Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-06-21 19h56
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik moest iets regelen en moest daarvoor naar een Nederlands 0800 nummer bellen (vanuit België). Om zeker te zijn heb ik mijn kaart met 20 euro herladen (herladen, geen abonnement). Tijdens mijn telefoongesprek werd de conversatie abrupt afgebroken wegens geen belkrediet. Hoe kan het dat er op nog geen 5 minuten tijd 26 euro van mijn rekening ging? Terwijl op de website vermeld staat, dat het 0,2 euro per minuut zou kosten om naar Nederland te bellen! Als ik het zo uitreken moet ik mijn kaart herladen met 100 euro om een deftig gesprek te moeten voeren. Dat kan toch niet kloppen? Wie weet hoe dit komt?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Maaike_ Dit nummer is toch gelinkt aan Airmexico?
Die firma is niet gevestigd in NL of Be dus die gebruiken een 0800 nummer. Dat 0800 nummer wordt weer doorgeschakeld naar een ander callcenter waar ze de calls aannemen. En daar ga je dus de boot in want dan is het op dat moment betalend. En die kosten zeggen ze niet dat zijn juist die verborgen kosten waar een klant in trapt. Hier kan ik ook mis zijn hé maar ik zie aan de website alles in het Engels , als ik kijk bij contact us dan staat NL er enkel bij om vanuit daar te bellen. Je kan ook bellen vanuit IE en vanuit België zie ik niks vermeld staan.
Als je belt met een firma die gevestigd ergens in de wereld en je belt een lokaal nummer en er is een doorschakeling draait de klant hier voor op. De eigenaar gaat deze kosten niet dekken , dat zijn kosten die een klant betaald. ( dit is mij altijd zo gezegd geweest )
Sorry, dan heeft men u spijtig genoeg fout ingelicht
Je belt naar Nederland maar dat kost al geld maar je belt in Nederlandse begrippen ook nog eens een betaal nummer , een speciaal nummer 0800. Nu hoor ik je al denken dat is toch gratis , ja dat kan gratis zijn maar er zijn ook 0800 nummers die betalend zijn dat is iets wat ze zelf beslissen. Hier kan Orange ook niks aan doen dit is maar net wat de klant zelf doet
Concreet is een Nederlands 0800 nr inderdaad voor de beller enkel gratis in Nederland vanaf een Nederlands netwerk
Een Nederlands 0800-nr is niet noodzakelijkerwijze bereikbaar vanuit het buitenland onder de vorm +31800
Indien dit effectief het geval is dient in dit geval Orange de eraan verbonden kost (setup + prijs/minuut) te vermelden in de prijslijst / lijst met tarieven tenzij (zoals gebruikelijk) het standaard tarief voor verkeer naar geografische/mobiele +31 nummers van toepassing is
Service nummers (van het type premium zoals onze 070 & 090x nummers) zijn in principe niet bereikbaar vanuit het buitenland
Ik moet u hierin bijtreden, 0800 nummers zijn in principe niet bereikbaar vanuit een ander land. Dat werkt enkel vanuit dat land. Zelf ook al ondervonden.
In dit specifieke geval lukt het blijkbaar wel, maar dan uiteraard met de eraan verbonden kosten, en die zijn dus niet mals ...
Lol naar Nederland bellen ok bedankt voor de info super
Sorry onderstaande is voor zover mij bekend niet correct
Die firma is niet gevestigd in NL of Be dus die gebruiken een 0800 nummer. Dat 0800 nummer wordt weer doorgeschakeld naar een ander callcenter waar ze de calls aannemen. En daar ga je dus de boot in want dan is het op dat moment betalend.
Concreet is een +31800 nummer vanuit België normaal betalend als een gewoon internetnationaal +31 gesprek (blijkbaar standaard à rato van 0.2299 euro/min volgens de website ook voor Tempo-kaarten)
Deze kost begint te lopen van zodra er antwoord gegeven wordt (ook wanneer men in een wachtrij met wachtmuziek zou terechtkomen).
De kost verbonden aan "de doorschakeling" (=de vertaling) van het Nederlandse 0800-nr in een nummer in Nederland, Mexico, of een andere vaste of mobiele bestemming wordt gedragen door de eigenaar van het 0800-nr (het nationale 0800 nummer is gratis voor de beller in Nederland)
=
Er is mijns inziens duidelijk een ander probleem (=iets anders aan de hand) 20 € / .2299 €/min = c. 87 minuten bellen mogelijk
-> Uitleg/toelichting vragen aan de klantendienst lijkt mij in eerste instantie aangewezen