Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 08-03-20 03h45
Antwoorden: 37 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Kan ik mijn Jaarabonnement Tijdelijk stop zetten, wanneer ik 4 maanden in Thailand verblijf.?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Winlouis deze vraag kan je denk ik het beste aan de klantendienst stellen. Bel de 5000 en misschien kan je het tijdelijk stopzetten maar kan ook zijn dat ze zeggen zet maar stop en je kan zo weer beginnen. Oh ja de Flybox is een maand abonnement en geen aar abonnement.
Beste Patrick, Dank U voor het antwoord, ik kan via de klantendienst geen contact opnemen, ik ben nog geen klant. Bellen is geen optie want ik verblijf voor het moment in Thailand tot 30 Maart en vanaf dat ik terug in Belgie ben, zou ik de Flybox 150 GB willen bestellen. Waar ik nu in Belgie woon, heb ik geen internet. U zegt dat het geen jaarabonnement is, het abonnement geld moet toch maandelijks betaald worden via domiciliering, als ik mij niet vergis.? En heb ik niet gelezen dat het voor 12 maanden is.? De 39,- euro voor de modem is dat éénmalig of elk jaar te betalen.? Ik heb wel al een 0800 nr. gevonden dat ik kan gebruiken voor een bestelling te doen als ik in Belgie ben, ik zal het dan vragen of het mogelijk is van tijdelijk stop te zetten. MVG. Herwin.
@Winlouis ja het is een contract van 12 maanden maar je betaald dat per maand. Je moet wel inderdaad eenmalig 39 euro betalen voor de modem. Maar zodra je terug bent zou ik eens contact opnemen. Moest je de gsm bij ook bij Orange hebben kan je de 5000 bellen anders : +32 2 745 95 00 of het 0800xxxxx
Beste,
Indien je nog geen jaar klant bent met u flybox en je zet deze stop betaal je u restwaarde. Wat dan wel het voordeel is dat deze van u is.
Als u na 4maanden terug bent kan u terug een abonnement nemen en kan je opnieuw u flybox gebruiken.
Je kan u abonnement stop zetten via de website.
u zal de restwaarde van de flybox op de factuur krijgen.
Beste Brenty,
als ik het goed begrijp, kan ik gelijk wanneer mijn abonnement tijdelijk stop zetten. Ik zou vanaf 01 April de Flybox 150 GB willen gebruiken. Eind Juni of vanaf 01 Juli vertrek ik weer voor 3 maanden naar Thailand tot eind september. Volgens U ik zou ik mijn abonnement kunnen stop zetten vanaf 01 Juli, (of eind Mei.) en terug opstarten vanaf 01 oktober.? In de winter periode verblijf ik in Thailand vanaf December tot eind Maart, het is ook daarom dat ik geen vast Internet abonnement meer heb, want ik betaal dan telkens 7 maanden per jaar, zonder dat ik het kan gebruiken. Moet ik met dit systeem, de maanden van stopzetting dan geen 20,- euro per maand betalen en wat bedoel je met de "restwaarde"? Ik ben een gepensioneerde man van 68 jr. en ben geen specialist in verband met deze zaken. Alvast bedankt voor mij verder te helpen. Met vriendelijke groeten. Herwin Louis.
Beste,
De restwaarde is de korting die je hebt gekregen op de aankoop van de flybox indien je vroeger dan 12 maanden u abonnement stopt dien je deze te betalen. U kan altijd nagaan via de klantendienst of Orange shop wat de restwaarde is. Neem zeker je factuur of contract mee naar de shop zo kunnen ze dit terug vinden.
@Winlouis als je een contract aan gaat van 12 maanden en je zegt het tussentijds op heb je een restwaarde die af betaald dient te worden. Heel simpel gerekend is dat u dan meer aan de restwaarde elke keer betaald dan dat u er iets aan overhoud. De rest waarde is al na 2 maanden 75 euro betalen bij ontbinding contract dus het kost uiteindelijk geld. Restwaarde is dus de modem afbetalen in eens bij opzegging contract. Wat u beste kan doen is heel simpel : Koop de flybox deze is 139 euro 1 malig. Bij terug komst kan je een kaartje terug nemen voor in de Flybox te gebruiken. Op deze manier is er geen opzeg geen contract en bent u vrij te doen wat u wil. U betaald dan voor die 7 maanden 140 euro en je kan het opzeggen. Bij terug komst opnieuw laten activeren voor 20 euro per maand. Dit is de simpelste oplossing.
Beste Patrick, als ik mijn abonnement van 12 maanden, de eerste keer laat doorlopen tot het einde van de 12 maanden en elke maand 20,- euro betaal, + de 39,- euro, is de Flybox dan betaald.? Is er daarna geen meerwaarde meer te betalen.? Kan ik vanaf dan mijn abonnement (opnieuw 12 Maanden.) stop zetten wanneer ik wil en behoud ik de Flybox zonder verdere kosten. Als ik na een stopzetting de Flybox opnieuw wil gebruiken, moet ik een nieuwe simkaart aanvragen en kan ik deze (Tijdelijk.?) stop zetten, tijdens een periode dat ik wil. Of moet ik dan telkens na een stopzetting een nieuwe simkaart aanvragen na 3 maanden stop, voor opnieuw gebruik te maken van de Flybox. Zijn er dan kosten verbonden aan het aanvragen van een nieuwe simkaart.? Tijdens de maanden van stopzetting moet ik dan geen 20,- euro per maand betalen en er komen dan ook geen andere kosten meer voor de Flybox, die ik tijdens de Stop niet gebruik.? Is dit een juiste redenering.? Met vriendelijke groeten. Herwin Louis.
Dank U Brentie, voor de informatie. Ik ben nog altijd aan het uitzoeken wat voor mij het beste is. Ik heb gelezen dat je met de Fybox van 15GB-15 euro per maand, data kan bijbestellen als het niet voldoende is tot het eind van de maand. Maar wat kan ik met 15 GB,? dat zou ik ook graag te weten komen. Bellen en SMS doe ik bijna nooit, Skype gebruik ik 2 of 3 keer per maand, +- 10 minuten per gesprek, per dag +- een uurtje Facebook, mijn emails nakijken, Home banking, Saldo, overschrijvingen indien nodig en om de 14 dagen mijn uittreksels downloaden, +- een uurtje lezen op een forum "Thailandblog.nl" en +- 3 u TV kijken s'avonds via online VRT & VTM-Go, dat is zowat alles waarvoor ik het internet gebruik. Hebt U enig idee hoeveel GB dit per dag kan verbruiken.? Is bij deze 15 GB aanbieding ook hetzelfde systeem van toepassing voor de Flybox, in verband met die restwaarde, als je voor het verstrijken van 12 maanden, tijdelijk wil stopzetten.? Met vriendelijke groeten. Herwin. (Sorry voor de vorige keer Uw naam verkeerd te spellen, Brenty.)
Hallo, ik denk idd dat 15 voor u voldoende is om te starten. Je kan idd altijd bij vragen of een boost bijnemen van 5 euro voor de maand erop.
Deze info wordt ook meegeven in de shop.
mvg
Goeie morgen Brentie,
Alvast bedankt voor de hulp,
ik zal beginnen met 15 GB en eerst eens afwachten wat mijn verbruik is na 14 dagen, als ik constateer dat ik niet zal toekomen, kan ik nog 5 GB bij bestellen. Zou ik na een maand nog kunnen overschakelen naar 150 GB.? Ik veronderstel dat 15 GB dezelfde voorwaarden inhoud als 150 GB, in verband met tijdelijk het gebruik stop te zetten. Fijne dag nog. Herwin.
Je kan met uw vragen ook terecht bij de klantendienst via messenger of twitter, je hoeft dus niet te bellen vanuit Thailand.
Ik denk niet dat het feit dat je nog geen klant bent een probleem vormt.
Beste Sjamaan, hoe kan ik via Messenger contact opnemen, aub. Met dank bij voorbaat. Herwin.
@Winlouis schreef:
Beste Sjamaan, hoe kan ik via Messenger contact opnemen, aub. Met dank bij voorbaat. Herwin.
Je opent messenger en geeft in uw zoekvenster (het vergrootglas) "Orange" in. Dan zul je er eentje vinden met een oranje viekant als icoon. Die selecteer je en hop, je bent vertrokken, je kunt een bericht ingeven en verzenden.
Goeie morgen Sjamaan, dank u voor de informatie. Fijne dag nog. Herwin.
Kan ik mijn Jaarabonnement Tijdelijk stop zetten, wanneer ik 4 maanden in Thailand verblijf.?
Ugh @Winlouis,
Je kan je Easy Internet @Home (Flybox) abonnemnet tijdens 3 maanden suspenderen voor 18€.
Totem's zonnegroeten,
Totem
Beste "Grote Wijze" alvast bedankt voor het antwoord, maar wat wil dat zeggen, "suspenderen" voor 18 euro.? Ik ben een gepensioneerde man van 68 jaar, ik ben een echte leek met deze soort moderne dingen. Ik had ook nog een andere vraag. Wanneer ik kies voor Flybox 15 GB-15 euro per maand. Is het dan nog mogelijk, na 1 maand, "uitproberen" voor daarna nog over te schakelen naar Flybox 150 GB-20 euro per maand, als ik niet voldoende GB heb voor een maand lang te gebruiken wat ik wil doen met dit abonnement. Ik heb gelezen dat TV kijken via het Internet, veel gebruikt van het bekomen 15 GB voor 15 euro per maand. Ik weet dat ik 5 GB kan bijkopen voor 5 euro, maar als 15 GB niet voldoende is, zou ik volledig willen overstappen naar het abonnement met 150 GB voor 20 euro per maand. Is er bij Orange een Sociaal tarief verkrijgbaar zoals bij Telenet, aub.? Met dank bij voorbaat. Vriendelijke groeten. Winlouis.
@Winlouis 'suspenderen' is opschorten , schorsen van het product voor drie maanden. Je betaald dan eigenlijk 18 euro zonder de restwaarde ervan te betalen. Na die drie maanden betaal je dan weer je gewone abonnement. Wij noemen dat ook wel eens freezing van de producten dan heb je bevroren producten waar je een klein deelt voor betaald , dus niet de volledige pot , en na die periode betaal je weer voor je gehele pot.
Je kan altijd proberen en zien of die Flybox 15 GB iets voor jou is en als blijkt dat je met die gegeven data / volume niet toekomt kan je altijd hoger gaan in volume. Daar zit geen restwaarde of iets dergelijks aan hoor je gaat erna gewoon wat meer betalen dan in je eerste tariefplan.
Betreft het tv kijken dat veel volume weg neemt dat is ja en nee. Moest je echt elke dag 10 Netflix films kijken dan is volume binnen de twee uur er door dan is het op maar gewoon wat tv doet niet veel volume op. Echter ga je met de Flybox 15 GB daarmee niet voldoende hebben om dit elke dag zo te doen en dan vol te houden tot het einde van de maand. Het is streaming en dat doet wel data op van je totaal volume.
Er is sociaal tarief bij Orange maar dat is enkel op de vaste producten maar dat kan je hier eens nalezen.
https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-voor-iedereen
Goeie morgen Patrick. Alvast bedankt voor de duidelijke informatie. Hoe en hoeveel voordien, moet ik contact opnemen met Orange voor mijn 3 maanden verblijf in Thailand, op te schorten, aub. Door het Corona Virus, is mijn volgende vertrek naar Thailand voorzien op, 01/01/2021 tot 31/03/2021. Ik veronderstel dat de opschorting van 3 maanden, maar 1 maal toegestaan wordt tijdens een volledig kalenderjaar.? Ik ga normaal gezien 2 maal per jaar voor 3 maanden bij mijn familie in Thailand. Ik kijk alleen TV op gewone TV zenders Geen Netflix dinges, heb dat niet nodig. Ik ga wel direct kiezen voor het 150 GB Data/Volume, 20 euro is ten slotte nog heel weinig ten opzichte van andere abonnementen. Bellen doe ik niet, ik gebruik meestal SMS, Email, Messenger en Skype voor mijn familie te contacteren. Hebt U een idee, hoe lang het duurt voordat ik de Flybox thuis geleverd krijg, als ik bestel via het Internet. Ik zou de Flybox willen gebruiken vanaf 01/05/2020. Voor het sociaal tarief zal ik eens opzoeken wat er mogelijk is. Met vriendelijke groeten. Fijne dag nog. Winlouis.
@Winlouis voor de bestelling van de Flybox zou ik dat nu al doen. Door de corona crisis nu kan het zijn dat je pakket langer onderweg is dan normaal. In de normale omstandigheden is het vandaag bestellen en maandag ten laatste thuis maar ja het is crisis voor iedereen dus zou nu bestellen. Misschien heb je die dan eerder in huis dan je wil maar je bent zeker dat je hem hebt. Als die is aangekomen kan je alles activeren en kan je het gebruiken.
De opschorting van de producten of dat 1 of 2 keer per kalenderjaar is weet ik niet daar kan ik geen antwoord op geven helaas sorry.
Beste Patrick, wanneer ik nu bestel, krijg ik dan een overzicht op mijn bestelling via het Track systeem, zoals bij andere internet bestellingen, zodat ik weet wanneer de Flybox thuis afgeleverd wordt.? Want als ze nu wel vlug zoude leveren, ben ik nog niet aanwezig op mijn nieuw adres.! In verband met de opschorting zou ik alleen graag weten, hoe ik de opschorting moet aanvragen.? Fijne namiddag en smakelijk.
@Winlouis het lijkt mij dat je een track systeem krijgt maar ben er niet zeker van eerlijk gezegd. Anders wacht je nog even deze te bestellen tot volgende week.
De opschorting dien je via de klantendienst te regelen dus bel de 5000 op het moment dat je die nodig hebt. Daarin geeft je datum door van en tot wanneer en dan is dat in orde.
Dank U Patrick. U hebt mij opnieuw zeer goed geholpen. Nu kan ik min bestelling maken via mijn smartphone. Fijne avond nog. Winlouis.
Dank U Patrick. U hebt mij opnieuw zeer goed geholpen. Nu kan ik min bestelling maken via mijn smartphone. Fijne avond nog. Winlouis.
Hallo @Winlouis,
Aarzel zeker niet om het antwoord van @patrick2 te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen ! Wat hij zegt is correct 🙂
Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson
Beste Nelson, ik heb het antwoord aanvaard als "gewaardeerde Oplossing" is dat voldoende.?
@Winlouis daar is moeilijk antwoord op te geven. Het is natuurljk zo als je de tv heel de dag aanzet als achtergrond dat je meer verbruikt als dat je de tv aanzet dat ook daadwerkelijk tv kijkt. Bedenk dat een Netflix film van anderhalf uur 3GB data verbruikt. Dus ik vermoed dat tv kijken ongeveer het zelfde verbruikt. Houd zeker het Netflix voorbeeld in je achtehoofd dan heb je voor de tv ongeveer hetzelfde.
@Winlouis ja dat is dan inderdaad de beste oplossing. Goed dat je op die manier rekent dan ben je ook wat beter af met je verbruik. Je kan als je toch naar het buitenland gaat ook Freezing van je producten aanvragen dat doe je via de klantendienst.
Beste Nelson, ik heb het antwoord aanvaard als "gewaardeerde Oplossing" is dat voldoende.?
@patrick2 schreef:
@Winlouis je kan al mijn posten aanduiden als oplossing als je dat geholpen heeft.
Puntjes nodig? 😋
Gekheid op een stokje : zo een thread waarin elke post gemarkeerd is als oplossing, dat is ook niet de bedoeling hé ... daar heeft iemand die een antwoord zoekt geen boodschap aan ... Want daar dient die markering uiteindelijk voor: je zoekt een oplossing voor een probleem, vindt een thread over dat probleem .. en kan dan onmiddellijk naar de oplossing gaan door op de link in de header te klikken ... Dat zal in deze thread niet echt lukken ...
OK, Patrick. Weer iets dat ik weet. Fijne avond nog. Winlouis.