Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-05-20 12h54
Antwoorden: 6 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Heeft iemand ook een probleem met de mobiele data van Orange?
ik heb een arend ( go unlimited) abonnement.
De laatste twee maanden ben ik na een week mijn volledige snelheid kwijt (30 gb!!!) de rest van de maand slechts 10 gb. Terwijl ik precies hetzelfde doe als anders. Alleen gaat alles veeeeel trager.. ik had voordien 20 gb per maand en deze ging 2/3 van de maand mee,.. als ik orange hiervoor opbel zeggen ze dat er geen probleem is. Iemand anders die mij kan helpen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Jilliee Instellingen-Mobiel netwerk-onderaan mobiele data : daar kan je zien wat er nu feitelijk zoveel data verbruikt in je iPhone.
Gr,
Yves
@Jilliee als je wil overstappen om zoiets lijkt me ver gezocht. Want wat je nu voor hebt komt bij heel veel mensen voor maar die vragen niet hoe het kan. En het is de meest voorkomende vraag eigenlijk.
Je kan eens zien instellingen - mobiel data netwerk en dan helemaal naar benden scrollen. Daar staat Wifi assistentie. Als je dat aan hebt staan vliegt je data er door want bij elke keer dat er weinig tot slecht wifi is gaat die uw data gebruiken. Ook als je in de keuken zit en daar heb je weinig wifi hopla is het van dat.
Ik zit eigenlijk al altijd op mijn mobiele data en thuis op wifi. Ik kan ook zien wanneer ik op mobiele data zit of op wifi en en dit is meestal hetzelfde. Wifi assistentie staat al altijd aan dus is het toch raar dat dit de laatste twee maanden nog maar zo is? Toch @patrick2 ? Ik heb enkele apps uitgezet bij verbruik mobiele data dus eens zien of dit werkt.
@Anonymous Even gecontroleerd en ik zie niet evht iets die eruit springt. Maar ik hou het in het oog. Merci voor de tip!
@Jilliee het zou heel straf zijn in eens zo veel data te verbruiken als je niks anders doet. Ik vermoed dat er op de achtergrond dingen gebeuren die je niet ziet. Denk aan updates aan data gebruik terwijl je denkt op wifi te zitten maar dat je slecht wifi hebt. Kijk ook in je gsm na dat je geen data assistentie aan hebt staan dus dat je op mobiele data gaat als je wifi wat slechter is. Heb je van je gsm geen hotspot gemaakt dat je dan andere apparaten kan laten surfen? Dat neemt ook veel data weg.
ik vind het enkel raar dat in hiervoor nooit problemen ondervond. Ik ben nu bijna 3 jaar klant bij Orange maar begin nu toch te twijfelen om eventueel over te stappen. Sinds mijn abonnement gewijzigd is van arend naar GO unlimited komt dit probleem voor. Waar kan ik de “data assistentie” terugvinden? Ik heb nee iphone 8 plus.
bedankt om zo snel te antwoorden @patrick2 !
@Jilliee als je wil overstappen om zoiets lijkt me ver gezocht. Want wat je nu voor hebt komt bij heel veel mensen voor maar die vragen niet hoe het kan. En het is de meest voorkomende vraag eigenlijk.
Je kan eens zien instellingen - mobiel data netwerk en dan helemaal naar benden scrollen. Daar staat Wifi assistentie. Als je dat aan hebt staan vliegt je data er door want bij elke keer dat er weinig tot slecht wifi is gaat die uw data gebruiken. Ook als je in de keuken zit en daar heb je weinig wifi hopla is het van dat.
Ik zit eigenlijk al altijd op mijn mobiele data en thuis op wifi. Ik kan ook zien wanneer ik op mobiele data zit of op wifi en en dit is meestal hetzelfde. Wifi assistentie staat al altijd aan dus is het toch raar dat dit de laatste twee maanden nog maar zo is? Toch @patrick2 ? Ik heb enkele apps uitgezet bij verbruik mobiele data dus eens zien of dit werkt.
@Anonymous Even gecontroleerd en ik zie niet evht iets die eruit springt. Maar ik hou het in het oog. Merci voor de tip!