Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-07-20 12h29
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Een tijdje geleden werd een van onze 5 gsm abonnementen ongevraagd omgezet naar een go tarief. Voorheen had onze dochter 3gb data voor 15€, gecombineerd in ons love pack met internet - tv - 5 gsm’s, en nu nog slechts 500mb voor 10€. Het gaat me niet om die 5€ maar over het feit dat we daar niet om gevraagd hebben en nu volgens de klantendienst enkel op te lossen valt door bij te betalen. We zijn heel tevreden van orange maar had dit toch graag opgelost gezien. Ik weet niet waarheen met mijn klacht, vandaar dat ik eerst via deze weg wil proberen.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Patrickp bij Orange heb je geen klachten dienst meer. Vroeger meen ik te weten dat deze er was en dan te bereiken via email maar het email verkeer is gestopt bij Orange. Misschien kan je je wenden tot test aankoop of de ombudsdienst voor telecommunicatie. Die laatste zit in Brussel en zal je kunnen helpen met geschillen tussen jou en je provider. Zij zullen je aanvraag bekijken door middel van een dossier en zullen na een x aantal dagen terug contacteren. Of het ook daadwerkelijk een oplossing bied geen idee van natuurlijk.
@Patrickp het lijkt mij erg raar dat Orange zomaar een tariefplan gaat aanpassen. Dit kan niet en mag ook niet zonder een klant akkoord is gegaan dus ik denk niet dat Orange dit gedaan heeft. Ik vermoed dat er intern bij je zelf iemand iets heeft aangepast. Want de oude tariefplannen kan je blijven gebruiken zolang je zelf niks aanpast en Orange past het niet aan zolang je nergens om vraagt.
Dat gezegd hebbende is er geen ommekeer mogelijk. Je had een dierentarief nu een Go formule en dat is niet terug te zetten naar een dierentarief. Er is ook geen klachten formulier waar je het op kwijt kan. Je kan misschien een bericht sturen via Messenger en of Twitter en hopen dat je daar een juist antwoord krijgt. Je misschien eventueel kunnen vragen of ze intern kunnen zien waar deze verandering vandaan komt. Dus als hun kunnen zien dat de verandering gevraagd is door de Orange app of de klantenzone dan weet je al zeker dat het thuis gedaan is. Maar goed ik het niet zien en dus probeer je eens tot daar te wenden.
Beste,
Even de situatie schetsen: een tijdje geleden hebben we het abonnement van onze zoon, voor alle duidelijkheid: een ander dan waar het hier over gaat, laten omzetten omdat hij een nieuwe gsm nodig had. Sindsdien is ook het abonnement van de dochter omgezet, dit is nooit door ons gevraagd, het lijkt me dan ook dat er ergens bij orange iets fout gegaan is en het zou fijn zijn mocht dit kunnen rechtgezet worden.
Het spijt me dat ik dat hier kwijt moet, bij de klantendienst waren ze dan ook duidelijk: enkel bijbetalen is een optie.
@Patrickp en het is jammer te lezen wat er gebeurd is en waar de fout is laat ik dan ook in het midden. Maar ook hier is er geen andere weg mogelijk. Ook wij zijn klanten en misschien met meer ervaring over bepaalde dingen en die delen we graag hier , maar voor het terug zetten van een abonnement is niet mogelijk. Ook voor de klantendienst gaat dit niet en voor de achterliggende dienst , de backoffice , is het niet meer mogelijk. Orange is gestopt met die abonnementen en heel spijtig te zeggen nogmaals maar terug draaien is geen mogelijkheid meer.
Dankjewel voor de snelle reactie.
Ombudsdienst dan maar?!