Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-04-20 11h04
Antwoorden: 13 antwoorden
Beste,
Recent ben ik Orange klant geworden door de aankoop van een smartphone met abonnement. Ik was voordien prepaid klant bij Mobile Vikings en had om nummeroverdracht gevraagd.
Vier dagen na online activatie van mijn nieuwe simkaart was de nummeroverdracht nog niet voltooid. Ik heb geprobeerd om de klantendienst meermaals te bereiken, telkens zonder succes. Ik sprak ook elke keer een bericht in. Enkele dagen later werd ik eindelijk opgebeld door de klantendienst van Orange met de mededeling dat ik een verkeerd klantennummer van Mobile Vikings had opgegeven en dat zij daarom de nummeroverdracht niet konden uitvoeren (volgens de Orange klantendienst is het klantennummer dat ik kan zien in mijn Mobile Vikings account geen "echt" klantennummer maar enkel een referentie voor communicatie tussen mij en Mobile Vikings). Er werd mij gevraagd om mijn Mobile Vikings simkaartnummer te geven om de overdracht te voltooien.
Twee werkdagen later activeert Orange eindelijk mijn nieuwe abonnement, met een nieuw telefoonnummer en dus niet met nummeroverdracht, zonder mij daarvan op voorhand in te lichten.
Ik ben het hier niet mee eens, nummeroverdracht is immers een wettelijk recht volgens het KB van 2 juli 2013 en elke weigering moet (schriftelijk) gemotiveerd worden door de operator.
Sinds de activatie van mijn nieuwe nummer heb ik elke werkdag naar de klantendienst van Orange gebeld om een gegronde motivering voor de weigering te vragen. Ik heb nog nooit iemand aan de lijn gekregen. Ik heb ook elke keer een bericht ingesproken en ben nog nooit teruggebeld.
Ik ben dan ook zeer ontevreden. Weten jullie tot wie ik me kan richten alvorens een klacht in te dienen bij de ombudsdienst voor telecom?
Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
@vl dat is goed en niet goed om te horen. Niet goed omdat je nu moet wachten op een antwoord en wel goed omdat het bij de juiste dienst ligt. Maar de twee te samen zorgen er wel voor dat het wordt opgelost en je dus misschien nog deze week anders volgende week antwoord ziet dat het is opgelost.
@vl voor een nummer overdracht dient met een geldig klantennummer te hebben . Enkel in uw geval is het geen geldig nummer omdat prepaid klanten geen klantennummer hebben enkel de abonnement houders.
Betreft de aanvraag voor een nummeroverdracht via simkaartnummer is het wel mogelijk. Maar nu is de overdracht niet gelukt blijkbaar en hebben ze een nieuw nummer geactiveerd. Daarbij stel ik mij een paar vragen :
* is het oude nummuer bij Mobile Vikings nog actief
* heeft u zelf met Mobile Vikings contact genomen waarom er geen overdracht plaats kan vinden
* waarom is de overdracht geweigerd.
Dit soort vragen dient men eerst te stellen voor je een klacht ergens gaat indienen. Overal is een reden achter dus ook waarom er geen nummeroverdracht plaats kan vinden. Het is niet aan Orange om achter deze reden te komen maar voor de klant. De klant is die persoon die de overdracht wil doen dus de overstap wil maken maar als er een weigering komt dien je dat zelf na te vragen. Mobile Vikings kan perfect je nummer tegenhouden maar als een klant zijn nummer opzegt en dan vraagt een overstap te doen dan is er geen nummer meer over te zetten.
Beste Patrick,
Hartelijk bedankt voor uw antwoord.
1) Mijn nummer bij Mobile Vikings is nog steeds actief.
2) Nee, ik heb Mobile Vikings nog niet gecontacteerd.
Ik zal dus in de eerste plaats de klantendienst van Mobile Vikings contacteren om hun versie van de feiten te vragen. Bedankt voor deze suggestie.
Wat me in deze trouwens het meeste stoort, is niet dat de nummeroverdracht niet heeft plaatsgevonden maar dat de Orange klantendienst reeds 2 weken lang volledig onbereikbaar is en mij ook nooit terugbelt.
@vl het is op dit moment erg druk door de corona crisis die er is. Terug bellen is erg lastig op dit moment dus dat kan je vergeten. Daarbij de shops gesloten dus elke vraag komt binnen op de klantendienst en dat terwijl er hier op de Tribe veel vragen en oplossing staan maar ja blijkbaar kennen niet veel mensen deze weg.
Bel eens met Mobile Vikings kijk wat deze zeggen want hun zijn tenslot de reden waarom er geen overdracht plaats kan vinden. U kan het ook zijn door de facturen niet op tijd betaald te hebben maar het is een prepaidkaart heb je aangegeven dus dan heb je geen facturen normaal gezien.
Laat ons hier ook maar iets weten hoe en wat het is geworden.