annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nummeroverdracht geweigerd zonder reden - klantendienst onbereikbaar

Topic gestart op: 19-04-20 11h04

Antwoorden: 13 antwoorden

vl
Gewaardeerd verkenner

Nummeroverdracht geweigerd zonder reden - klantendienst onbereikbaar

Beste,

Recent ben ik Orange klant geworden door de aankoop van een smartphone met abonnement. Ik was voordien prepaid klant bij Mobile Vikings en had om nummeroverdracht gevraagd.

Vier dagen na online activatie van mijn nieuwe simkaart was de nummeroverdracht nog niet voltooid. Ik heb geprobeerd om de klantendienst meermaals te bereiken, telkens zonder succes. Ik sprak ook elke keer een bericht in. Enkele dagen later werd ik eindelijk opgebeld door de klantendienst van Orange met de mededeling dat ik een verkeerd klantennummer van Mobile Vikings had opgegeven en dat zij daarom de nummeroverdracht niet konden uitvoeren (volgens de Orange klantendienst is het klantennummer dat ik kan zien in mijn Mobile Vikings account geen "echt" klantennummer maar enkel een referentie voor communicatie tussen mij en Mobile Vikings). Er werd mij gevraagd om mijn Mobile Vikings simkaartnummer te geven om de overdracht te voltooien.

Twee werkdagen later activeert Orange eindelijk mijn nieuwe abonnement, met een nieuw telefoonnummer en dus niet met nummeroverdracht, zonder mij daarvan op voorhand in te lichten.

Ik ben het hier niet mee eens, nummeroverdracht is immers een wettelijk recht volgens het KB van 2 juli 2013 en elke weigering moet (schriftelijk) gemotiveerd worden door de operator.

Sinds de activatie van mijn nieuwe nummer heb ik elke werkdag naar de klantendienst van Orange gebeld om een gegronde motivering voor de weigering te vragen. Ik heb nog nooit iemand aan de lijn gekregen. Ik heb ook elke keer een bericht ingesproken en ben nog nooit teruggebeld.

Ik ben dan ook zeer ontevreden. Weten jullie tot wie ik me kan richten alvorens een klacht in te dienen bij de ombudsdienst voor telecom?

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Labels (1)
13 ANTWOORDEN 13
Vibrotek
Gewaardeerd verkenner

Inderdaad enkel de gegevens nodig.

Misschien iets vergeten door te geven?

0 pluimen
vl
Gewaardeerd verkenner

@Vibrotek 

Nee, Orange had alle nodige gegevens. Het probleem van de dummeroverdracht lag bij een fout in hun database. Maar dat is intussen opgelost (ook al heeft dat 3 maand geduurd).

Ondertussen is het probleem dat zij mij - in het kader van de nummeroverdracht - een nieuwe simkaart bezorgd hebben, maar dat zij hierbij eenzijdig de voorwaarden in onze overeenkomst verbroken hebben.

Ik heb getekend voor: Go Light + Smart Data; totaal 25 euro per maand.

Ik krijg nu: Go Light, totaal 33 euro per maand (de aangerekende prijs klopt zelfs niet met het type abonnement).

Bovendien krijg ik GEEN ENKELE respons van de Orange klantendienst, niet telefonisch en niet via Messenger.

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

@Vibrotek 

Nee, Orange had alle nodige gegevens. Het probleem van de dummeroverdracht lag bij een fout in hun database. Maar dat is intussen opgelost (ook al heeft dat 3 maand geduurd).

Ondertussen is het probleem dat zij mij - in het kader van de nummeroverdracht - een nieuwe simkaart bezorgd hebben, maar dat zij hierbij eenzijdig de voorwaarden in onze overeenkomst verbroken hebben.

Ik heb getekend voor: Go Light + Smart Data; totaal 25 euro per maand.

Ik krijg nu: Go Light, totaal 33 euro per maand (de aangerekende prijs klopt zelfs niet met het type abonnement).

Bovendien krijg ik GEEN ENKELE respons van de Orange klantendienst, niet telefonisch en niet via Messenger.

Ugh @vl,

Vergeet ook niet dat je eerste factuur een prorata bedrag bevat. Je betaalt normaal gezien voor de volgende facturatiecyclus, maar de enkele dagen voor het begin van je factuatiecyclus moet je ook betalen. Daarbij worden beiden samen geteld. Om de berekening beter te verstaan kan je je gedetailleerde factuur raadplegen via je klantenzone of je My Orange app. 

Via deze link vind je ook een video met meer uitleg over het facturatiesysteem.

Totem's groetjes,

Totem

0 pluimen
vl
Gewaardeerd verkenner

@Totem 

Ondertussen heeft Orange eindelijk contact met mij opgenomen.

Het probleem lijkt het volgende te zijn: ik betaal voor het contract dat ik oorspronkelijk ben aangegaan voor 25 euro/maand en daar zit de eerste paar maanden een korting op.

Orange heeft mij echter een nieuwe simkaart bezorgd om de nummeroverdracht toch mogelijk te maken, en daar hangt (ongevraagd) een nieuw contract (Go Light - 10 euro/maand - 500MB data) aan vast.

Ik betaal dus beide contracten (25 euro - korting + 10 euro), maar kan enkel de Go Light gebruiken aangezien dat contract verbonden is aan de simkaart die ik gebruik.

Ik ben nu in contact met een behulpzame medewerker. Fingers crossed dat het probleem toch opgelost geraakt.

Leden met de meeste pluimen