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Imi_baka 

Een prijsstijging wil zeggen dat ze meegaan met de inflatie. 

Voor Orange zijn er ook genoeg kosten en die kosten zullen toch ook ergens vandaan terug gehaald moeten worden. 

En als ik bekijk naar de stijging bij Orange zijn ze nog redelijk schappelijk in de stijging want Proximus als Telenet zijn in hun stijging veel duurder geworden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
adizal
Leidende verkenner

Ik denk niet dat Orange daar veel aan meedoet. In die zes jaar dat ik klant ben is dit de eerste keer en is mijn abonnement met 3 euro gestegen.

Wat mij wel negatief overkomt is de activatie van diensten.

En wanneer je een nieuwe decoder wil om op to date te blijven en waar je voor de oude decoder al 600 euro aan huur hebt betaald, dat je dan voor die nieuwe te kunnen krijgen 49 euro moet neertellen.

Dus men vraagt 49 euro voor een huurtoestel in bezit te kunnen krijgen. De huurprijs alleen is niet meer voldoende. Ik noem dat aftroggelarij 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

In mijn ogen zijn de prijzen niet echt gestegen. Toch niet voor het meest verkochte trio pakket "Go Plus met internet en TV".

Vroeger koste een Koala (tegenwoordig Go Plus) met internet en TV €69, daarvoor had je 2x4Gb, internet aan 100Mpbs en TV.

De prijzen zijn even gedaald bij de omschakeling van de dierenabonnementen (Koala, Arend, etc) naar de Go tariefplannen door het multiproductenvoordeel. Dit is een korting die je krijgt als je ook internet of internet en TV in het pakket bovenop je mobiel abonnement hebt. Hierdoor kwam de totaalprijs op €65 ipv €69. Geen haan die daarover kraaide dat het plots goedkoper werd.

Dan werd de mobiele data verhoogd naar 10Gb ipv 8Gb, dan werd nog eens de internetsnelheid met 50% verhoogd en een nieuwe decoder op de markt gebracht, nu verhogen ze nog eens de mobiele data tot 11Gb en ja, de prijs komt uiteindelijk terug op €69 uit.

Moraal van het verhaal, de prijs is gestegen/zal stijgen in vergelijking met vorig jaar maar in vergelijking met 2 jaar geleden is deze nog altijd dezelfde. Toch in dit voorbeeld.

En hou er ook rekening mee, Orange huurt de kabel van Telenet. Telenet verhoogd hun prijzen ook dus ze moeten ergens die extra kost terug verdienen. Gelukkig laten ze bij Orange de prijzen niet stijgen aan het tempo zoals bij de concurrenten 😅.

0 pluimen
Kiara10010
Gewaardeerd verkenner

Ik snap niet goed waarom ze bij orange ook prijsstijgingen doen. Heeft dat ook iets te maken met de oorlog? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Kiara10010 

Voor iedereen wordt alles duurder en dus ook voor Orange. Ik snap dus dat ze ook een prijsstijging doen want ze willen ook kunnen en blijven investeren in de toekomst. Nee het heeft niks met de oorlog te maken laat dat duidelijk zijn. 

Maar Orange kan niet eeuwig de goedkoopste zijn terwijl iedereen de prijzen laat stijgen. Orange moet uiteindelijk ook weer kunnen investeren in de toekomst en voor Orange worden andere dingen ook duurder om te betalen. 

Maar als het te duur wordt zijn er alternatieven misschien want je bent zeker niet verplicht om te blijven. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen