annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onterecht buitenlandse roaming

Topic gestart op: 17-10-22 12h09

Antwoorden: 6 antwoorden

Philippe123
Gewaardeerd verkenner

Onterecht buitenlandse roaming

OPGELOST

Onlangs was ik aan het wandelen in het zuiden van Spanje. (Ik kan jammer genoeg de naam van de gemeente niet ingeven omdat die gemarkeerd worden als foute spelling). Maar het is ongeveer nog 20 km en 45 km van de 2 plaatsen waar de overzetboten gaan naar Marokko.
En toch kreeg ik om 17.19 een sms van Orange die betekent dat ik mij volgens hen in Marokko bevond en met de geldende prijzen. Om 17.34 kreeg ik een nieuwe sms van Orange die betekende dat ik opnieuw in Spanje was, enz.
Ik heb even gekeken op de kaart en de kortste afstand van mijn plaats naar Marokko in vogelvlucht was op dat moment 29,5 km.
Ik heb die sms'en pas achteraf gezien en gelukkig had ik ooit een limiet ingesteld op € 20 en voor dat kwartier gaan die € 20 ook aangerekend worden want blijkbaar waren die in 15 minuten al helemaal opgebruikt.
Zou het mogelijk zijn om Orange te vragen die kosten niet aan te rekenen aangezien het zelfs met een privé helikopter niet mogelijk is om in 15 minuten heen en terug te reizen van Spanje naar Marokko?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Philippe123
Gewaardeerd verkenner

Neen hoor, Orange betaalt me die € 20 terug omdat ik op die plaats inderdaad ver verwijderd was van het grensgebied

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Philippe123
Gewaardeerd verkenner

Neen hoor, Orange betaalt me die € 20 terug omdat ik op die plaats inderdaad ver verwijderd was van het grensgebied

 
0 pluimen
Mattie
Aspirant genezer

Mja, daar kunnen ze inderdaad niet veel aan doen. 
Op Griekse eilanden (bv kos) is dat probleem ook gekend om op Turkse zendmasten uit te komen.
Beste altijd het netwerk vastzetten en manueel selecteren als je dit wenst te vermijden.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Daarvoor moet je contact opnemen met Orange @Philippe123 

Hier zitten alleen klanten

Weet dat de Straat van Gibraltar soms maar 14 km breed is.  Kan zijjn dat je daar geen goede spaanse ontvangst had

Als je een bericht krijgt dat je op een ander netwerk zit, is dat wel  zo

Success

 

0 pluimen
Philippe123
Gewaardeerd verkenner

Neen, ik was in Bolonia en faar zit je op 30 km en daar verwacht je zoiets toch niet.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen