Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-02-20 18h10
Antwoorden: 11 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik ben een grensarbeider (woon in België en werk in Nederland. Als ik de grens over ga om naar Roosendaal of zundert te gaan. Dan valt mijn mobiel internet weg. Dan duurt het gigantisch lang dat ik weer internet heb. Ik snap dat er naar een ander netwerk moet worden geschakeld. Alleen vind ik het niet kunnnen dat als ik in Roosendaal of in Zunderd ben, nog steeds moet wachten op internetverbinding. Overigens als ik de grens oversteek naar België toe, dan heb ik dat ook. Maar niet zo erg als ik naar Nederland ga. Mijn vraag is dan ook: Is dit normaal of ligt het aan mijn toestel?
Groet,
Issi
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Issi2000 dan zou ik eens de APN instellingen nakijken als u weer eens over de grens gaat. Kijk waar deze op gesprongen zijn tijdens wissel van Orange naar de nederlandse provider. Dan kan ik meer zeggen over de situatie . Heb u de instellingen erbij gezet waar het op zou moeten staan. Laat je iets weten ?
Ga naar Instellingen > Mobiele netwerken en selecteer Namen toegangspunten.
Controleer de instellingen:
- authenticatie PAP
- APN Type default
- Proxy, port, user en wachtwoord mogen leeg blijven
Ik denk dat het eerder aan uw toestel ligt. Ik heb hier nooit problemen mee. Dus ook met een one plus geeft dit geen problemen.
@Issi2000 wat voor toestel gebruik je ? Als ik de grens over ga krijg ik meteen bericht en heb ik ook meteen netwerk voor zowel bellen als mobiele data. Ik gebruik een iPhone en een Android gsm en met de twee heb ik geen probleem. Staat data roaming aan op het toestel standaard ?
Ik heb een samsung A50 nu al 7 maanden. De raoming instellingen zijn ingeschakeld. Ik weet niet waaraan dat ligt. Het viel mij op en soms heb ik even internet nodig en dan heb ik geen internetverbinding. Met bellen gaat het meesal goed.
@Issi2000 dan zou ik eens de APN instellingen nakijken als u weer eens over de grens gaat. Kijk waar deze op gesprongen zijn tijdens wissel van Orange naar de nederlandse provider. Dan kan ik meer zeggen over de situatie . Heb u de instellingen erbij gezet waar het op zou moeten staan. Laat je iets weten ?
Ga naar Instellingen > Mobiele netwerken en selecteer Namen toegangspunten.
Controleer de instellingen:
- authenticatie PAP
- APN Type default
- Proxy, port, user en wachtwoord mogen leeg blijven