annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiele data volledige snelheid snel op

Topic gestart op: 04-05-20 12h54

Antwoorden: 6 antwoorden

Jilliee
Gewaardeerd verkenner

Mobiele data volledige snelheid snel op

OPGELOST

Heeft iemand ook een probleem met de mobiele data van Orange? 

ik heb een arend ( go unlimited) abonnement. 

De laatste twee maanden ben ik na een week mijn volledige snelheid kwijt (30 gb!!!) de rest van de maand slechts 10 gb. Terwijl ik precies hetzelfde doe als anders. Alleen gaat alles veeeeel trager.. ik had voordien 20 gb per maand en deze ging 2/3 van de maand mee,.. als ik orange hiervoor opbel zeggen ze dat er geen probleem is. Iemand anders die mij kan helpen?

Labels (1)
3 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Anonymous
Niet van toepassing

@Jilliee Instellingen-Mobiel netwerk-onderaan mobiele data : daar kan je zien wat er nu feitelijk zoveel data verbruikt in je iPhone.

 

Gr,

Yves

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

@Jilliee  als je wil overstappen om zoiets lijkt me ver gezocht. Want wat je nu voor hebt komt bij heel veel mensen voor maar die vragen niet hoe het kan. En het is de meest voorkomende vraag eigenlijk. 

Je kan eens zien instellingen - mobiel data netwerk en dan helemaal naar benden scrollen. Daar staat Wifi assistentie. Als je dat aan hebt staan vliegt je data er door want bij elke keer dat er weinig tot slecht wifi is gaat die uw data gebruiken. Ook als je in de keuken zit en daar heb je weinig wifi hopla is het van dat. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Jilliee
Gewaardeerd verkenner

Ik zit eigenlijk al altijd op mijn mobiele data en thuis op wifi. Ik kan ook zien wanneer ik op mobiele data zit of op wifi en en dit is meestal hetzelfde. Wifi assistentie staat al altijd aan dus is het toch raar dat dit de laatste twee maanden nog maar zo is? Toch @patrick2 ? Ik heb enkele apps uitgezet bij verbruik mobiele data dus eens zien of dit werkt. 
@Anonymous Even gecontroleerd en ik zie niet evht iets die eruit springt. Maar ik hou het in het oog. Merci voor de tip! 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@Jilliee  het zou heel straf zijn in eens zo veel data te verbruiken als je niks anders doet. Ik vermoed dat er op de achtergrond dingen gebeuren die je niet ziet. Denk aan updates aan data gebruik terwijl je denkt op wifi te zitten maar dat je slecht wifi hebt. Kijk ook in je gsm na dat je geen data assistentie aan hebt staan dus dat je op mobiele data gaat als je wifi wat slechter is. Heb je van je gsm geen hotspot gemaakt dat je dan andere apparaten kan laten surfen? Dat neemt ook veel data weg. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jilliee
Gewaardeerd verkenner

ik vind het enkel raar dat in hiervoor nooit problemen ondervond. Ik ben nu bijna 3 jaar klant bij Orange maar begin nu toch te twijfelen om eventueel over te stappen. Sinds mijn abonnement gewijzigd is van arend naar GO unlimited komt dit probleem voor. Waar kan ik de “data assistentie” terugvinden? Ik heb nee iphone 8 plus. 

bedankt om zo snel te antwoorden @patrick2 !

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Jilliee  als je wil overstappen om zoiets lijkt me ver gezocht. Want wat je nu voor hebt komt bij heel veel mensen voor maar die vragen niet hoe het kan. En het is de meest voorkomende vraag eigenlijk. 

Je kan eens zien instellingen - mobiel data netwerk en dan helemaal naar benden scrollen. Daar staat Wifi assistentie. Als je dat aan hebt staan vliegt je data er door want bij elke keer dat er weinig tot slecht wifi is gaat die uw data gebruiken. Ook als je in de keuken zit en daar heb je weinig wifi hopla is het van dat. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jilliee
Gewaardeerd verkenner

Ik zit eigenlijk al altijd op mijn mobiele data en thuis op wifi. Ik kan ook zien wanneer ik op mobiele data zit of op wifi en en dit is meestal hetzelfde. Wifi assistentie staat al altijd aan dus is het toch raar dat dit de laatste twee maanden nog maar zo is? Toch @patrick2 ? Ik heb enkele apps uitgezet bij verbruik mobiele data dus eens zien of dit werkt. 
@Anonymous Even gecontroleerd en ik zie niet evht iets die eruit springt. Maar ik hou het in het oog. Merci voor de tip! 

Leden met de meeste pluimen