Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 08-11-22 11h52
Antwoorden: 2 antwoorden
Hey mede tribal members,
Ik zit met vragen over mijn factuur waar de Orange klantendienst me zelf niet bij kan helpen. Ik ben vorige maand buiten Europa op vakantie geweest. Ik ben mij er zeer goed van bewust dat dit roamingkosten met zich meebrengt, en heb dan ook over de volledige periode maar 3 sms'en naar het thuisfront gestuurd. Desondanks kreeg ik een factuur voorgeschoteld waarvan er 17 euro ging naar 25 berichten die ik zogezegd zou gestuurd hebben. Bellen met de klantendienst leverde mij enkel "nee u factuur klopt", "een klacht neerleggen heeft geen zin" en "u zult wel een conversatie gehouden hebben en over en weer gestuurd hebben" (nee meneer) op. Ik voel mij in het zak gezet en heb het gevoel dat ik nergens hiermee naartoe kan.
Een kennis opperde dat het misschien kon liggen aan het gebruik van emoji's en dat ze vanaf een bepaald aantal tekens meerdere sms'en aanrekenen. Iemand die daar het fijne van weet? Moest dat het geval zijn voel ik me nog steeds een beetje bedrogen, maar dan zijn het nu eenmaal de kleine lettertjes die ze bewust klein houden en die ik gemist heb, en dan staan ze uiteraard in hun recht. Aan de telefoon heeft de klantendienst daar in ieder geval niks over gezegd.
Als dat niet het geval is weet ik niet wat te doen. Ik hoef geen rekening te betalen voor kosten die niet kloppen, maar vrees wel dat dit veel meer aanmaningskosten e.d. met zich kan gaan meebrengen als ik mijn factuur niet betaal...
Alvast bedankt voor jullie advies en hulp!
Wanneer je meerdere emoji's in een sms gebruikt loop je het risico dat die sms vanzelf in een mms verandert. En die zijn sedert deze zomer betalend geworden.
Ik kan u hier een tip geven: download "google LLC berichten" (dat is dus een app) en stel die in als standaard app voor smsjes. Vanaf dan zijn uw smsjes geen gewone smsjes meer maar databerichten. Er mogen dan zoveel emoji's instaan als je wil, het zal geen mms meer worden. Je zal ook geen smsjes meer in uw factuur zien staan, het zijn data berichten geworden. Het dataverbruik is zeer gering, daar moet je u dus geen zorgen om maken.
En geen paniek, ook smsjes naar oudere foons en gewone gsm komen gewoon toe, LLC zorgt dat die dan wel aangepast worden.
Op je gedetailleerde factuur (klantenzone of My Orange) kun je zien naar waar je de sms'en hebt gestuurd
Voor de rest zou ik gewoon betalen - 17 EUR is het einde van de wereld niet, is eenmalig en wat is 17 EUR als je op verlof bent
Niet betalen = aanmaningskosten, en uiteindelijk word je afgesloten. Die miserie is geen 17 EUR waard
ps; als het emoji's zijn zal die sms geconverteerd worden naar een MMS en die zij sowieso betalend